Öne Çıkanlar Perakende

Evidea olarak teknolojik gelişmelerin nabzını yakından tutuyoruz

Teknolojnin Evidea’nın öncelikli gündem maddelerinden biri olduğunu vurgulayan Evidea Genel Müdürü Kazım Mavuş, bu yıl 15. yaşını kutlayan Evidea’nın bu alana büyük yatırımlar yaptığını ve teknolojik gelişmelerin nabzını yakından tuttuğunu ifade ederek, sektörde bir ilk olan Türkiye’nin ilk yapay zeka infl uencer’ı İdea.AI’ı hayata geçirdiğini belirtti.

Mart ayında 15. yaşını kutlayan Evidea 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?

Evidea, 2024’e büyük bir heyecanla girdi. 15. yılımızı coşkuyla kutladık ve bu dönüm noktasında mağaza ağımızı genişletmeye odaklandık. Şu anda 24 ilde 50 mağazamız bulunuyor ve web sitemiz sayesinde de 81 ildeki varlığımızı güçlü bir şekilde sürdürüyoruz.

2024 yıl sonunda mağaza sayımızı 62’ye çıkarmayı hedefl edik ve bu hedefe doğru kararlı adımlar attık. Ancak, hedefl erimiz bununla sınırlı değil; 2025’e kadar 100 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Bu perspektif çerçevesinde, çalışmalarımızı sürdürerek tüketicilerimize en iyi alışveriş deneyimini sunmayı amaçlıyoruz. Bu yıl içerisinde fiziksel mağazalarımızı genişletme ve dijital varlığımızı artırma konularındaki çalışmalarımızı daha da güçlendirerek, müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak için çaba göstermeye devam edeceğiz.

2009 yılında online’da başlayan yolculuğunu 2019 yılında açtığı ilk mağazasıyla fiziksel kanala da taşıyan Evidea’nın dijitalleşme sürecinden bahseder misiniz, teknoloji, yapay zeka ve dijitalleşme Evidea’nın iş kültüründe nasıl bir etkiye sahip?

Teknoloji, Evidea’nın öncelikli gündem maddelerinden biri. Evidea olarak bu alana büyük yatırımlar yapıyoruz ve teknolojik gelişmelerin nabzını yakından tutuyoruz. Özellikle yapay zeka, günümüzde her sektörde olduğu gibi bizim için de büyük önem taşıyor. Kurumumuzun sektörde bir ilk olan Türkiye’nin ilk yapay zeka influencer’ı İdea.AI’ı hayata geçirmesi, Evidea’nın inovasyon ve dijitalleşme konusundaki kararlılığını simgelemekte. Bu gelişmeler sayesinde; müşteri deneyimini geliştirmek ve rekabet avantajı sağlamak için teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmaya devam edeceğiz. Bu yenilikçi adım, sadece müşterilere değer katmakla kalmıyor, aynı zamanda sektördeki dijitalleşme ve yapay zeka trendlerine de liderlik ediyor.

Büyüme yolculuğunuzda Türkiye’de odaklandığınız hedef bölgeler hangi destinasyonlarda yer alıyor, bu bölgeleri tercih sebepleriniz nelerdir?

Fiziksel mağazacılık ağımızı Türkiye’nin çeşitli illerinde, özellikle alışveriş merkezlerinde yoğunlaştırıyoruz. Özellikle Anadolu illerimizde ve geçen yılki üzücü deprem sonrası yeniden yapılanma sürecine girmiş olan şehirlerde, mağazalarımızı artırmak istiyoruz. Daha fazla tüketiciye ulaşıp onlara iyi alışveriş deneyimi sunmayı hedefl iyoruz.