Tüketici davranışlarındaki değişimleri yakından izleyerek misafir memnuniyetini en düzeye çıkarmak adına yaratıcı çözümler geliştiren Tavuk Dünyası, yurt içinde 54 şehirde 300’ü aşkın lezzet noktasının yanı sıra Kıbrıs ve İspanya’da bulunan restoranlarında misafirlerini ağırlıyor. Haziran sayımızda bir araya geldiğimiz Tavuk Dünyası CEO’su Volkan Mumcu, yılın ilk yarısına ilişkin çalışmalarını okurlarımızla paylaştı.
Yeme-içme sektöründe sürdürülebilir büyümeye önem veren Tavuk Dünyası 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
Tavuk Dünyası olarak, tüketici davranışlarındaki değişimleri yakından izleyerek, pazar araştırmaları ve analizlerine büyük önem veriyoruz. Misafir memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için yaratıcı çözümler geliştirmek misyonumuzun bir parçası. 2024 yılında da çağın dinamiklerini ve trendlerini takip ederek misafirlerimizle olan bağımızı güçlendirmek ve herkese, onları iyi hissettirecek “iyi yemek” deneyimini sunmak adına yenilikler ortaya koyarak güçlü marka yolculuğumuzu hız kesmeden sürdürüyoruz. Misafirlerimizden, sunduğumuz eşsiz lezzetler ve özgün deneyimimiz hakkında, genel anlamda çok olumlu mesajlar almaya devam ediyoruz. 2024 yılında da misafirlerimizin her ziyaretlerinde kendilerini özel hissetmelerini ve unutulmaz bir deneyim yaşamalarını sağlamak için çalışmalarımız sürüyor. 2023 yıl sonu itibarıyla Türkiye genelinde 300’üncü şubeye ulaştık. Mayıs ayı itibari ile 310’uncu şube açılışımızı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 54 şehirde 300’den fazla lezzet noktasında, Tavuk Dünyası lezzetlerini misafirlerimizle buluşturuyoruz. Türkiye’nin her yerine lezzetlerimizi ulaştırmak için yeni şube açılışlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecek.
Yeni ürün deneyiminiz olan “Kendi Tabağını Oluştur” konseptinize misafirlerinizin gösterdiği ilgiden bahseder misiniz, yıl içerisinde misafirlerinize özel ve kişisel bir deneyim yaşatacak farklı konsept ya da ürün denemeleriniz olacak mı?
Tüketicisini anlayan ve dinleyen bir marka olarak, tüketicilerimizin “kişiselleştirmeye” verdiği önemin farkındayız. Benzersiz kocaman tabak deneyimimizi “Kendi Tabağını Oluştur” deneyimi ile bir adım öteye taşıdık. Şimdiye kadar misafirlerimize yalnızca tavuğu seçtirip, pesto soslu makarna ve salatayı standart olarak sunarken, Kendi Tabağını Oluştur ile efsaneleşmiş Tavuk Dünyası tabağındaki pesto soslu makarnaya alternatif domates soslu makarna ya da patates, salataya alternatif sebze seçebilme imkânı sunarak misafirlerimizin kendi damak zevklerine ve tercihlerine göre kişiselleştirdikleri tabaklar oluşturmalarını sağladık. Fiyat farkı olmaksızın yepyeni seçenekler arasından özgürce yapılan seçimlerle; hem rekabetten ayrışan güçlü yanımız olan tabak sunumumuzu koruduk hem de tüketicinin isteklerine tam istedikleri şekilde yanıt verirken ürün sunumumuzu da çeşitlendirmiş olduk. Tavuk Dünyası kadar geniş restoran ağına sahip ve alakart servis veren zincir restoranlarda bu denli detaylı bir kişiselleştirme opsiyonu sunabilmek oldukça önemli bir adım oldu.
Kendi Tabağını Oluştur konseptimiz sadece restoranlarımızda değil, yine çok yakın zamanda yenilenen kendi online sipariş platformumuz Şeften İste’de de lezzet severlerle buluşmaya başladı. Misafirlerimizin tabaklarını istedikleri seçeneklerle oluşturmaktan oldukça memnun olduklarını gözlemliyoruz. Tavuk Dünyası olarak, her zaman daha iyisini hedefleyerek misafirlerimizle markamızın buluştuğu her deneyim adımında onların ihtiyaçlarına ve beklentilerine yanıt vermek için çalışmaya devam ediyoruz. Bu bağlamda, yenilikçi dokunuşlarla menümüzü ve restoran deneyimimizi renklendirmeyi önümüzdeki dönemlerde de sürdüreceğiz.
Büyüme stratejiniz doğrultusunda yurt içi ve yurt dışında yeni restoran açılışlarınızı hangi lokasyonlarda gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz, bu lokasyonları tercih sebepleriniz nelerdir?
Tavuk Dünyası olarak, bugün yurt içinde ve yurt dışında binlerce çalışanı olan, yeme-içme sektörünün öncü markalarından biri haline geldik. Bu yıl Ocak ayında Lefkoşa’da açılan yeni restoranımızla Kıbrıs’taki lezzet noktası sayımızı 4’e çıkardık.
Global marka olma yolculuğunda yönünü Avrupa’ya çeviren Tavuk Dünyası, “Gagawa” markası ile İspanya’daki büyümesini sürdürüyor. Bugün başkent Madrid dahil olmak üzere, İspanya’da 7 şehirde toplam 11 restoranda misafirlerimizle buluşuyoruz. Globalleşme stratejimiz kapsamında çalışmalarımız sürüyor. Tüketici araştırmalarımız ve fizibilite çalışmalarımızın sonuçlarını değerlendirerek yeni lokasyonlarda şubeler açmaya devam edeceğiz.