Yılın ilk çeyreğinde açılan yeni restoranlarıyla birlikte hızlı büyümesini 2024 yılında da sürdüren Dürümle, Türk mutfağının global ölçekte tanıtımına katkı sağlamak amacıyla yurt dışında da şubeleşmeyi hedefliyor. İlk odaklanacakları bölgeler arasında Batı Avrupa ülkeleri olduğunu belirten Dürümle CEO’su Fatih Özçanak ile Haziran sayımızda bir araya geldik.
Türk mutfağının geleneksel lezzetlerini yeniden yorumlayan Dürümle 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz? Dürümle’nin gelecek dönem hedeflerinden kısaca bahsedebilir misiniz?
Bu yılın ilk çeyreğinde açtığımız yeni restoranlar ile hızlı büyümemizi sürdürdük. Yeni şubelerimizle birlikte daha fazla tüketiciye ulaşarak markamızı daha geniş kitlelere yaymayı planlıyoruz. Şu ana kadar performans sonuçlarımızdan memnunuz. Müşterilerimizin beğenisi ve gösterdikleri yoğun taleple birlikte yıla güzel bir başlangıç yaptık.
Geleceğe dair pek çok heyecan verici hedefimiz var. Türkiye’de büyümeye devam ederken Dürümle’ye özel lezzetleri yurt dışına da taşıyarak ülkemizin ve mutfağımızın global ölçekte tanıtımına katkı sağlamak istiyoruz. Şu anda farklı ülkelerden oldukça yüksek franchise talepleri de alıyoruz. Belirli bir öncelik sırası yaparak yurt dışında restoranlar açmayı planlıyoruz. İlk odaklanacağımız bölgeler arasında Batı Avrupa ülkeleri olacak.
Yeme-içme sektöründe faaliyet göstermek isteyen yatırımcıların Dürümle’ye ilgisi konusunda neler söylersiniz, AVM ve cadde kategorisinde tercihleri nasıl şekilleniyor, Dürümle olarak siz lokasyon tercihlerinde nasıl bir yol gösterici rolü üstleniyorsunuz?
Yatırımcıların gösterdikleri ilgiden çok memnunuz. Bunda Dürümle’nin yerli ve yenilikçi bir marka olması ile yatırım geri dönüş sürecimizin sektör içinde oldukça iyi noktalarda olması en büyük etkenlerdendir. Türk mutfağında çok sevilen lezzetleri yeni bir yaklaşımla tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Yarattığımız özgün lezzetler kısa sürede milyonlarca müşterimizin beğenisini topladı. Tüketicilerden gelen bu ilgi ve beğeni ise yatırımcıların oldukça ilgisini çekti ve franchise taleplerini yoğunlaştırdı.
Hem AVM hem de cadde kategorisinde talepler alıyoruz. Önerilen lokasyonların konumu ve ziyaretçi trafiği karar mekanizmasında önemli etki sağlıyor. Büyüme planlarımızdaki öncelikli iller ve bölgeleri dikkate alarak yatırımcılarımızla değerlendirmelerde bulunuyoruz.
Sonraki aşamada da franchise sahiplerimizle yakın temas halinde çalışıyoruz. Güvenilir ve kısa sürede kara geçebilme imkanı veren bir iş fırsatı sunuyoruz. İş birliği sürecinin başından itibaren verdiğimiz destekler ile yatırımcılarımızın işletmelerini daha hızlı ve verimli bir şekilde büyütmelerine olanak tanıyoruz.
Geleneksel Türk lezzetlerini sevenlerin gönlünde yer edinen Dürümle ailesine yıl içerisinde yeni üyeler katılacak mı, yeni lezzet arayışlarınızdan da bahseder misiniz?
Yeni ürün geliştirme kapsamında müşterilerimizin yorum ve taleplerine oldukça önem veriyoruz. AR-GE çalışmalarımız uzman ekiplerimiz tarafından titizlikle yürütülüyor. Geçtiğimiz günlerde bazı şubelerimizin menüsüne cheddarlı et döner dürümü ekledik. Hızla diğer şubelerimize de yeni Dürümle lezzetimizi yaymaya devam edeceğiz.