Modern, sıcak ve ferah konsepti ile 2021 yılında temelleri atılan ve günümüzde 48 şubesi ile kahve severlerle buluşan Coffee Kangoo, yıl sonuna dek açılması planlanan 12 şube ile Türkiye’de büyümesini sürdürmeyi hedefliyor. Coffee Kangoo Kurucu Ortağı Murat Özcan ile bir araya geldiğimiz Ağustos sayımızda sektöre giriş hikayelerini bizlerle paylaşan Özcan, günümüzde yeme-içme sektöründe kahve ürünleri özelinde yatırım yapma konusundaki görüşlerini de aktardı.
Coffee Kangoo’yu tanıyabilir miyiz, yeme-içme sektörüne giriş hikayenizden bahseder misiniz?
Coffee Kangoo modern, sıcak ve ferah konsepti ile yeni trendler ve pandemi sonrası hayatımıza giren alışkanlıklar dikkate alınarak 2021 yılında kurulmuştur. Murat Özcan ve Yasir Güleç öncülüğünde sektöre kazandırılan Coffee Kangoo, çok genç bir marka olmasına rağmen, arkasında 16 yıllık sektör deneyimi barındıran profesyonel bir ekip tarafından yönetilmektedir. Kurulduğu günden bugüne 48 şubeye ulaşan markamız, 2024 yılını 60 şube ile kapatmayı hedeflemektedir. Bundan sonraki hedefimiz ise 100 şube baremini aşmak ve %100 Türk sermayesi ile kurulan markamızı ve ülkemizi yurt dışında gururla temsil etmektir.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe kahve ürünleri üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Coffee Kangoo olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Bize göre her geçen gün artan kahve cazibiyeti, her yaş grubunun hayatına dokunan önemli bir unsurdur. Bu sebeple içinde bulunduğumuz sektörün, çok daha uzun yıllar popülerliğini koruyacağına inanıyoruz. Coffee Kangoo’yu yatırımcılar için vazgeçilmez kılan en büyük unsur, bize katılan her yatırımcıyı ailemizin bir parçası olarak görmekten geçmektedir. Bu yolda bizim motivasyonumuz ise “kahveyi yaşamak, kahveyi yaşatmak ve yaptığımız işten keyif almak.”
Büyüme yolculuğunda franchise ekosistemini tercih eden Coffee Kangoo’nun kazandırıcı franchise sisteminden bahseder misiniz, yatırımcılara sunduğunuz avantajlar nelerdir? Kimler marka çatınız altında sizleri temsil edebilir?
Markamız, franchising sisteminde merkez operasyonun yatırım yapmayacağı şubeye franchising mağaza açmayı da uygun görmemektedir. Mağazalarımızın olmadığı lokasyonlar bizim için önceliklidir. Marka stratejimiz ve hedeflerimizi benimseyen yatırımcı adayları ile markamızı daha ileri taşımak istiyoruz. Sürdürülebilir ticaret, Coffee Kangoo franchising sisteminin olmazsa olmazıdır. Coffee Kangoo ailesine uyum sağlayabilecek, kahveyi seven, vizyon ve misyon anlamında uyum sağlayabilecek, yeterli yatırım gücüne sahip ve sosyal yönü kuvvetli yatırımcı adaylarımızla ilerlemek en büyük arzumuzdur.