Yeme-içme sektöründe tüketicilerin talebinin nasıl oluştuğu analiz edilerek 2 yıl önce temelleri atılan ve uzun tabak konseptinde en iyi, en lezzetli tatları sunmayı hedefleyen Mix Chef’s Salads, 3’ü franchise ve 2’si merkeze bağlı olmak üzere 5 şubesiyle İstanbul ve İzmir’de misafirlerini ağırlıyor. İşine tutkuyla bağlı olan ve küçük yaşlardan bu yana yeme-içme sektöründe birçok alanda işi sektör profesyonellerinden öğrenen genç girişimci iş insanı Mehmet Emin Baytar tarafından 2 yıl önce kurularak sektöre giriş yapan Mix Chef’s Salads’ı kapağımızda ağırladığımız Ağustos sayımızda markanın hikayesini ve büyüme yolculuğunu Yönetim Kurulu Başkanı Baytar’dan dinledik.
Mehmet Emin Bey öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz, genç bir girişimci olarak kariyer hayatınızda bu yolda çalışmalarınızı sürdürmeye nasıl karar verdiniz?
1988 yılı Diyarbakır doğumluyum. İstanbul’da yetişen genç girişimci bir iş insanıyım. Çok küçük yaşlardan bu yana yeme-içme sektörünün içinde yer aldım ve bu işe tutkuyla bağlıyım. Restorancılık bizim işimiz, işimizi severek ve büyük bir aşkla yapıyoruz. Restoranlarımıza gelen misafirlerimizin yedikleri lezzetli yemeklerden memnun olarak restoranlarımızdan ayrılması bizleri çok mutlu ediyor. 2009 yılında henüz 21 yaşındayken kendi işletmemi kurdum. Devamında farklı markaların çatısı altında işletme müdürlüğü yaptım ve bayilik de açtım. Sektörde oldukça başarılı bir markanın kuruluş sürecinde restoran müdürü olarak yer aldım. Kısacası yeme-içme sektörünün hem tedarik hem işletme hem de mutfak alanlarında çekirdekten yetişerek bugünkü bilgi birikimine ve deneyime sahip oldum. 2 yıl önce ise bu deneyim ve tecrübemi Mix Chef’s Salads marka çatısı altında misafirlerimize sunmaya karar vererek markamızın temellerini atmış olduk.
Yeme-içme sektöründe kendi markanızla var olmaya nasıl karar verdiniz? Mix Chef’s Salads’ın sektöre giriş hikayesini okurlarımızla paylaşır mısınız?
Mix Chef’s Salads 2 yıllık bir marka. Yeme-içme sektöründe tüketicilerin talebinin nasıl oluştuğunu analiz ederek ona yönelik bir marka kurduk. Uzun tabak konsepti insanların sevdiği bir konseptti. Daha iyisi olabilmek ve iyisini sunabilmek adına kendi markamızı kurmaya karar verdik. 2 yıl içerisinde yakaladığımız büyüme ivmesi sonucunda restoran sayımız 5’e ulaştı. Bu durum da markamız için ciddi bir franchise talebi oluşturuyor. Bu yüksek talepten ötürü de Mix Chef’s Salads olarak büyümeye endeksli bir markayız. Uzun tabak konseptinde en dolusunu, en güzelini ve en lezzetlisini yapmak için çıktığımız bu yolda kendimize güveniyor, gördüğümüz müşteri ve aldığımız franchise talepleri doğrultusunda emin ve hızlı adımlarla zirveye tırmanacağımıza ve başarımızı katlayarak artıracağımıza inanıyoruz. Sektörde rekabet ortamı yaratabilmek adına bu konseptte başarılı olabilmek için markanızın iyi olması gerekiyor, bu konuda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum.
Mix Chef’s Salads’ın 5 şubesinin kaçı franchise sistemiyle misafirlerinizle buluşuyor?
