2024 yılına İstanbul Canpark AVM ve Bursa Kent Meydanı AVM’de açtıkları iki yeni şube ile girdiklerini belirten Euromoda ve Prenses Bijuteri Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Türkgenç, Haziran sayımızda, takı ve aksesuar kategorisinde bu yazın öne çıkan trendlerini de okurlarımızla paylaştı.
Kurumsal yapısından ödün vermeden büyümesini sürdüren Euromoda 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
Türkiye’de takı ve aksesuarın lider markası Euromoda’da hedefler bitmez. Pandemi döneminde bir miktar küçülmeye giderek yaklaşık 10 mağaza kapattık. Pandemi etkilerinin artık azaldığı günümüzde tekrar büyüme trendine giriyoruz diyebilirim. Hedef şu anda 60 mağaza. 60 mağazayı koordine edebilecek enerjimiz var. Euromoda’nın geçmiş yıllardaki çalışmalarını bilenler bilir, 10 sene evvel 82 mağazaya kadar çıkmıştık. Yani sektörün lider markasıyız derken hayali bir durumdan bahsetmiyorum. Sektörde 50’nci yılımıza girdik.
Beylikdüzü’nde bulunan kendimize ait 5.000 m2 genel merkezimizde 200 personel ile imalat da yaparak faaliyetlerimize devam etmekteyiz. İmalatçı kimliğimizin verdiği avantajı en iyi şekilde kullanarak farklı, kaliteli ve en moda ürünü en uygun fiyatla sunuyoruz. Bu da lider bir markanın özelliği olmalı diye düşünüyorum.
Takı ve aksesuarda tüketicinin ne istediğini artık çok iyi biliyoruz. Tüm ürünlerimizin modern, dayanıklı ve kullanışlı olmasını önemsiyoruz, sunumun ve hizmetin öneminin farkındayız. Artık tüm şubelerimizde yeni konseptimize geçerek şubelerimizi yeniliyoruz. 2024’e İstanbul Canpark AVM ve Bursa Kent Meydanı AVM’de yer alan iki yeni şube ile girdik. Yakında Batman Petrol City AVM şubemizi de açıyoruz. Hedefimiz 2024- 2025 döneminde 17 şube ile devam etmek. Halihazırda İstanbul’un yanı sıra Anadolu’nun da birçok ilinde varız. Diğer bölgeleri de yakından takip ediyoruz. 50. yılımızda mevcutta faaliyette olan AVM’ler ve yeni açılacak olan güçlü ve büyük projelerde Euromoda olarak yer almak istiyoruz.
Bir kombinin tamamlayıcısı olan takı ve aksesuar kategorisinde bu yazın öne çıkan trendleri neler olacak, kadınlar bu yaz Euromoda imzalı hangi aksesuarları kullanacak?
Takı ve aksesuarlarda bu yaz çok renkli koleksiyonlarla sezona girdik. En az 10 renk çalışıyoruz. Mağazalarımız rengarenk olacak. Zira bu sene öne çıkan belli renklerden ziyade çok renklilik var. Bu arada klasik ürün gruplarımızı da yeniliyoruz. İncili ve metal koleksiyonlar, çelik serisi, abiye çeşitleri, saç tokaları ve saç aksesuarının her türlüsü her zaman vazgeçilmez ürün gruplarımızdır.
Yurt dışına yönelik yatırımlar planlamalarınız dahilinde mi, Euromoda’nın yakın vadede global pazara ilişkin çalışmaları olacak mı?
Yurt dışı yapılanması Euromoda’nın her zaman ana gündemlerinden biridir. Doğru zaman, doğru adres ve doğru kişi/yatırımcı ile her zaman yurt dışı yapılanmasına açığız.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Ekonomi iyiye gittiği sürece biz her zaman varız. İstihdam yaratmaya devam edeceğiz. Ekonominin iyileşmesine yönelik alınan önlemlerin etkili olmasını, ekonomimizin ve piyasaların düzelmesini umuyoruz. Daha önceki yıllarda ekonomik olarak daha zor koşulların yaşandığını gördük. Ülke olarak o zorlukları nasıl aştıysak bunları da aşacağımızı düşünüyoruz. Zira dünyada Türkiye’yi de etkileyen global sorunlar var. Umarım 2024 ile beraber bunları da geride bırakırız.