ENYAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda şirketin 2024 yılının ilk aylarına ilişkin performansını değerlendiren Şenses, ENYAKIT’ın pazar payına da değindi.
Kullanıcılarına daha özgür ve daha yeşil bir yolculuk sunmayı hedefleyen ENYAKIT 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
2024 yılına gayet hızlı ve heyecanlı başladık. Şu ana kadar Türkiye genelinde 140 adet yüksek hızlı (DC) şarj istasyonu kurduk. Geride kalan 150 adet istasyonu kurmak için kontrat yaptığımız anlaşmalı yerlerde yıl sonuna kadar istasyonlarımızı tamamlayıp müşterilerimize konforlu bir hizmet vermeyi planlıyoruz.
Elektrikli araç sektörüne olan talebin artışıyla beraber araç ve istasyon sayısı da artacak. Burada önemli olan, lokasyon sayısı artarken müşteri memnuniyetini de ön planda tutmak. Tüm AR-GE ve proje ekiplerimiz müşterilerimizin memnuniyeti için çalışıyor. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermek ve onlar için sadakat programları oluşturmak, üzerinde durduğumuz konuların başında geliyor. Diğer önemli konu ise, müşteriler hizmet alırken yaklaşık 25-30 dk. vakit geçirmeleri gerekiyor. Bu sebeple özellikle lokasyonlarımızı seçerken müşterilerimizin talepleri doğrultusunda hareket ediyoruz. Yemek yemeleri, alışveriş yapmaları, kafe ve restoranları kullanmaları çok önemli. Yatırım ekiplerimiz özenle bu konuya dikkat edip ona göre lokasyon seçimlerini yapıyor. Kullanıcı dostu aplikasyonumuzu AR-GE ve proje ekiplerimiz geliştirmeye devam ediyor. Rezervasyon seçenekleri, sadakat programları, müşteri rota oluşturma programları… Müşterilerin talepleri doğrultusunda gün geçtikçe zenginleştiriyor ve geliştiriyoruz. Müşterilerimiz gidecekleri rotaları planlarken, rezervasyon öncesinde ya da sonrasında gidecekleri yerin ortamını önceden görüp, görsellerinden orada hangi hizmetleri alabileceklerinin bilgisine sahip olabilirler.
Türkiye pazarında bulunan elektrikli araç sektöründe ENYAKIT’ın pazar payı nedir, bu araçların yüzde kaçı ENYAKIT’ın çözüm ve hizmetlerinden faydalanıyor?
Pazardaki payınızı artırmak adına hangi yeni yatırım ve projeleri hayata geçirmeyi hedefliyorsunuz? Şu anda pazarda 100 bine yakın araç var. ENYAKIT olarak pazardaki araçların %20’sine hizmet veriyoruz. Önümüzdeki 2 yıl pazar hedefimiz toplam elektrikli araç sayısının %50‘sine ulaşmak. 300 km menzilli bir araç, bizim ENYAKIT şarj ağımızda Türkiye’nin %90’ını kesintisiz dolaşabiliyor. Hedefimiz 2 yıl içerisinde 200 km menzilin altına düşürmek.
2 bin adet şirket filosuna elektrikli taşıt tanıma sistemi En-ix teknolojisiyle hizmet veriyoruz. Şirket filoları En-ix teknolojisiyle raporlama, limitle tek noktaya ödeme, tek fatura alma gibi ayrıcalıklardan faydalanıyor. Bu hizmet ile ticari müşterilerimizin yönetim işlerini kolaylaştırıyoruz.
Türk Hava Yolları ile yaptığımız Miles & Smiles müşteri sadakat anlaşması ile müşterilerimize statülerine göre Classic ve Classic Plus üyelere her 1 kWh için 1 mil, Elit ve Elit Plus üyelerine her 1 kWh için 1.5 mil hediye ediyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Sosyal sorumluluk projesi olarak yürüttüğümüz “Çevren Geleceğindir” projemizden bahsetmek isterim. “Çevren Geleceğindir“ projemizle iki konuya özen gösteriyoruz. İlki elektrikli araçların kullanımında karbon salınımı sıfır oluyor. Bunun çevremizin geleceği için önemini anlatmaya çalışıyoruz. Çocuklarımızı okullarda ziyaret ederek bu konuda bilgilendirme toplantıları yapıyoruz. Diğer özen gösterdiğimiz konu ise, elektrikli şarj istasyonlarımıza gelen araçlarımızdaki atıkları, araç içindeki çöpleri toplayarak bir bilinçlendirme ve farkındalık yaratmak istiyoruz. Sürdürülebilir bir dünya için geri dönüşümün önemini ve faydalarını anlatmaya çalışıyoruz.