Mevcutta yüzde 95 olan doluluk oranlarının yıl sonuna kadar yüzde 100’e ulaşmasını hedeflediklerini aktaran 212 Outlet Genel Müdürü Hasan Necip Akol ile bir araya geldiğimiz Mayıs sayımızda, sektördeki outlet AVM’lerin dönüşümünü ve 212 Outlet için oluşturduğu rekabet ortamını konuştuk.
Kuruluşundan itibaren outlet konseptiyle hizmet veren ve Türkiye’nin Outleti olma hedefiyle yatırımlarını şekillendiren 212 Outlet’in Genel Müdürü olarak sektördeki outlet AVM’lerin dönüşümünü nasıl değerlendiriyorsunuz, AVM’niz için nasıl bir rekabet ortamı oluşuyor?
Ekonomik şartlardan dolayı vatandaşlarımızın outlet AVM’lere daha çok rağbet gösterdiği bir dönemdeyiz. Aynı şekilde ülkemizi ziyaret eden turist misafirlerimiz de, daha az ödeme yaparak daha çok ürün alabildikleri için outlet AVM’leri gezi programlarına eklemektedir ve 212 Outlet olarak turistik AVM kavramının oluşumunda yer alarak dönüşümümüzü şekillendirmekteyiz. Yeni metro ağları ile çekim alanımızın mesafesini uzatarak yeni ziyaretçi profillerini hedef kitleye dahil ediyoruz. Daha fazla ziyaretçi, daha fazla alışveriş ve ciro artışından dolayı outlet AVM’ler önceki yıllara göre ziyaretçilerine daha fazla fırsat sunmaya başladı ve sezon mağazalarını barındıran AVM’ler ile hizmet anlamında farklılıkları azaldı. 212 Outlet özelinde ele alacak olursak, önceki yıllara göre ziyaretçi profilinin yükseldiğini gözlemlemekteyiz. Dolayısıyla yeni ziyaretçi profillerine de hitap edecek markalara yer verdik ve vermeye devam edeceğiz. Gelişmekte olan başarılı ve yeni markalara yer vererek markalaşma süreçlerine katkıda bulunuyoruz. Aynı şekilde etkinliklerimizin, iletişim kanallarımızın, hizmet noktalarımızın arttığı ve farklılaştığı bir dönem içindeyiz. Güncel durumda hem outlet hem inlet AVM’lerin rekabetinin arttığını, ziyaretçilerin beklentilerini anlayabilen AVM’ler için ise bu dönemin fırsatlar barındırdığını belirtebilirim.
Outlet konseptinin geleceğiyle ilgili düşünceleriniz nedir, bu konsept değişen ve dönüşen tüketici beklentilerini karşılayabilecek güce sahip mi? Siz AVM olarak tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıkları doğrultusunda hızlı aksiyon almak adına nasıl bir stratejiyle hareket ediyorsunuz?
Ziyaretçi profili değişse de outlet alışveriş merkezlerinden beklenti özünde aynı; ‘Kaliteli ürün, uygun fiyat, her zaman fırsat!’ Bu ana beklentiyi karşılamayı sadece bu dönemde değil, her zaman önemsedik. Markalarımızın merkez ve mağaza yöneticileri ile her zaman iletişimde olarak ‘ortak akıl’ sinerjisini her zaman diri tutmaya çalışıyoruz. Sorunuzu 212 Outlet için cevaplamam gerekirse; bu çalışmalarımızı başarılı bir şekilde devam ettirerek outlet konseptinin avantajlarından faydalanıp, başarısını devam ettireceğiz. Giyim sektöründe kreasyonların çok hızlı değiştiği bir dönemde olduğumuz için outlet mağazalardaki ürünlerin de bu hıza adapte olduğunu gözlemliyoruz yani outlet mağazalar eski dönemlerde olduğu gibi modayı geriden yakalayan bir anlayışta değil, ziyaretçiler de artık bunu biliyorlar. Dolayısıyla kalite ve uygun fiyat konularına dikkat eden tüm AVM’ler ve mağazalar outlet konseptinde başarıyı yakalayacaktır.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Sizin de başta belirtmiş olduğunuz gibi 212 Outlet, ‘Türkiye’nin Outleti’ olmaya devam edecektir. Fırsatları ve sorunları hızlıca fark edip, aynı hızla aksiyon alan bir yönetim kadrosuna sahibiz. 212 Outlet için 2024 yılının ikinci yarısının daha hareketli, daha hızlı ve daha kaliteli geçeceğini göreceğiz. Mevcuttaki %95 doluluk oranımızın da yıl sonuna kadar %100’e ulaşacağını belirtebilirim.