AVM

Atış Yapı, farklı sektörlerde yer alan 26 firmasıyla yatırımlarını sürdürüyor

Gayrimenkul, perakende, yeme-içme ve teknoloji gibi farklı sektörlerde yer alan 26 firmasıyla yatırımlarını hızla sürdüren Atış Yapı, yabancı yatırımcıların başta Bursa olmak üzere tüm Türkiye’ye yatırımını sağlayacak girişimlere ara vermeden devam ediyor. Haziran sayımızda dergimizde ağırladığımız Atış Şirketler Grubu CEO’su Ahmet Atış, yeni projeleri ve yatırımlarını okurlarımızla paylaştı.

Atış Yapı 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz, hangi yatırımları hayata geçirdiniz?

2024 yılına yeni projelerle başladık. Özellikle gayrimenkul yatırım fonu alanında hızlı bir giriş yaptık. Yeni dünyanın en önemli yatırım kalemi olan gayrimenkul yatırım fonunda yeni açılımlar getiriyoruz. Öte yandan, isteyen herkese uygun bütçelerle konut sahibi olma fırsatı sunan Smart Ev projesinin inşası başladı. Global çapta da çalışmalarımızı hızlandırdık. Bakü ofisimizin açılışını gerçekleştirdik. Yabancı yatırımcıların ülkemize ve şehrimize yatırımını sağlayacak girişimlere ara vermeden devam ediyoruz.

Bünyenizde bulunan Downtown Yaşam ve Eğlence Merkezi ile Bursa’da nasıl bir ekonomiye hayat verdiniz, bölgenin kültürel-sosyal ve ekonomik gelişimine nasıl bir katma değer sağladınız?

Downtown Yaşam ve Eğlence Merkezi, konumu itibariyle şehrin merkezinde yer alırken, çevresinde eski yerleşim yerleri yer almaktadır. Bursalıların sürekli olarak gelip geçtiği noktada yer alan Downtown, açılışından itibaren bulunduğu bölgeye daha fazla trafik yükü getirmemesi adına yeni yolların, üst geçitlerin ve daha akıcı trafik düzenlemelerinin yapılmasını sağlamıştır. Downtown Yaşam ve Eğlence Merkezi, yapılışından itibaren istihdama ciddi katkı sağlamıştır. Bu süreçte çevresinde bulunan işletmelere oldukça olumlu katkıda bulunmuş ve bölgede faaliyet gösteren işletmelerde gerek sayıca gerekse hizmet kalitesi anlamında olumlu artışlar olduğu gözlenmiştir. Açılışından itibaren hem kendi bünyesinde hem de Downtown içinde yer alan markalarla birlikte yaklaşık 2.000 kişinin hizmet verdiği merkezde, başta bulunduğu bölgedeki iş hayatına katılmak isteyen kesime ve daha sonra da şehre istihdam olanağı sağlamıştır.

Downtown içinde yer alan kültür-sanat ve eğlence markalarıyla Bursa’da eksikliği hissedilen etkinliklerin yapılması sağlanmıştır. Böylece kültürel etkinliklere ilgi duyan sanat severlerin aklına ilk gelen yer olması amaçlanmıştır. Bunun sonucu olarak da bulunduğu bölgenin eğlence ve sanat severler tarafından daha çok ziyaret edilmesi ile ekonomik olarak da olumlu katkılar sağlamıştır.

Dünyanın seçkin markalarını DownTown Yaşam ve Eğlence Merkezi çatısı altında buluşturarak ziyaretçilerinize zengin bir marka karmasıyla hitap ediyorsunuz, bu çeşitliliği oluştururken neleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

Downtown Yaşam ve Eğlence Merkezi gerek mimarisi gerekse marka karması ile farklı olması hedefiyle hayata geçirildi. Şehrin ilk açık konseptli AVM’si olmasının yanında şehrin en büyük aile eğlence merkezi, ilk ve tek gösteri havuzu ve gösteri merkezi de burada yer almaktadır. Marka karması oluşturulurken öncelikle şehirde olmayan ve Bursa’da ilk olacak markalar hedeflendi ve 30’a yakın yeni marka şehre kazandırıldı. Bununla birlikte açılan tüm markalar da son konseptleriyle tasarlanarak fark yaratılması sağlandı.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Alışveriş ve yaşam merkezi yatırımlarımıza Babylon ile devam ediyoruz. Şu an inşası devam eden projemizde önümüzdeki yıl açılış yaparak Bursa’ya yine yeni ve farklı bir yaşam merkezi kazandırmış olacağız. Bunun dışında proje aşaması halen devam etmekte olan bir mega alışveriş ve yaşam merkezi projemiz daha var. Bu süreçle ilgili İtalya ve Fransa merkezli proje geliştirme çalışmalarımız devam ediyor.