Şubelerimizin 3’ü franchise sistemine dahil, 2 tanesi ise merkeze bağlı olarak hizmet veriyor. 2024 yıl sonuna kadar da 2 yeni şube daha açarak yıl sonunda toplam 7 şubeye ulaşmayı hedefl iyoruz. Bu yeni açmayı planladığımız şubelerden bir tanesi franchise, diğeri ise merkeze bağlı olarak misafirlerimizle buluşacak.
Mix Chef’s Salads hangi lokasyonlarda misafirlerini eşsiz lezzetleriyle buluşturuyor?
İlk şubemizi Carousel AVM, ikinci şubemizi Zeytinburnu Olivium AVM, üçüncü şubemizi Kağıthane Axis AVM, dördüncü şubemizi 212 Outlet AVM ve beşinci şubemizi de İzmir MaviBahçe’de açtık. 600 metrekare ile en büyük alana sahip olan şubemiz 212 Outlet AVM’de bulunuyor. Buradaki şubemizin bir bölümünü restoran, bir bölümünü de kafe konseptine uygun bir şekilde dizayn ederek marka imajımıza bir farklılık kattık. Kafe bölümümüzde çay-kahve servimizin yanı sıra, misafirlerimiz yemeklerimizi deneyimlemek için de geliyor. Yıl sonuna kadar açmayı planladığımız şubelerimizden birini yine İstanbul’da misafirlerimizle buluşturmayı planlıyoruz, diğerini ise şehir dışında açmayı düşünüyoruz.
Kafe konseptinizi geliştirmeyi düşünüyor musunuz?
212 Outlet AVM’deki metrekaremiz büyük olduğu için misafirlerimizi daha iyi ağırlamak adına bir alanı kafe konsepti olarak geliştirdik. İlerleyen dönemlerde AVM önlerinde kafe&restoran konseptine sahip alanlar olursa bizim Mix Chef’s Salads markamız buna oldukça müsait. Mix Chef’s Salads’ın büyüme serüveninde lokasyonun önemi nedir, yeni açacağınız şubelerinizde büyümeyi planladığınız hedef bölgeler nereler? Uzun tabak konseptimizin yanı sıra menümüzde yer alan diğer lezzetlerimiz için hızlı müşteri potansiyeline sahip olan lokasyonlar, Mix Chef’s Salads’ın büyüme yolculuğunda en büyük tercih sebebi. Bunu sunan en avantajlı lokasyonlar da AVM’ler. AVM’nin bulunduğu lokasyon ne kadar iyi olursa, Mix Chef’s Salads lezzetleri daha çok tüketiciye ulaşır. Marka çatımız altında yer alan 5 şubemiz de AVM’lerde bulunuyor. Cadde kanadında henüz bir şube açılışımız yok, ancak yaya trafiğinin yoğun olduğu işlek caddeler bu konuda başarılı olur. Mix Chef’s Salads olarak yeni şube açacağımız noktaları araştırırken hem yatırımcımız hem de markamızın başarılı olması adına adımlarımızı atıyor, lokasyon arayışımızı bu doğrultuda sürdürüyoruz. Çünkü bir restoranın açılışında bütçesel olarak yatırım yapılmasının yanı sıra büyük bir emek veriliyor. Çok iyi yapılmış bir araştırma ve analizin sonucunda yeni şubelerin açılması gerekiyor. Biz, açtığımız tüm işletmelerin başarılı olmasını istiyoruz. Agresif bir büyüme tutumundan ziyade, emin adımlarla ilerlemeyi tercih ediyor ve çalışmalarımızı da bu doğrultuda sürdürüyoruz.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde gıda sektöründe tavuk ürünleri üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip?
