15 yıldır ‘Türkiye’nin outleti’ konumunu koruyan 212 Outlet, ziyaretçilerinin gerçek outlet ürün ve hizmetlere ulaşabilmesi için markalarıyla ortak çalışmalarını güçlendirerek sürdürüyor. 212 Outlet’in en büyük gücünün ziyaretçilerine yüzde 90 oranında outlet ürün sunabilmesi olduğunu vurgulayan 212 Outlet Pazarlama Müdürü Ahmet Burak Özsayın, 2025 yılı için pazarlama planlamalarını nasıl oluşturacaklarını da okurlarımızla paylaştı.
212 Outlet’in son yıllarda göstermiş olduğu başarının kaynağı nedir? Sürdürülebilir bir başarı için önceliklendirdiğiniz unsurlar nelerdir?
212 Outlet ziyaretçileri öncelikle ‘outlet’ teriminin marka adımızda kalmadığının bilincindeler. 212 Outlet’in en büyük gücü de ziyaretçilerine %90 outlet ürün sunabilmesi. Uzun yıllardır ziyaretçilerimizdeki ‘gerçek outlet’ algısının oluşması ve kalıcı olması için çalıştık ve bundan sonraki çalışmalarımızı da bu ana hedef üzerine konumlandıracağız. 212 Outlet’in son yıllarda göstermiş olduğu doluluk oranı ve ziyaretçi trafiği başarısında doğru markaların seçilmesi, doğru lokasyonda bulundurulması ve içerideki bu sinerjinin doğru bir şekilde dışarıya aktarılması yatıyor. Markalarımızla gerçekleştirdiğimiz ‘212 Outlet’e özel’ dönemsel kampanyalar ve turizm çalışmalarına verdiğimiz büyük emek ve önem de bu başarıda pay sahibi.
Yerli ve yabancı binlerce turisti ağırladığınız AVM’nizde yaz mevsimi nasıl geçti, ziyaretçi sayılarınızda geçtiğimiz yıl ile kıyasladığınızda nasıl bir değişim yaşandı?
Ülkemizdeki ekonomik şartlara bağlı olarak özellikle ilkbahar aylarında, sektörümüzün tüm temsilcilerinde olduğu gibi ziyaretçi sayısında geçen yılın aynı dönemine göre bir azalış yaşandı. Ancak 212 Outlet özelinde, öncelikle alışveriş merkezimiz önünden geçen M9 Ataköy – Olimpiyat Metro Hattı’nın açılması ve dolayısıyla daha fazla potansiyel ziyaretçiye ulaşabilmemizin yanında turizm çalışmasına daha fazla yatırım yaparak yaz ayları ile birlikte geçen yılın verilerini yakalamış olduk. Önümüzdeki yeni sezon ile birlikte başarılı olduğumuz alanlarımızı güçlendirerek 2025 yılında da yukarı yönlü ivmemize devam edeceğimizi öngörmekteyim.
2025 yılı için 212 Outlet’te hangi etkinlikleri göreceğiz, pazarlama planınızı nasıl oluşturacaksınız?
212 Outlet ziyaretçilerinde 15 yılın getirmiş olduğu alışkanlıklar ve beklentiler bulunuyor, örneğin bayramlarda geleneksel çocuk etkinliklerimizi gerçekleştirmemiz gibi. Artık gelenekselleşen bu etkinliklerimizi, şeker-mısır ikramlarımızı aynı şekilde ve kalitesinden ödün vermeden devam ettireceğiz. Özel günlerde kamu kurumlarımız ve derneklerimizle gerçekleştirdiğimiz etkinliklerimize ve sosyal sorumluluk bilinciyle oluşturduğumuz bilgilendirme stant/ söyleşi çalışmalarımızı sürdüreceğiz. İlk soruda belirtmiş olduğum gibi, ziyaretçilerimizin ‘gerçek outlet’ ürün ve hizmetlere ulaşabilmesi için markalarımızla ortak çalışmalarımızı güçlendireceğiz.