Franchise Öne Çıkanlar

Koza’nın 19 çeşit çorbasıyla geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirsiniz

2024 yılının başından bu yana önümüzdeki yıllarda bir dünya markası olma yolunda büyük adımlar attıkları çalışmaları hayata geçirdiklerini aktaran Koza Çorba Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Akmaz, geliştirdikleri altyapı sayesinde franchise yatırımcılarının Koza Çorba marka çatısı altına girerek 19 çorba çeşidiyle geniş bir müşteri kitlesine hitap edebileceklerini vurguladı.

Koza Çorba 2024 yılına nasıl başladı, hayata geçirdiğiniz yatırımlarla birlikte yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?

2024 yılında tüm enerjimizi franchise altyapımıza harcadık. Operasyonel süreçlerden imalata kadar tüm süreçlerde sektörümüzde olmayan bir operasyonel altyapıyı kurduk. İyi bir franchise altyapısı, ürün ve hizmetlerin tutarlılığını sağlarken, franchise alan işletmelerin başarılı olmasına yardımcı olur. Amacımız yatırımcılarımız ile uzun vadeli kârlı bir birliktelik sağlamak. Bizim için 2024 geleceğe yatırım yılı oldu. Önümüzdeki yıllarda bir dünya markası olma yolunda en büyük adımı attığımız bir yıl oldu.

Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe sofraların baş tacı çorba özelinde yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Koza Çorba olarak markanızı yatırımcılar için cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?

Yatırımcılarımız açısından çorba gibi popüler bir ürünle müşteri talebini karşılamak, kârlılık potansiyelini artırır. Ustalık boyutunda, el lezzetine gerek bırakmadan hem de yatırımcılarımızı nadir bulunan usta arama çabasına sokmadan 2 haftalık Koza Çorba Akademi eğitimiyle mutfak tecrübesi az olan ustayla bile her şubede aynı lezzeti sunmak, Koza Çorba’yı diğer çorbacılardan ayıran büyük farklılıktır. Çorba terbiyesi ve tüm üretim için gerekli ürünler özel ambalajlarla Koza markasıyla yatırımcılarımıza gönderilecektir. Biz yatırımcılarımız için Koza Lojistik depomuzu kurduk ve ürünlerimiz işlenmiş olarak merkez lojistik depomuzdan Koza markasıyla şubelere dağıtılarak her şubede aynı lezzeti sunmak amacındayız. Koza Çorba ile 19 çeşit çorba çeşidiyle geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirsiniz. Koza Çorba, taze ve kaliteli malzemeler kullanarak lezzetli çorbalar üretir. Bu da müşterilerin tekrar gelmelerini sağlayacak bir deneyim sunar. Koza Çorba olarak, tedarik zinciri, stok yönetimi ve operasyonel süreçler gibi alanlarda markanın tecrübesine dayanan işletme sistemlerimizi yatırımcılarımıza açıyoruz. Bu da yatırımınızın daha etkili ve kârlı olmasını sağlayacaktır. Sektörde bir ilk Koza Çorba Akdemi ile AR-GE çalışmalarımızı yürüttüğümüz merkezimizde yatırımcılarımıza hem hijyenden üretime hem de işletmeciliğe kadar birçok alanda uzman isimlerden eğitimler vermekteyiz. Yazılım ve finansal anlamda üretim reçete alanında güçlü bir yazılım altyapımız var. Bu anlamda tüketimlere kadar her alanda operasyonel ekibimiz şubelerimizi takip etmekte ve anlık olarak gerekli yönlendirmeleri şubelerimize yapmaktayız. Böylelikle ay sonlarında sürpriz sonuçlarla karşılaşmıyoruz.

Türkiye genelinde hangi lokasyonlarda Koza Çorba ile karşılaşıyoruz, bunların kaçı franchise sistemine dahil? 2024 yıl sonuna dek kaç yeni şube açılışı hedefliyorsunuz?

Şu anda 2 şube olarak Koza lezzetiyle müşterilerimizi buluşturuyoruz. 2024 yılının kalanında merkeze bağlı 4 şubemiz daha açılacaktır. 2025 ilk çeyreğinde 8 şubeye franchise olarak ulaşmayı planlıyoruz. Bizim için çok şube açmak çok önemli bir unsur değil; önemli olan reçetemizle lezzetimizi korumak, yatırımcılarımız için kârlı iş süreçlerini yönetmektir. Kazanmayan sistemler yok olur. Koza Çorba markasının gerektirdiği finansal olanaklara, kurumsal bir markanın sosyal kimliğini başarı ile taşıyabilme yeteneğine sahip adaylarla şubelerimizi oluşturma isteğindeyiz. Müracaatlarımızı web sitemiz üzerinden almaktayız. Franchise Başvuru formunu doldurduktan sonra, uzman franchise danışmanlarımız yatırımcılarımıza bilgi vermekten onur duyacaktır.