Öne Çıkanlar Perakende

Geçmişin gücü ve geleceğin ilhamıyla cesur yolculuğumuz devam edecek

2024 ilkbahar/yaz koleksiyonunu yeni marka yüzü Barış Arduç’un yer aldığı “Üstüme Rahat Bi’ Şeyler Alayım” reklam filmi ile tanıtan Kiğılı, sadece bugünü ve yarını değil, yarının da ötesini düşünen geniş bir projeksiyonla hareket ediyor. Kiğılı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Suerdem, geçmişin gücü ve geleceğin ilhamıyla Kiğılı’nın erkek giyim moda perakendesindeki cesur yolculuğunun devam edeceğini vurguladı.

Erkek giyimin öncü isimlerinden Kiğılı 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?

Seçim gündeminin bitmesi, ekonomik tedbirlerin etkisi gibi sebeplerle geçen yıl aynı dönem ile kıyasladığımızda 2024 satışlarımız oldukça iyi gidiyor. Özellikle takım elbise ve gömlek satışlarımızdan çok memnunuz. Yıl nispeten yavaş başlamıştı fakat Nisan ayında, Ramazan Bayramının etkisiyle özellikle adetsel satışlarda hızlı bir sıçrayış yaşadık. Finansal göstergelere göre en öne çıkan konu, ciro artışı ile maliyet artışı arasındaki dengeyi sağlamak. Çeşitli enstrümanlarla bu dengeli yapıyı koruyarak, sürdürülebilir kârlılığımızı destekliyoruz.

İlkbahar/yaz koleksiyonunu yeni marka yüzüyle tanıtan Kiğılı’nın yaza özel trend parçaları neler, yaz koleksiyonunuzu hazırlarken hangi unsurlardan ilham aldınız? “Kiğılı’nın değişim ruhunu” reklam filmi ve yeni koleksiyonunuzla tüketicilerinize nasıl hissettirdiniz?

Kiğılı 2024 ilkbahar/yaz koleksiyonumuzu, yeni marka yüzümüz Barış Arduç “Üstüme Rahat Bi’ Şeyler Alayım” reklam filmi ile tanıttı. Barış Arduç’un karizması ile Kiğılı’nın 86 yıllık kalitesini bir araya getiren bu esprili reklam filmi, Kiğılı’nın özgüvenli ve rahat değişim ruhunu çok iyi yansıtıyor. Gençleşen çizgimizi, gündüz ve gece her ana uyarlanabilen multifonksiyonelliğimizi sergiliyoruz. Her yaştan potansiyel Kiğılı müşterisinin, yaşamlarının her anında Kiğılı’dan üstlerine rahat bi’ şeyler giyerek daima şık ve rahat hissetmelerini istiyoruz.

Yurt içi ve yurt dışında hem fiziki mağazacılıkta hem de online kanalda büyümesini sürdüren Kiğılı’nın yıl içerisindeki yeni yatırımları neler olacak?

Kiğılı’da bir yandan erkek modasına yön verirken diğer yandan müşterilerimizin ihtiyaçlarını, değişen alışkanlıklarını çok iyi analiz etmeye çalışıyor ve bu doğrultuda yatırımlar yapıyoruz. Sadece bugünü ve yarını değil, yarının da ötesini düşünen geniş bir projeksiyonla hareket ediyoruz.

Pandemi sonrası dönemde sanal ve dijital deneyimler öne çıksa da mağaza içi deneyim önemini koruyor ve biz perakendecilerin yeni ödevi de bu deneyimi geliştirmek. Bu nedenle sorunsuz ve keyifl i bir alışveriş deneyimi yaşatmak için çalışıyoruz. Son iki yılda online ticarete ve dijitalleşme çalışmalarımıza yatırım yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Omnichannel projemizi hayata geçirerek online ve offl ine mecraları birleştirdik. Kiğılı ve Abdullah Kiğılı web sitelerimiz üzerinden online-offl ine ayırt etmeden tüm stoklarımızı müşterilerimize sunuyoruz.

Bunun yanı sıra perakende dünyasında önemli açılım yaratacak Web 3.0’da sektörümüzde ilk olan çalışmalara imza attık. Türkiye’nin ilk giyilebilir NFT giyim ürünlerini holografik bir defileyle tanıttık. Bu yılın başında ilk Metaverse mağazamızı açarak dijital moda dünyasına adım attık. Önümüzdeki dönemde de geçmişin gücü, geleceğin ilhamıyla erkek giyim moda perakendesindeki cesur yolculuğumuz devam edecek.