Kapak

Oasis Cadde’de açık havada keyifli alışveriş

2017 Ağustos’ta kapılarını ziyaretçilerine açan ve 2019 yılında yaşadığı dönüşümle designer outlet konseptinden cadde konseptine evrilen Oasis Cadde, kendi caddeleri ve yeşil alanlarıyla ziyaretçilerine farklı bir deneyim sunan ‘mahalle dokusu’na sahip. Mayıs sayımızda kapak konuğumuz olarak ağırladığımız Oasis Cadde Genel Müdürü Recep Emanet ile hem Oasis Cadde’nin sektöre giriş hikayesini ve yaşadığı dönüşümü hem de “Bölgenin Caddesi” olan Oasis Cadde’nin yeme-içme ağırlıklı marka karmasını ve tüketicilerin ilgisini konuştuğumuz keyifl i bir söyleşi gerçekleştirdik.

Oasis Cadde’nin sektöre giriş hikayesini sizlerden dinleyebilir miyiz?

Oasis Cadde, Türkiye’de ve dünyada en büyük uluslararası müteahhitlik firmaları arasında gösterilen, 55 yılı aşkın bilgi ve deneyime sahip Nurol grubu şirketlerinden olan Nurol GYO’nun bir yatırımı. İnsanlara pozitif enerji veren, mutluluk ve huzur sağlayan yaşam alanları yaratmak için çalışan, toplumun ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak kaliteli bir yaşam kültürü oluşturmaya yönelik çözümler geliştiren Nurol GYO’nun bu bakış açısıyla hayata geçirdiği Oasis Cadde, 2017 Ağustos’ta kapılarını açtı. İstanbul’un en işlek hatlarından Basın Ekspres Yolu üzerindeki Nurol Park projesi içinde yer alan Oasis Cadde, açık havada alışverişin ötesinde kendi caddeleri ve yeşil alanlarıyla farklı bir deneyim sunan bir ‘mahalle dokusu’na sahip. Yaklaşık 22.500 m2 kiralanabilir alana sahip bu açık hava projesi, 87 mağazasıyla hizmet veriyor. 2019 yılında ise bünyesinde bulunan mağazaların çalışanları ile müşteri davranışları ve beklentilerini analiz etmeye yönelik yapılan görüşmeler, müşteriler ile yapılan röportajlar, saha gözlemleri, masa başı araştırmalar ve Türkiye’de perakende sektörüne genel bakış ve alışveriş komplekslerinin incelenmesini kapsayan pazar analizi ışığında çarşı, cadde konseptine dönüşerek ‘Oasis Cadde’ adını aldı. Bu kapsamda da marka adının ve karakterinin değişiminden kaynaklı bir dönüşüm başladı. Açık hava konseptini koruyan rüzgar kesiciler, marka panosunun yeniden yapılanması, araç ve yayalar için çarşıya girişi kolaylaştıran ve daha güvenli hale getiren bir yol çalışması gerçekleştirildi. Çarşı içindeki birçok yapısal değişimi içeren bu dönüşüm aynı zamanda marka çeşitliliğinin artmasıyla da ziyaretçilerin ilgisini artıran bir etkiye sebep oldu. Karakterine uygun olarak kökten bir değişim geçiren Oasis Cadde, bu dönüşümü ile ne mutlu ki, MENA Stevie 2020 – Business Awards’da iki ödüle layık görüldü. Oasis Cadde re-branding & yeni marka pozisyonlandırmamız ‘Gümüş Stevie’ ödülünü getirirken, kurumları hedefl ediğimiz ‘Oasis Cadde’de Bir Gün’ kampanyamız ile de ‘Altın Stevie’nin sahibi olmanın gururunu yaşadık.

