KEBO Yönetim Kurulu Başkanı Akın Kıral ve Yönetim Kurulu Üyesi Çiğdem Kıral ile bir araya geldiğimiz Nisan sayımızda yeme-içme sektöründe 20 yılı aşkın süredir faaliyetlerini sürdüren KEBO’nun sektörüne giriş serüvenini ve markalarını yatırımcılar nezdinde cazip kılmak adına hayata geçirdikleri franchising sistemlerinin detaylarını konuştuk.
KEBO’yu tanıyabilir miyiz, yeme-içme sektörüne giriş serüveninizden bahseder misiniz?
KEBO dünya gastronomisinin ilk üç şehrinden biri, Türkiye’nin ise gastronomi başkenti olan Hatay/ Antakya’dan doğan bir fast food markasıdır. 1996 yılında Antakya’da 45 metrekare bir restoranda başlayan yolculuğumuz, 20 yılı aşkın süredir ilk günkü heyecanla devam etmektedir.

Gücünü gururla şehrinden alan KEBO dünya gastronomisine, halk arasında “Hatay Döneri”, “Hatay’ın Meşhur Soslu Döneri” denilen ürünü hediye eden firmasıdır.
Yerli ve yabancı yatırımcıların dikkatini çekmeyi başarmış bir firma olarak uzun yıllardır yolumuza devam etmekteyiz. Tavuk gıda pazarında %100 doğal ve katkısız ürünlerimizi tesisimizde üreterek şubelerimize soğuk zincir bozulmadan ulaştırmaktayız.
KEBO olarak tüm şubelerimizde modern ve otantik çizgileri birlikte korumaya devam ediyoruz. Dinamik iç mekân tasarımımız, odun fırında pişen geleneksel ekmeğimiz, Antakya’yı yanı başımızda hissettiren biberimiz ve tüm bunların yanında dönere inovatif bir değer katan soslarımız ile hem geleneksel hem de modern lezzetler restoranlarımızda bir arada yer almaktadır.
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde gıda sektöründe tavuk ürünleri üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip, siz KEBO olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz? Misafirler için lezzetleri benzersiz kılan, yatırımcılar için de avantajları fırsata dönüştürebilen yapınızdan söz eder misiniz?
Dünyada insanların et tercihlerinde artık birinci sırayı beyaz et aldı. Gerek sağlıklı beslenme gerekse fiyat avantajı ile kolay ulaşılabilir olması beyaz eti dünyada tüketim olarak ilk sıraya yükseltti. Yeme-içme sektöründe de nihai tüketici sağlıklı ve uygun maliyetlerde beslenme anlayışı ile beyaz et ürünlerini daha çok tercih etmeye başladı. Son 3 yıldır yaptığımız AR-GE çalışmalarımızla mutfakta operasyonu sıfır atık yönetimine uygun hale getirerek ölçülebilir, kontrol edilebilir sistemimiz yatırımcılar açısından cazip hale getirilmiştir. Lezzetimizin sağlıklı, doğal ve doyurucu olması ve farklı seçeneklerle herkesin damak tadına hitap etmesi ayrıcalığımız olmuştur.

Beyaz etin protein oranının yüksek olması ve fiyat-performans açısından da uygun olması tercih edilmesinde en önemli faktörlerden biri olmuştur. Beyaz et, geçmiş yıllarda daha çok uygun fiyat nedeniyle tercih ediliyordu. 1996 yılından beri KEBO olarak beyaz etin sadece uygun fiyatlı değil, sağlıklı ve lezzetli bir ürün olabileceğini sektöre gösterdik. Sektörde bizi diğer firmalardan ayıran en önemli özelliğimiz insanların yaşamlarındaki en büyük zevklerinden birisi olan yemek yeme ihtiyaçlarına olan saygımızdır. Bu saygı beraberinde doğru ürünü, doğru lezzeti, doğru hizmeti sunmamızdaki en büyük etken oldu. Politikamız her zaman bu saygı ve insana yaptığımız yatırımdan ibarettir. Biz cazibiz, çünkü insanları seviyoruz. Onlar da bizi…
KEBO marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız özellikler nedir, franchise koşullarınızdan ve marka olarak sunduğunuz desteklerden de bahseder misiniz?
KEBO yatırımcılar tarafından da her zaman tercih edilen bir marka oldu. Yatırımcı adaylarında aradığımız en önemli özellik KEBO ailesinin değerlerine önem vermesidir. Markamızın oluşumunda bugüne değin müşterilerimizi aile bireyi olarak gördük. Daha iyiyi daha güzeli nasıl yapabiliriz mottosuyla hizmet kalitemizi artırmaya ve geliştirmeye odaklanıyoruz. İnsana verdiğimiz değer bizi şubeleşme anlamında daha seçici ve daha dikkatli olmaya sevk etti. Yatırımcılarımızı seçerken bizimle aynı değerlere sahip olmasını arzu ediyoruz. Amaç sadece para kazanmak olmamalı. Değerleri olan markaların kalıcı olduğunu düşünüyoruz. Sonuçta kalıcı olmak demek doğru işler yaptığınızı gösterir. Şubelerimizin doğru lokasyonlarda, doğru işletme anlayışı içerisinde olmasını istiyoruz. Şubemizin kapısından giren her misafirimizin doymuş, mutlu ve memnun ayrılması bizim için çok önemli. Doğruları yaptığınızda işletmelerimizin karlılığını düşünmenize gerek kalmıyor. Şubelerde standardın sağlanması için sistem mutfağımızı geliştirdik ve işletimi de en kolay hale getirdik. Sektörde bu sistemin bir örneği henüz bulunmamaktadır. Bütün şubelerimizin A’dan Z’ye her türlü operasyonel işlemlerinde merkez olarak destek veriyoruz. Ülkemizin marka değerlerinden biri olma yolunda ilerlerken hedefimiz sağlıklı büyüyen neslin tercihlerinden biri olarak yolumuza devam etme gayretiyle çalışmaya devam ediyoruz.

Türkiye genelinde kaç şube sayısına ulaştınız, bunların kaçı franchise sistemine dahil olarak müşterilerinizle buluşuyor? 2024 yılı sonunda kaç şubeye ulaşmayı hedefliyorsunuz?
KEBO ailesi olarak gün geçtikçe büyümeye devam ediyoruz. 2024 ilk çeyreği itibari ile toplam aktif şube sayımız 23, bu şubelerin 8 adedi merkeze,15 adedi ise franchise sistemine dahil şubelerdir. Sözleşmelerini yaptığımız fakat dekorasyon aşamasında veya kiralama aşamasında olan franchise’larımız ile birlikte 2024 yılı 2.çeyreğinin sonunda aktif şube sayımız 38, 2024 yıl sonu itibari ile ise toplam şube sayımız 75 olacaktır. Büyüme hedefimizde franchise’larımız bizim için önemli bir rol oynuyor. Birlikte büyüyoruz ve tüm Türkiye’yi orijinal reçeteli efsane KEBO lezzetiyle tanıştırmak istiyoruz.