Kuyumcukent İşletme A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Ünal Kırçuval’ı ağırladığımız Haziran sayımızda evlilik sektörünün önemli oyuncularından biri olan Kuyumcukent AVM’nin kuruluş hikayesini dinledik.
Dünya evine girecek olan çiftler için evliliğe dair her şeyi bulabilecekleri bir konsepte sahip olan Kuyumcukent AVM’nin kuruluş hikayesini sizlerden dinleyebilir miyiz, AVM sektörüne bambaşka bir bakış açısıyla yaklaşan AVM’niz nasıl bir misyon üstlendi?
Kuyumcukent; çağdaş alt ve üst yapısı ile akıllı bina teknolojisi bulunan, temel fonksiyonu kuyum imalatı ile toptan ve perakende satış ve pazarlama olan, ancak bunun yanında bünyesindeki plazalar ve AVM’si ile, 2.500’ün üzerinde işyerinin bulunduğu, yaklaşık 30.000 kişiye istihdam sağlayan ve günlük 7.000 araç, 25.000-30.000 ziyaretçinin giriş-çıkış yaptığı; fabrikalar, atölyeler, yan hizmet mağazaları, ofisler ve evlilik konseptine uygun dizayn edilmiş alışveriş merkezindeki perakende mağazaları ile; üretim, iş ve yaşam merkezi olarak dünyada benzeri bulunmayan entegre bir tesistir.
Çağdaş inşaat teknolojisinin ürünü binalar, son derece güvenli bina otomasyon sistemleri ve her türlü konforu sağlayacak altyapı ile donatılmıştır. Mağazalar Bloğu 5 katlıdır. Blok bünyesinde açık ve kapalı otoparklar, 25 m2’den 500 m2’ye kadar çeşitli kuyum ve günlük alışveriş amaçlı perakende mağazaları ve restoranlar, fast food üniteleri, kafeler ve bloğun her iki bitim köşesinde de 7’şer katlı plazalar yer almaktadır.
Kuyumcukent’i perakende alanında iddialı bir konuma taşıyan Kuyumcukent AVM, içinde nikah salonu ve çok amaçlı toplantı salonu bulunan ilk Evlilik Alışveriş Merkezi olma iddiası ile yola çıktı. Kısa sürede açılan mağaza sayısı 400’lere ulaşan Kuyumcukent AVM, 300 ve 600 kişi kapasiteli düğün salonları, çok amaçlı toplantı salonu ve 450 kişilik nikah salonunu hizmete sokarak, giderek büyüyen evlilik sektörünün önemli oyuncularından biri oldu. Görkemli nikah törenlerine ve düğünlere imza atan Kuyumcukent AVM, Bahçelievler Belediyesi ile yapılan protokol doğrultusunda bölgenin ve İstanbul’da özel bir salonda nikah kıymak isteyen herkesin gözbebeği oldu.
Kuyumcukent AVM Nikah Salonu tamamen özel bir tasarımla dizayn edildi. Çok şık ve modern dekorasyonuyla evlenecek çiftlerin rüyalarını süsleyen muhteşem bir atmosfer sunan salonda, klasik nikah dairelerinin aksine çok şık gelin odaları ve özel düzenlenmiş takı merasimi odası bulunuyor. Bunun yanı sıra, düğün salonlarında 5 yıldızlı otel kalitesinde, uygun fiyatlı hizmetler sunuluyor.
Marka karmanızı oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz, halihazırda bünyenizde kaç mağaza bulunuyor ve yüzde kaç doluluk oranıyla hizmet veriyorsunuz?
KİAŞ yönetimi olarak hizmetlerimiz müşteri memnuniyeti odaklıdır ve faaliyetlerimizin her safhasında uluslararası kalite ve çevre standartlarını eksiksiz bir şekilde muhafaza etmeyi hedefliyoruz. Şirketimiz geleceğe umutla bakarak, kuyumculuk sektörüne her alanda destek sağlamak için çalışmalarını sürdürmektedir.
Kuyumcukent aynı zamanda evlilik alışverişinin de merkezi ve evlenecek çiftlere hizmet sunan tüm firmaları bir arada bulundurmaktadır. Ciddi taleplerle karşılaşan Kuyumcukent tesisi AVM ve plazalar bloğunda %99 doluluk oranına ulaştı. Hedefimiz Kuyumcukent’i bir dünya markası yapmak.
Günümüzde yılın her mevsiminde düğünler yapılıyor olsa da yaz mevsimi demek düğün mevsimi demek… Ziyaretçi sayısı ve ciro oranlarınızda yaz aylarının gelmesiyle birlikte nasıl bir ivme yakaladınız?
Kuyumcukent evliliğe hazırlanan çiftlerin bütün ihtiyaçlarını tek çatı altında toplayan bir alışveriş merkezi. Düğünde takacakları takılardan alyansa, tektaş ve beştaştan davetiyeye, gelinlikten gelin ayakkabısına, kına düğün organizasyonundan nikah ve düğün salonlarına kadar her şeyi bir çatı altında, güvenle, kaliteli hizmet anlayışıyla sunan Kuyumcukent, bir de üstüne “imalattan halka” sloganıyla da tüketiciyi çekiyor.
Mağaza bloğu içerisinde Sevgililer Günü, Anneler Günü, yılbaşı, düğün sezonu gibi özel günler başta olmak üzere çeşitli dönemlerde cazip kampanyalar marka mağazalarımız tarafından yapılarak tüketiciye işçilik fiyatlarında avantajlar sağlanmaktadır. Bu dönemlerde ziyaretçi sayılarımızın iki katına çıktığını görebiliyoruz.