Biraz da lokasyonunuz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Aslında Oasis Cadde’nin en avantajlı ve ilgi çeken özelliklerinden biri de toplu taşıma ile kolaylıkla ulaşılabilen lokasyonu. M9 metro hattına 3 dakikalık yürüyüş mesafesi ile her yere hızlı ulaşım imkanı sunan kompleksimiz, CNR, İSTOÇ, MASKO gibi ticaret merkezleri, Atatürk Olimpiyat Stadyumu, Acıbadem Hastanesi, Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne de yakın bir lokasyonda bulunuyor. Yine Aydın Üniversitesi, Kemerburgaz Üniversitesi, Kültür Üniversitesi ve Sebahattin Zaim Üniversitesi’ne de oldukça yakın olan yaşam merkezi, gençlere de zamanlarını açık havada değerlendirebilecekleri cazip seçenekler sunuyor. Özetlemek gerekirse; yukarıda belirttiğimiz tüm özelliklerini dikkate aldığımızda Oasis Cadde için; mahalle samimiyeti ile açık havada keyif dolu vakit geçirmek isteyen büyük- küçük herkesi, doğal, farklı ve özgün bir ortamda ağırlıyor, diyebiliriz.

Yeme-içme odaklı cadde temalı bir açık hava AVM’si olarak farklı bir konsepte sahip Oasis Cadde ile sektöre nasıl bir soluk kattınız?

Aslında öncelikle şunu belirtmek gerek; biz kendimizi AVM olarak görmüyoruz, bölgemizde yaşayan ve çalışanlara nefes alabilecekleri, kendi mahallelerinde rahatça ve keyifl e vakit geçirebilecekleri bir ‘cadde’ sunuyoruz. Yani tabiri caizse biz ‘Bölgenin Caddesi’yiz. Burası fabrikaların, otobanın ve binaların arasında tam anlamıyla yemyeşil bir kaçış noktası. Aynı zamanda bizler, çarşıda yalnızca marka çeşitliliği değil müşterilerimizin tercihlerine ve özellikle günlük ihtiyaçlarına göre nitelikli marka çeşidi sunuyoruz. Yani başka bir deyişle nicelikten daha çok niteliğe önem veriyoruz. Deneyimlenebilir yeme-içme alanları bunlardan biri.

Oasis Cadde, tüm bu açılardan benzerlerinden ayrılan bir yapıya sahip. Oasis Cadde’nin hitap ettiği kitleyi kimler oluşturuyor?

7’den 77’ye her kesimden birçok ziyaretçimiz var. Özellikle bölgede ikamet eden ve çalışanların nefes almak ve ihtiyaçlarını karşılamak için sıkça ziyaret ettiği bir mekanız.

Ziyaretçilerin keyifl e geçirdiği vakti de artırmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?

Oasis Cadde’de açık havada alışveriş yapma imkanı sunmamızın ötesinde, sahip olduğu mahalle dokusunu çok önemsiyoruz. Ziyaretçilerimizin de kendilerini, mahallelerinde hissetmeleri için çalışıyoruz. Burası; sanayi merkezleri, iş yerleri ve konutların yoğun olduğu bölgede; kendi caddeleri ve yeşil alanları ile insanlara farklı bir alternatif sunan doğal ve özgün bir alan. “Mahalle dokusuna sahip, doğal ve bizden” anlayışı ile birbirine benzer yapıların arasından sıyrılıyoruz. Özlenen ferah, aydınlık, yeşillikler içinde, huzurlu bir ortamı misafirlerimizin deneyimine sunuyoruz. Ziyaretçilerimizle kurduğumuz bağ da bu cadde kültürü ve mahalle sıcaklığına dayanıyor. Cadde’ye gelindiği anda, başka bir dünyada hissettiren özel bir ortam sağlıyoruz. Kendine has ortamımızla bölgenin kaotik ortamından uzaklaştırıyoruz. Misafirlerimize doğal, farklı ve özgün olma hissini yaşatmayı amaçlıyoruz.

