Franchise Öne Çıkanlar

Doyuyo lezzetleri Türkiye sınırlarını aşıyor

Büyüme stratejisi doğrultusunda yurt içinde 15 şehrin yanı sıra Dubai’de açılan yeni restoranıyla birlikte 50 şubeye ulaşan Doyuyo, yıl sonuna kadar 55 şube sayısını aşmayı hedefliyor. Doyuyo Yönetim Kurulu Başkanı Taylan Kaya ile bir araya geldiğimiz Ağustos sayımızda yılın ilk yarısını değerlendiren Kaya, büyüme hedefleri doğrultusunda hayata geçirecekleri yatırımları okurlarımızla paylaştı.

Doyuyo 2024 yılına nasıl başladı? Yurt içi ve yurt dışında hayata geçirdiğiniz yatırımlarla birlikte yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?

Doyuyo olarak “Doğru Nokta, Doğru Yatırımcı” anlayışımız ve tüm Türkiye’de genişleme stratejimiz doğrultusunda emin adımlarla ilerliyoruz. Yeme-içme sektörünün hızla büyüyen, yüzde 100 yerli sermayeli gurme çıtır tavuk markası olarak yılın ilk yarısında yaklaşık 3,5 milyon kişiyi restoranlarımızda ağırladık. Mayıs ayında İstanbul’da 2, Antalya’da 2 ve Samsun’da 1 olmak üzere toplam 5 yeni restoran açtık. Temmuz ayında Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki ilk, toplamda ise 50’nci restoranımızı her yıl 100 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlayan dünyanın en prestijli alışveriş merkezlerinden Dubai Mall’da lezzet severlerle buluşturduk. Dubai’de yaptığımız yatırımların getireceği vitrin imkanıyla Abu Dabi ve Suudi Arabistan’ın yanı sıra Kuveyt, Azerbaycan gibi Türk Devletlerini de Doyuyo lezzetleriyle buluşturmayı hedefliyoruz. Ayrıca Almanya, İspanya, Rusya gibi pazarlarda bulunan network’ümüz üzerinden de master franchise teklifleri alıyoruz. 2025 sonuna kadar 100 şube hedefimize ulaşarak misafirlerimize daha geniş bir coğrafi alanda hizmet sunabilmeyi ve markamızı daha fazla kişiye ulaştırmayı amaçlıyoruz.

Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe başta tavuk ürünleri olmak üzerine fast food ürünleri özelinde yatırım yapmak ne kadar cazip? Siz Doyuyo olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?

Fast food, tüketicilerin gizli zevklerinden biri. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki zamanın çok değerli olduğu günümüzde, tüketiciler hızlı bir şekilde karınlarını doyurmak istediklerinde ya da evde yemek yapmayı tercih etmediklerinde ilk olarak fast food’a yöneliyor. Fast food denildiğinde ise lahmacun, döner gibi lezzetlerden sonra ilk akla gelen ürünlerden biri kızarmış tavuk… Doyuyo olarak alışılmış fast food tavuk restoranlarından farklı olarak kızarmış tavuk ve burgeri fast-casual konseptinde sunuyoruz. Üstelik masaya hizmet veren tek A la Carte fast food markasıyız. Restoran ve ürün sunum konseptimizin yanı sıra %100 baby filetodan hazırlanan ve 12 saat marine edildikten sonra, kendi üretimimiz olan kaplamamızla kaplanıp baharatlanan lezzetlerimizle rakiplerimizden ayrılıyoruz. Ayrıca kendi üretimimiz olan ekmeklerimiz, özel gurme soslarımız, eşlikçi ürünlerimiz ve cam bardakta servis ettiğimiz taze, ev yapımı limonatalarımızla da fark yaratıyoruz.

Türkiye genelinde ve global pazarda hangi lokasyonlarda Doyuyo ile karşılaşıyoruz? Bunların kaçı franchise sistemine dahil?

2024 yılsonuna dek kaç yeni şube açılışı hedefliyorsunuz? Şu anda İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya, Adana, Bursa, Denizli, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Kayseri, Kocaeli, Konya, Samsun ve Van’da; yurt dışında ise Dubai’de olmak üzere toplamda 50 şubemiz bulunuyor. Bu şubelerin üçü merkez şube, geri kalan şubelerimiz ise franchise sistemiyle yönetiliyor. Yıl sonuna kadar hedefimiz olan 55 şube rakamını aşacağımızı öngörüyoruz