Tavuk ürünleri dünya genelinde geniş bir tüketici kitlesine hitap ediyor. Bu durum da yatırımcılar için büyük bir pazar potansiyeli sunuyor. Geniş bir pazar olması, artan tüketici talebi, esneklik ve çeşitlilik, maliyet ve verimlilik, gelişen teknoloji ve inovasyon pazarın büyüklüğünü gözler önüne sererken, yatırımcı adaylarının da ilgisini çekiyor. Ancak, tavuk endüstrisinde yatırım yapmadan önce dikkate alınması gereken bazı riskler de var. Bunlar arasında sağlık ve güvenlik standartlarının karşılanması, rekabetin yoğunluğu, pazar fiyatlarındaki dalgalanmalar ve çevresel faktörler gibi konuları sayabilirim. Bu nedenle, yatırım yapmadan önce kapsamlı bir pazar araştırması ve risk analizi yapmak önemlidir.
Büyüme yolculuğunuzda Mix Chef’s Salads marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız kriterler nedir?
Yatırımcı adaylarının işletme yönetimi konusunda girişimci bir ruha sahip olmaları bizler için önemli. Yenilikçi fikirlere açık olmaları ve işlerini büyütmeye yönelik bir vizyona sahip olmalarını bekliyoruz. Bu nedenle, yatırımcı adaylarının pazar araştırması yaparak potansiyel müşteri kitlesini analiz etmeleri ve doğru lokasyonu belirlemeleri önemli. Yatırımcı adaylarının finansal açıdan güçlü olmaları ve uzun vadeli bir işletme planıyla hareket etmelerini bekliyoruz. Sektörü bilen müşterilerin talebini de iyi analiz ediyor ve üründen anlıyor. Bu durum, markamızın uzun vadede sürdürülebilirliği adına da çok önemli. Biz paranın her zaman kazanılabileceğini düşünüyoruz. Önemli olan, doğru yatırımla doğru yerde büyüme adımları atmak.
Mix Chef’s Salads olarak gıda güvenliği konusunda nasıl bir politika izliyorsunuz, ürün temininizde nelere dikkat ediyorsunuz?
Beyaz ve kırmızı et, makarna, krema gibi başlıca ana ürünlerimizi gıda sektörünün en kaliteli markaları arasından seçiyoruz. Et konusunda çok hassas davranıyoruz, soğuk zincirin bozulmaması çok önemli. Mutfağımızda günlük kontrollerden geçen ve sevkiyatları günlük gerçekleştiren markaların ürünlerine yer veriyoruz. Kırmızı etlerde kontrafile ve antrikot, beyaz etlerde ise derisiz baby fileto ve pirzola kısımlarını kullanıyoruz. Salatalarımızı köy bahçelerinden günlük toplanan taptaze sebzelerle hazırlıyoruz. Hakiki zeytinyağını Bursa Gemlik’ten temin ediyoruz. Deneyimli aşçılarımızın doğru pişirme tekniklerini uygulayarak hazırladıkları lezzetlerimizi besin değerini koruyarak misafirlerimize servis ediyoruz. Günlük ve taze ürünler kullandığınız takdirde yemeklerinizin lezzetsiz olma şansı yoktur. Kalite her zaman sizi bir noktaya getirir. Misafirlerimiz de yemeklerimizin lezzetini tattığında kaliteyi hissediyor.
Menünüzde hangi lezzetler bulunuyor, Mix Chef’s Salads’a özel lezzetleriniz nelerdir?
