Morven Yönetim Kurulu Üyesi İsameddin Bilir’i ağırladığımız Ağustos sayımızda 2024 yılının ilk yarısını değerlendiren Bilir, Morven’in sürdürülebilir moda ve dijital dönüşüm üzerine geliştirdiği vizyonunu da okurlarımızla paylaştı.
Morven 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
2024 yılına Morven olarak, tüm koleksiyonlarımızı tamamlayarak ve belirlediğimiz büyüme stratejisini kararlılıkla takip ederek giriş yaptık. Ekonomik koşulların getirdiği zorluklar sebebiyle hedefl ediğimiz mağaza sayısına tam anlamıyla ulaşamamış olsak da, mevcut mağazalarımızı restore ederek müşterilerimize yenilenmiş ve modern bir yüzle yeniden sunduk. Bu kapsamda, müşteri konforunu artırmak amacıyla daha geniş ve ferah mağaza alanları oluşturduk. Yılın ilk çeyreğinde, özellikle deprem bölgelerinde faaliyet göstermemizden kaynaklanan bazı durağanlıklar gözlemledik. Ancak buna rağmen, cirolarımız ve satış adetlerimiz beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşti. Genel olarak, 2024 yılının ilk yarısında hedeflerimize başarılı bir şekilde ulaştığımızı söyleyebiliriz.
Morven’in sürdürülebilir moda ve dijital dönüşüm üzerine geliştirdiği vizyonundan bahseder misiniz? Bu iki başlık, yatırımlarınızı şekillendirirken ne oranda etkili oluyor?
Morven olarak, takım elbise kategorisinde sürdürülebilirlik ve yenilikçi tasarımlar ile sektörde öncü adımlar atmaktayız. Geri dönüşümden elde edilen kumaşlarla üretilen takım elbiselerimiz, çevreye duyarlı bir yaklaşımın yansımasıdır. Ayrıca, erkeklerin giyim konforunu artırmak amacıyla takım elbise ve ceket ürünlerimizde astar kullanımını kaldırarak, terlemeyi önleyen ve esnekliği artıran likralı kumaşlar koleksiyonumuza dahil edilmiştir. Kırışmaz ve katlanabilir takım elbiseler ile valizden çıkarıldığında ütü gerektirmeyen ceketler, koleksiyonumuzun %30’unu oluşturarak kullanıcılarımıza pratik çözümler sunmaktadır. Dijital dönüşüm alanında da yenilikçi yaklaşımlarımızı sürdürmekteyiz. Doğaya olan sorumluluğumuz gereği, firmamızda kağıt kullanımını tamamen ortadan kaldırarak tüm süreçlerimizi dijital platformlar üzerinden yönetmekteyiz. E-ticaret departmanımız, ayrı bir mağaza olarak yapılandırılmış ve özgün bir koleksiyonla hizmet vermektedir. Türkiye’nin 81 iline gerçekleştirilen satışların yanı sıra, 3 Avrupa ülkesi ve 5 Orta Doğu ülkesine eihracat yapmaktayız. Müşterilerimize daha güvenli ve kolay bir alışveriş deneyimi sunmak amacıyla bir mobil uygulama geliştirme çalışmaları da devam etmektedir. Teknoloji alanındaki yatırımlarımızla, müşterilerimizin kişisel verilerini en üst düzeyde koruma altına almak için güçlü iş ortakları ile çalışıyoruz. Gebze, Antalya ve Erzurum’da bulunan üç farklı sunucu ile veri güvenliğini sağlamaktayız.
Morven’in büyüme yolculuğundaki mağazalaşma stratejisinden bahseder misiniz, lokasyon tercihlerinizde etkili olan faktörler neler oluyor? Yurt içi ve yurt dışında AVM’lerde büyüme hedeflerinizi de okurlarımızla paylaşır mısınız?
Türkiye genelinde 37 mağaza ile faaliyet gösteren Morven, 2025 yılı sonuna kadar mağaza sayısını 50’ye çıkarmayı hedefl emektedir. Türkiye’de erkek perakendeciliğinde lider olma vizyonumuz doğrultusunda, tüketicilerimizin yoğun ilgi gösterdiği AVM’ler ve şehirlerin en işlek caddeleri gibi stratejik lokasyonlarda mağazalar açmayı sürdürüyoruz. Yurt dışı operasyonlarımızda ise, 2-3 farklı AVM’de yer almak üzere görüşmelerimiz devam etmektedir. Dünya genelinde geniş bir ihracat ağına sahibiz ve özellikle Batı Afrika bölgesinde güçlü bir varlık sergilemekteyiz. İstanbul’da konumlanan tasarım ve Avrupa bölgesi ihracat departmanlarımız, Orta Asya, Avrupa ve Amerika’ya düzenli olarak ihracat yapmaktadır. İstanbul’da mağazalaşma planlarımızı hayata geçirme çalışmalarına büyük önem vermekteyiz. Şehrin en prestijli lokasyonlarında 5-6 mağaza açmayı planlamaktayız. Yurt dışı mağazacılığı konusundaki hedefl erimizi de adım adım hayata geçirdik. 2024 yılının ilk yarısında, planladığımız 3 yurt dışı mağazasının 2’sini İngiltere ve Azerbaycan Bakü’de açarak uluslararası büyüme stratejimizde önemli bir yol kat ettik.