2023 yılında 127,81 milyar ABD dolarına ulaşan küresel kahve pazarının büyüklüğünün 2030 yılında 199,92 milyar ABD dolarına ulaşacağının tahmin edildiğini ifade eden DP Eurasia Coffy Grup Direktörü Muhsin Emre Çevlik, hem globalde hem de Türkiye’de kahve pazarının büyüme trendinin süreceğini belirtti ve Coffy olarak girişimciler için güçlü bir franchising sistemi kurguladıklarını vurguladı
Yatırımcılar nezdinde değerlendirdiğinizde yeme-içme sektöründe kahve ürünleri üzerine yatırım yapmak ne kadar cazip, siz Coffy olarak markanızı cazip kılmak adına nasıl bir politika geliştirdiniz?
Kahve, dünyanın en popüler ve en çok tüketilen içeceklerinden biri. Kahve pazarı da kahve çekirdekleri ve ilgili ürünlerin yetiştirilmesini, işlenmesini, dağıtımını ve tüketimini kapsıyor ve küresel içecek endüstrisi içinde dinamik bir segment oluşturuyor. Kahve üreten ülkeler için sabah rutini, sosyal katalizör ve ekonomik itici güç olarak hizmet veren pazar; hem ekonomik hem kültürel hem de sosyal rolüyle öne çıkıyor. Küresel kahve pazarının büyüklüğü 2023’te 127,81 milyar ABD doları değerinde ölçümlenmiş olup, pazarın 2030 yılında 199,92 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor. Dolayısıyla tüketici nezdinde kahveye olan kalıcı küresel talebin de etkisiyle pazar giderek büyüyor. Ülkemizde de büyüme trendi devam ediyor. Yatırımcılar her şeyden önce hem küresel hem de yerel anlamda ciddi bir gelişim kaydeden bu sektöre yatırım yapıyorlar. Sayıları giderek çoğalan zincirler arasında fiyatta rekabet avantajı yaratan, tüketiciyi dinleyen ve teknolojiyi işin içine entegre eden markalar yükselişe geçiyor.
Coffy, bir Food-Tech şirketi olan ve 1.000 şubelik deneyimi bulunan Domino’s Pizza Eurasia Group’un projesi. Yatırımcılar, tamamen yerli bir yatırım yaparak satın alma hacmi ile bayisine her zaman en iyi maliyetleri sağlayan ve globalleşme vizyonu olan güvenilir bir sistemin parçası oluyorlar. Türkiye’nin en saygın ve bilinir tedarikçileri ile çalışarak şubelerine yüksek standartlardaki hammadde ve malzemeleri sağlayan, ürün çeşitliliğini sürekli artıran ve teknolojisiyle fark yaratan markamız; kahve pazarındaki tüketicinin fiyat/ performans, tek fiyat ve dijitalleşme yönünde gelişen ortak taleplerini bütünüyle karşılıyor.
Cafe, korner ve konteyner olmak üzere 3 farklı konseptiyle Türk kahve sektörünü kökünden değiştirmeyi hedefleyen Coffy’nin franchise sisteminden bahseder misiniz, kimler Coffy marka çatısı altında sizleri temsil edebilir?
Coffy, yepyeni başarılara imza atmak isteyen girişimcilerimiz için güçlü bir franchising sistemi kurgulayarak girişimcilik ekosistemine destek verme misyonunu da yüklenmiş bir marka. Sektörde benzeri olmayan marka konsepti, eğitim ve dükkan tasarım desteği, son derece düşük maliyetle geri dönüşü 36 ay gibi kısa bir süreci kapsayan avantajlı bir yatırım fırsatı. Yeterli finansal birikime sahip, işinin başında istikrarla duracak ve büyüme hedefinde olan yatırımcılar sistemimizin parçası olarak markamızı temsil ediyorlar.