Çorbadan atıştırmalıklara, hamburgerden sandviçe, tavuk kanattan tenders’a geniş bir başlangıç menümüz var. Tavalarımızda beyaz et çeşitlerimizde Alaturka Kavurma Tavuk, Meksika Soslu Tavuk, Mantar Soslu Tavuk, BBQ Soslu Tavuk, Chipotle Soslu Tavuk, Sweet Chili Soslu Tavuk, Soya Soslu Tavuk, Köri Soslu Tavuk, Buffalo Soslu Tavuk, Kekiklim, Cheddar Soslu Tavuk, Cafe de Paris Soslu Tavuk, Beğendili Tavuk Sote ve Beğendili Bonfile; kırmızı et çeşitlerimizde Alaturka Kavurma Dana, Mantar Soslu Dana ve Meksika Soslu Dana yer alıyor. Köfte çeşitlerimizde Beğendili Köfte; ızgara çeşitlerimizde Tavuk Bonfile, Tavuk Pirzola, Tavuk Şinitzel, Spesiyal Izgara, Tavuk Pirzola ve Şinitzel, Köfte ve Tavuk Pirzola, Dana Antrikot, Izgara Köfte ve Kaşarlı Köfte yer alırken; deniz ürünlerinde Somon Izgara ve Karides Salata; İtalyan lezzetlerimizde Napoliten Soslu Fettucini, Mantar Soslu Fettucini ve Mix Chef’s Ravioli’nin yanı sıra soslu makarna çeşitleri; salatalarda Spesiyal Salata ve Alaturka Salata; tatlılarda ise Çıtır Kadayıf, Fırın Sütlaç ve San Sebastian Cheesecake menümüzde bulunan lezzetlerimizden. Mix Chef’s Salads’a özel Tek Kişilik Tava ve Çift Kişilik Tava ürünümüz başka hiçbir markada olmayan bir lezzet. Köfte, tavuk pirzola, tavuk bonfile ve antrikottan yapılan bu eşsiz lezzetimiz linguine makarna ve salata ile servis ediliyor. Sırf bu ürünümüzü tatmak için gelen misafirlerimiz olduğu gibi bu lezzetin müdavimleri de var.
Tüm restoranlarınızda aynı kalitede lezzet sunmak ve hizmet standardınızı koruyabilmek adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
fAltyapı operasyonlarımızı her Mix Chef’s Salads şubemizde aynı lezzetleri sunmak ve aynı kalitede hizmet vermek üzere kurguladık. Verdiğimiz personel eğitimleriyle çalışanlarımızın bilgilerini güncel tutuyoruz. Çünkü personelinizi eğitmeden büyümeniz ve standardınızı korumanız çok zor.
Türkiye’de belirli bir restoran sayısına ulaştıktan sonra yurt dışında büyümeyi düşünüyor musunuz?
Türkiye’de sorunsuz geliştirilmiş bir altyapı kurguladığınız takdirde büyümek kolay. Önemli olan sorunlarını minimize eden bir altyapı organize etmek. Merkezi sistemi ve üretim aşamasını bir sisteme oturttuğunuzda, zaten büyümeye elverişli bir ortam sağlıyorsunuz. Global pazardan markamıza yönelik talepler var. Bu talepleri ilerleyen dönemde değerlendirmeyi planlıyoruz.
Siz markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Misafirlerimize ürünlerimizin kalitesi ve güvenilirliği konusunda güvence vermek bizim için çok önemli. Günümüzde çevre ve sağlık bilincinin artmasıyla birlikte, doğal ve sürdürülebilir ürünlere olan talep artış gösterdi. Bu nedenle, tavuklarımızın doğal yollarla yetiştirilmiş olmasına çok dikkat ediyoruz. Ürünlerimizin lezzeti ve çeşitliliği de misafirlerimiz için önemli bir faktör. Misafirlerimizin memnuniyetini sağlamak ve ilişkilerimizi güçlendirmek için etkili iletişim stratejileri izliyoruz. Sosyal medya platformları ve geri bildirimleri değerlendirme gibi araçları kullanarak misafirlerimizle sürekli etkileşim halindeyiz. Ayrıca, müşteri sadakati programları ve özel indirimler gibi teşviklerle misafirlerimizin markamıza bağlılığını artırmayı hedefl iyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Mix Chef’s Salads markası olarak müşteri memnuniyeti ve toplumsal sorumluluk ilkeleriyle hareket ediyoruz. Misafirlerimize en iyi lezzetleri sunmak ve onların beklentilerini karşılamak için sürekli olarak çaba gösteriyoruz. Misafirperverlik ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutuyoruz. Her misafirimizi ayrıcalıklı hissettirmek ve onların beklentilerini karşılamak için özenle çalışıyoruz.