Öne Çıkanlar Perakende

Çocuklara yönelik mini AVM konsepti Bambolina’da

Yetişkinler için geniş bir çeşitlilik bulunan tekstil sektöründe, çocuklar için yeterli alternatif bulunmadığı nedeniyle geliştirdikleri mini AVM konseptinde sadece çocuklara yönelik ürün grubu bulunduran Bambolina, marka çatısı altına giren yatırımcılara global ve yerli ünlü markaların ürünlerini satma imkanı sağlıyor. Nisan sayımızda bir araya geldiğimiz Bambolina markasının Kurucusu ve Çiçekler Grup Yönetim Kurulu Üyesi Berkay Çiçek ile hem mağaza konseptlerini hem de franchise koşullarını konuştuk.

Bambolina’yı tanıyabilir miyiz, perakende sektörüne yalnızca bebek ve çocuk giyim ürünleriyle girme kararınızda etkili olan faktörler neler oldu?

Ailemiz, dayanıklı tüketim ürünleri ve mobilya perakende sektöründe 40 yıllık bir geçmişe sahiptir. Yeni nesil olarak, iş alanlarımızda biraz farklılaşma kararı aldık ve “Bambolina” mağaza konseptimizi “Bize baktığınızda gökkuşağının bütün renklerini görebilirsiniz, mağazalarımızda ise tercih ettiğiniz tüm markaları!” ilkesi ile 2018 yılında kurduk. Yetişkinler için geniş bir çeşitlilik bulunan tekstil sektöründe, çocuklar için yeterli alternatif olmamasından dolayı sadece çocuklara yönelik mini alışveriş merkezi konseptiyle tekstil sektörüne giriş yaptık.

Bambolina çatısı altında hangi markalar yer alıyor, ürün gamınızdan da bahseder misiniz?

Küçük bir AVM konseptiyle Türkiye genelinde yaygınlaşan global ve yerel markalarla iş birliği yapmaktayız. Portföyümüzde Benetton, Carter’s, Gap, İgor, Kappa, Mayoral, No Fear, Panço, Pierre Cardin, Sisley, Tiffany ve U.S. Polo Assn gibi ünlü markaların giyim, ayakkabı, çanta ve aksesuar ürünlerini bulunduruyoruz. Amacımız, ebeveynlerin en değerli varlıkları olan çocuklarının ihtiyaçlarını tek bir mağazada karşılayabilmesine yardımcı olmak.

Bebek ve çocuk giyimde özellikle kumaş kalitesi ebeveynlerin hassas olduğu noktaların başında geliyor, siz Bambolina olarak tüketicilere sunduğunuz ürünlerinizi seçerken neleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

Bizler ürün tedarik ederken ilk baktığımız kriter bu ürünü kendi çocuklarımıza alır mıyız? Ürün alırken eşlerimize ve anne çalışanlarımıza sorarak alıyoruz. Ürünlerimizin doğa dostu, sağlıklı ve sürdürülebilir olması konusunda yüksek hassasiyetle seçici davranıyoruz. Ayrıca portföyümüzde bulunan ünlü markaların yüksek kalite prensibi barındırması bizim için çok önemlidir.

Büyüme yolculuğunda franchising sistemini tercih eden bir marka olarak, marka çatınız altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız koşullar ve onlara sunduğunuz avantajlar nedir?

Bizler yatırımcılarımıza Gap, Benetton, Panço, U.S. Polo Assn, Pierre Cardin gibi global ve yerli ünlü markaların ürünlerini satma imkanı sağlıyoruz. Ayrıca global markalar ile çalıştığımız için yüksek kar marjı ile satış imkanı sunuyoruz. Böylece yatırımcılarımız sezon başında aldığı ürünleri hızlıca satarken, yüksek karlılıkta daha çok kazanıyor. Farklı sektörlerdeki ticaret geçmişimiz sayesinde de diğer tecrübelerimizi aynı çatı altında buluşturabiliyoruz. Yatırımcılarımız, uzun yıllardır üst segment ürün satışı yapan perakende ekibimizin deneyimlerinden de devamlı olarak faydalanma imkanına sahip olacaktır.

Türkiye genelinde kaç mağazaya sahipsiniz, bunların kaçı franchise sistemine dahil? Yıl içerisinde yeni hangi lokasyonlarda Bambolina’yı göreceğiz?

Şu an firmamıza ait 2 AVM, 1 cadde mağazamız bulunmaktadır. Büyüme konusunda çok dikkatli ilerlemek istiyoruz. Çok sayıda mağazadan ziyade, doğru mağaza sayısının sağlanmasına odaklanıyoruz. Bu nedenle 2024 yılı sonuna kadar 5 mağazayı kendimiz açmak, 20 mağaza ise franchise sistemine dahil etmek istiyoruz. 2025 yılının sonuna kadar ise 70 mağaza ile doğru nokta ve bölgelerde franchise vermek istiyoruz. Ek olarak, yatırımcılarımızı korumak adına ise büyük şehirler dışında aynı şehirde ikinci mağaza vermeyi düşünmüyoruz.