Franchise

COFFY, tüketiciler için güçlü bir çekim alanı yarattı

Türkiye’nin en hızlı büyüyen kahve markası Coffy, başta Z kuşağı olmak üzere tüketiciler için büyük bir çekim alanı yarattı. Haziran sayımızda bir araya geldiğimiz DP Eurasia Coffy Grup Direktörü Muhsin Emre Çevlik ile hem bu çekim güçlerini hem de yeni yatırım ve projelerini konuştuğumuz keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

Türk kahve sektörünü kökünden değiştirmeyi hedefleyen Coffy 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?

Coffy olarak pazarı biraz daha değiştirip piyasaya göre avantaj yaratan uygun fiyatlarımız, aynı boyda tek fiyat uygulamamız ve zaman kazandıran dijital altyapımızla Türkiye’deki kahve tüketimini gündelik yaşamın bir parçası haline getirmek için çalışıyoruz. Sıcak ve soğuk spesiyal kahvelerimiz, soğuk içeceklerimiz ve boyozdan simide, donut’tan sandviçe uzanan yiyecek grubumuzla çeşitlilik konusunda da iddialıyız. 2019’daki kuruluşumuzdan bugüne dikkat çeken bir gelişim gösterdik. 22 ile yayıldık ve 100 şubeye ulaştık. Halihazırda ülkemizin en hızlı büyüyen kahve zinciri konumundayız. Başta Z kuşağı olmak tüketiciler için güçlü bir çekim alanı yaratmış durumdayız. Bu yaygın şubeleşme ve Coffy’nin tüketici nezdindeki giderek artan görünürlüğü performansımızın giderek arttığını açıkça gösteriyor. Elbette bu performans hem offline hem de online kanallardaki satış adetlerimize ve bilançolarımıza da yansıyor. Yıla çok iyi başladık ve ilerleme devam ediyor. 2024 yılı sonunda 200 şubeyle büyümeyi daha iyi bir noktaya taşıyacağız.

Global kahve pazarı geçtiğimiz yıl yaklaşık 128 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Coffy’nin Türkiye’deki pazar payı ne oldu, bu payı artırmak adına orta ve uzun vadede ne tür aksiyonlar almayı planlıyorsunuz?

Kahve, halihazırda büyüme trendini devam ettiren bir pazar. Türkiye’de sektörün önü son derece açık. Bu umut vadeden gelecek projeksiyonu içerisinde Coffy’yi lezzetin dışında dijitalleşme, ulaşılabilir tek fiyatlı fiyat politikası ve çeşitlilik gibi unsurlarla hayata geçirdik. Ayrıca yaklaşık 1000 şubelik deneyimi bulunan DP Eurasia Group’un bünyesinde bulunması ve satın alma, tedarik gibi kritik süreçlerde güçlü bir knowhow’ı arkasına alması Coffy’yi diğer kahve zincirlerinden ayrıştırdı. Şu anda piyasadaki en farklı kahve markası olduğumuzu ve sektörün devleri kadar rağbet gördüğümüzü söyleyebilirim. Şube sayılarımızı baz aldığımızda Türkiye’nin en hızlı büyüyen kahve markası olarak anılıyoruz. 2024 yıl sonunda 200, 2028 sonunda 500 şubeyle devam edeceğiz. Yola çıkış amacımızı kaybetmeden, ayrıştırıcı niteliklerimizde giderek derinleşerek 2028 sonunda Türkiye’nin en büyük ilk iki kahve zincirinden biri haline gelmek için çalışıyoruz.

Kahve tutkunları için hazırlamış olduğunuz Coffy lezzetleri ailesine yıl içerisinde yeni üyeler katılacak mı, yeni lezzet arayışlarınızdan bahseder misiniz?

Coffy ürün ailesi giderek zenginleşiyor. Büyük bir kısmı espresso bazlı olmak üzere sıcak kahve ve içeceklerde 22, soğuk kahvelerde 21, Bubble Lemonade, Cool Lime ve Hibiscus gibi spesiyal soğuk içeceklerimizde ise 27 çeşidimiz bulunuyor. Tüm reçetelerimiz markamıza özel olarak planlanıyor. Bu anlamda arkada güçlü bir AR-GE ekibi var. 2023 yılında Gift+ ödüllerinde “En Yenilikçi İçecek” dalında “Karamel Bubble Iced Latte” ürünümüzle ödül aldık. Sezona, trendlere, tüketici taleplerine göre ürün geliştirmelerimizi ve çeşitliliğimiz, artırmayı sürdürüyoruz. Çok kısa zaman içerisinde mevcutlara ilave olarak altı farklı çeşit soğuk kahvemizi ve dört çeşit soğuk içeceğimizi tüketicilerimizle buluşturacağız.