Her ne kadar inşaat merkezli bir firma olarak görülsek ve hayata geçirdiğimiz yaşam merkezi Downtown ile tanınsak da, biz 26 farklı firmayı bünyesinde barındıran bir yapıyız. Farklı sektörlerde faaliyet gösterdiğimiz gibi perakendecilik sektöründe de yatırımlarımız devam ediyor. Örneğin müşterilerine farklı bir outdoor alışveriş deneyimi yaşatmak üzere hayat geçirdiğimiz Pathka markamız, hitap ettiği kitle tarafından çok kısa sürede karşılık buldu. Pathka özelinde farklı şehirlerde yatırımlar yapmak ve franchise vermek adına da görüşmelerimiz ve yatırım planlamalarımız devam ediyor. Yine giyim sektöründe bebek ve çocuk giyimi özelinde bir yatırımımız var. Onun da ilk yatırımları gerçekleştirildi ve yakın zamanda açılışını yaparak perakende sektörüne bir ulusal marka daha kazandırmak istiyoruz.

Yeni nesil tüketici alışkanlıklarının dördüncü nesil alışveriş merkezlerini önceliklendirdiğini gözlemliyoruz. Bu alışveriş merkezlerinin de odağında yeme-içme alanlarının olduğunu ve trendleri bu alanların belirlediğini deneyimliyoruz. Bu noktada da iki büyük yatırımı hayata geçirerek biri steak biri de Anadolu mutfağı konseptiyle iki yeni markamızı piyasaya kazandıracağız. Bu iki markanın hem yurt içi hem de Körfez bölgeleri öncelikli olmak üzere franchise verilmesi noktasında şimdiden görüşmelerimiz başladı.

Teknoloji tarafında da bu yıl perakende sektörü özelinde yatırımlarımıza hız verdik. Bu noktada önceliğimiz kullanıcı tarafında karşılık bulmakta zorluk çeken mobil aplikasyonlar oldu. Sadece hangi markanın hangi katta olduğuna bakılabilen mobil aplikasyonlar yerine kullanıcının ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan, kullanıcı deneyimini iyileştiren özellikler üzerinde yoğunlaştık. Hem yazılım hem de AVM yönetimi tarafında hizmet veriyor olmamızdan kaynaklı bu alanda da yerinde çözümlerle sektöre güzel bir ürün daha kazandırdık. Burada ciro kontrolü açısından kullanıcılara dijital cüzdan hizmeti sağlaması ve harcamalarını aplikasyon üzerinden yaparak puanlar ya da ekstra indirimler kazanan müşteriler aplikasyon kullanımındaki talebi artıracak, aynı zamanda yine AVM’nize özel oluşturulan yapay zekâyla istek ve sorularına çok kısa sürede karşılık bulabilecekler. Birçok yerde sorun olan third-party uygulama kullanan ya da uygulaması olmadan mobil aramalarla süreçleri uzatan vale hizmetlerinin de yine AVM aplikasyonu üzerinden yönetilmesini mümkün kıldık. Bunun yanında, danışma personelinin inisiyatifine kalmış olan çekiliş ve hediye süreçlerinin de yapay zekâ desteği sayesinde aplikasyon üzerinden müşterinin mağazadan aldığı fişi kameraya okutarak yapılabilmesiyle müşterinin hizmetlere ulaşmasını kolaylaştıran bir dünya yarattık. Üstelik tüm bunları müşteri deneyimini ön planda tutarak yaparken, arka tarafta müşterilerin ve mağazaların verilerini analiz ederek AVM yönetiminin de işini kolaylaştırdık. AVM yönetimi bu aplikasyon sayesinde tesis içerisindeki anlık ziyaretçi sayısını ısı haritalarıyla birlikte görebilirken; kampanyaların yönetilme süreçlerini, etkinlik giriş sayı ve bilgilerini, otopark ve vale yoğunluklarını anlık olarak özet ekranından izleyebilecekler.