2024 yılına sürdürülebilirlik ve verimlilik değerlerini pekiştirmeyi ve iş yapış biçimlerini daha çevre dostu hale getirmeyi hedefleyen adımlarla başladıklarını belirten Manta Outdoor Kurucu ve CEO’su Yunus Toprak, büyüme stratejileri doğrultusunda, yeni mağaza açılışlarında dikkate aldıkları kriterleri okurlarımızla paylaştı.
Sürdürülebilirlik ve verimliliği iş stratejisinin temel unsurları olarak benimseyen Manta Outdoor 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
Manta Outdoor olarak, sürdürülebilirlik ve verimlilik ilkelerini iş stratejimizin temel unsurları olarak benimsiyoruz. 2024 yılına, bu değerleri pekiştirmeyi ve işimizi daha çevre dostu hale getirmeyi hedefl eyen adımlarla başladık. Bu yılın ilk yarısında, karbon ayak izimizi azaltmak ve atık yönetimi konusunda daha etkili çözümler geliştirmek için yoğun çaba harcadık. Ayrıca, üretim süreçlerimizde verimliliği artırmak ve doğal kaynakları daha verimli kullanmak adına inovasyona odaklandık. Bu çabalarımızın performansını düzenli olarak değerlendiriyoruz ve sürdürülebilirlik hedefl erimize ulaşmak için sürekli olarak ilerliyoruz.
Büyüme stratejiniz doğrultusunda yeni mağaza açılışlarınızı hangi lokasyonlarda gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz, bu lokasyonları tercih sebepleriniz nelerdir?
Büyüme stratejimiz doğrultusunda, yeni mağaza açılışlarımızı dikkatlice seçilen lokasyonlarda gerçekleştiriyoruz. Bu lokasyonları belirlerken, potansiyel müşteri tabanımızın büyüklüğü, bölgesel talep ve pazar analizleri, rekabet durumu ve coğrafi faktörler gibi bir dizi kriteri dikkate alıyoruz. Ayrıca, ulaşım erişilebilirliği ve çevresel etkiler gibi faktörleri de göz önünde bulundurarak sürdürülebilir bir büyüme stratejisi izliyoruz.
Teknolojinin gelişmesiyle online alışverişin oranının arttığı günümüzde Manta Outdoor’un online kanaldaki satış hacminden bahseder misiniz?
Teknolojinin gelişimiyle birlikte online alışverişin önemi giderek artmaktadır ve bu trendi yakından takip ediyoruz. Manta Outdoor olarak, online kanaldaki satış hacmimizi sürekli olarak artırmak için çaba sarf ediyoruz. Müşterilerimize çevrimiçi alışveriş deneyimini geliştirmek ve geniş bir ürün yelpazesi sunmak için yatırımlar yapıyoruz. 2024 yılında da online kanaldaki satışlarımızı artırmak için ye3ni pazarlama stratejileri ve dijital platformlarda daha etkili varlık gösterme planları yapıyoruz. Bu çabalarımızın başarıyla sonuçlandığını ve online satış hacmimizin sürekli olarak arttığını görmekten memnuniyet duyuyoruz