Perakende

Bücürük, yurt içi ve yurt dışında büyümesini sürdürüyor

Türkiye genelinde 100’ün üzerinde mağaza ve satış noktasında tüketicilerle buluşan Bücürük, Türki Cumhuriyetler’de de franchise olarak faaliyet gösteren mağazalarıyla yurt dışında da bebek ve çocuk giyim alanında büyümesini sürdürüyor. Bücürük Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Selman Özügenç ile bir araya geldiğimiz Nisan sayımızda hem franchising sistemlerinin detaylarını hem de büyüme hedeflerini konuştuk.

Türkiye’nin en sevilen bebek ve çocuk giyim markası Bücürük’ün perakende sektörüne yalnızca bu kategoriyle girme kararında etkili olan faktörler neler oldu?

2000’li yıllardan sonra perakende sektörü ülkemizde ciddi bir ivme kazandı. AVM’lerin çoğalması ve cadde mağazacılığının gelişmesi ile birlikte perakende, her ticari grubun faaliyet göstermek istediği bir sektör konumuna geldi.

Ülkemizdeki genç ve çocuk nüfusu yakın coğrafyamızdaki tüm ülkelere göre daha geniş ve kapsamlı bir seyir izledi. Avrupa Birliği ve bazı Orta Doğu ülkelerine göre nüfusumuzun bu denli genç ve dinamik olması, bizim bebek ve çocuk giyim alanlarındaki fırsatları görmemize ve bu kategorilere yoğunlaşmamıza olanak tanıdı.

Büyüme yolculuğunda franchising sistemini tercih eden bir marka olarak, marka çatınız altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız koşullar ve onlara sunduğunuz avantajlar nedir?

Perakende sektörü oldukça ilgi ve emek isteyen bir durumdadır. Mağazalarda planlanan kampanyalardan personel eğitimine ve kalifikasyonuna, görsel düzenlemeden doğru model ve renklerin tercihine kadar ilgilenmeniz gereken pek çok farklı alan söz konusu. Dolayısı ile aradığımız franchise adayları öncelikle bu sektörü seven, ilgi duyan ve mümkünse sürekli işinin başında olabilecek kişiler arasından seçilecektir. Bu adaylar franchise sistemlerinin asgari finansal ve teminat beklentileri noktasında da bizim de taleplerimizi karşılayabilecek noktada olmalılardır. Bücürük markası olarak franchise alan firmalarımıza personel eğitiminden ürün tedariğine, kampanyadan inşaat ve görsel düzen konularına kadar destekler vermekteyiz.

Türkiye genelinde kaç mağazaya sahipsiniz, bunların kaçı franchise sistemine dahil?

Yıl içerisinde yeni hangi lokasyonlarda Bücürük’ü göreceğiz? Perakende sektöründe çalışma sistemimiz şu şekilde; merkeze bağlı mağazalar, franchise mağazalar, corner mağazalar, departman mağazalarda bize ayrılan bölümler ve ihracata yönelik açılan Merter showroom mağazamız ile faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Ayrıca yönetim ve organizasyonu tamamen kendimize ait olan internet sitemiz ve pazaryeri entegrasyonlarıyla online faaliyetlerimiz tüm hızıyla devam etmektedir.

Konsolide olarak değerlendirdiğimizde 100’ün üzerinde mağaza ve satış noktamız mevcuttur. Ayrıca Türki Cumhuriyetler’de de franchise olarak faaliyet gösteren mağazalarımız bulunmaktadır.

Nisan ayında katılacağımız Be My Franchise Fuarı’nın da etkisiyle hedeflediğimiz lokasyonlar öncelikle büyük şehirlerde AVM’ler ve alışveriş caddeleri olmak üzere müşteri konseptimize uygun Anadolu’da bulunan farklı il ve ilçe merkezlerinde büyümeyi planlamaktayız.