Tüm bunların yanında ziyaretçilerimizin tercihlerine odaklanan bir yapımız var. Bölgedeki insanların günlük ihtiyaçlarına yönelik hızlı ve elverişli alışveriş, yeme-içme alanlarımız mevcut. Yakın çevrenin gün içerisinde ihtiyaç duyabileceği çok çeşitli ürün ve hizmeti bir arada sunuyoruz. Ayrıca misafirlerimizin ihtiyaçları odağında oluşturduğumuz bu ürün ve hizmetlerimizle hayatlarına kolaylık katıyoruz. Tek katlı ve düz ayak yapı ile trafiksiz ve güvenli cadde ortamını birleştiriyoruz. Ziyaretçilerimize hızlı ve kolay alışveriş imkanına sahip olmanın ayrıcalığını yaşatıyoruz.

Tüketicilerin özellikle pandemiden sonra değişen alışveriş alışkanlıkları doğrultusunda cadde alışverişine gösterdiği ilgi nasıl?

Oasis Cadde özelinde bu etkiye pandemi ile birlikte biz de yakından şahit olduk. Hatta bu değişimi direkt olarak ilk yaşayan tarafız diyebiliriz. Çünkü o dönemde insanlar bildiğiniz gibi açık hava alanlarına yöneldi ve biz de bu anlamda onlara keyifl i bir kaçış noktası olarak büyük kolaylık sunduk, hala da sunmaya devam ediyoruz. Bununla birlikte online alışverişin yoğunlaştığı bu dönemde; tüketici deneyimine dayalı yeme-içme alanları ve hizmet işletmeleri ile bu ivme de yukarı doğru hareket ediyor.

Marka karmanız ve doluluk oranlarınızdan bahseder misiniz, kısa vadede yeni markaları ziyaretçilerinizle buluşturmayı planlıyor musunuz?

Metrekare bazında doluluğumuz yüzde 86. Kalan kısımları da aramıza yeni katılacak, hedef kitlemizle uyumlu markalarımızla tamamlayarak misafirlerimize maksimum fayda sağlamayı amaçlıyoruz. Yeme-içme ağırlıklı, market, giyim, kozmetik, kuaför, eczane ve otopark gibi ihtiyaç odaklı bir yapımız var. Önümüzdeki dönemde de bu yapıyı devam ettirmeyi planlıyoruz.

Oasis Cadde olarak hem 2023 yılı genelini hem de 2024 yılının ilk çeyreğini sergilediğiniz performans açısından değerlendirir misiniz?

Gururla ve memnuniyetle söylemek isterim ki; 2023, Oasis Cadde’nin mağaza cirolarının en çok artış gösterdiği yıl oldu. Ziyaretçi sayımızda da yüzde 70’in üzerinde bir artış görüldü. Bu yılın ilk çeyreğini geride bıraktığımızda hem ciro hem de ziyaretçi sayısı anlamında yine benzer bir artışla 2024 yılını tamamlayacağımızı öngörüyoruz.

Orta ve uzun vadede hem lokasyon hem de ziyaretçilerinizin nezdinde cazibe merkezi konumunuzu korumak ve yukarı taşımak adına hayata geçireceğiniz çalışmalar neler olacak?

Hep vurguladığımız üzere marka karmamızı misafirlerimizin ihtiyaçlarına yönelik daha da güçlendirmek ve yüzde 100 doluluk, başlıca hedefimiz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Bu keyifl i söyleşi için teşekkür ederim. Bizler hedefl erimiz doğrultusunda misafirlerimize kendilerini rahat, huzurlu ve nefes alabilecekleri bir mekanda, tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir ortam sunmaya var gücümüzle devam edeceğiz. Ve bölgenin caddesi olmayı, insanların buluşma noktası olmayı sürdüreceğiz. Ayrıca ne güzel bir tesadüf ki, söyleşimiz Anneler Günü’nü de barındıran Mayıs ayına denk geldi. Bu vesileyle buradan, yüreğinde anne sevgisi ve hoşgörüsünü hisseden tüm kadınlarımızın ve başımızın tacı annelerimizin bu özel gününü kutluyorum.