Franchise

İşletmelere lokasyon analizi alanında 1000’e yakın istatistiki veri sunuyoruz

İşletmelerin ve kurumların bir lokasyonla ilgili güncel ve güvenilir bilgilere erişebilmesini sağlayan lokasyon analizi alanında ürün ve çözüm geliştiren yeni nesil bir teknoloji şirketi olduklarını ifade eden Next Geo Yönetici Ortağı Ulaş Ayyıldız ile bir araya geldiğimiz Nisan sayımızda Ayyıldız, geliştirmiş oldukları web tabanlı ve mobil uyumlu harita yazılımlarıyla analiz edilmek istenilen bölgenin tüketici profili ve sosyo ekonomik statü dağılımı gibi birbirinden farklı 1000’e yakın istatistiki veriyi mahalle hatta mağaza çevresi bazında verebildiklerini vurguladı.

Next Geo’yu tanıyabilir miyiz, çözüm ortağı olduğunuz müşterilerinize sunduğunuz hizmet çerçevenizin detaylarından bahseder misiniz?

Next Geo 2020 yılında kurulan ve lokasyon analizi alanında ürün ve çözüm geliştiren yeni nesil bir teknoloji şirketidir.

Teknoloji, Data ve Veri Analitiği birimlerinden oluşan 20 kişilik bir ekip ile 15 farklı sektörde faaliyet gösteren 70’ten fazla firmaya hizmet vermekteyiz.

Lokasyon analizi nedir, hangi verileri hangi yöntemleri kullanarak elde ediyorsunuz? Kimlere hizmet veriyorsunuz ve hangi iş birimleri için Next Geo’nun çözümlerinden faydalanılıyor?

Lokasyon analizi birçok sektörde ve iş biriminde karşılığı olan bir kavram. Temel olarak işletmelerin ve kurumların bir lokasyonla ilgili güncel ve güvenilir bilgilere erişebilmesini ve bu bilgileri kendi ticari bilgileri ile ilişkilendirebilmesini sağlayan bir harita tabanlı data ve teknoloji çözümüdür.

Kendi geliştirmiş olduğumuz web tabanlı ve mobil uyumlu harita yazılımlarımızda analiz etmek istedikleri bölgenin tüketici profilini ve kendileri açısından potansiyelini ortaya çıkarabilecekleri nüfus, yaş, cinsiyet, yaşam tarzı, hane geliri ve harcaması ve sosyo ekonomik statü dağılımı gibi 1000’e yakın istatistiki veriyi mahalle hatta mağaza çevresi bazında verebiliyoruz.

Ayrıca 4000’e yakın perakende markasının güncel mağaza konumlarını, eğitim kurumu, sağlık kurumu, resmi kurum gibi sosyal noktalar da yine sürekli güncellenen bir alt yapıda sunulmaktadır.

Franchise ekosisteminde lokasyon analizi neden önemli, bu sektörde faaliyet göstermek isteyen yatırımcı adayına ne gibi faydalar sunuyorsunuz, bu yolculukta nasıl bir yol arkadaşlığı üstleniyorsunuz?

Franchise sektöründe yapılan yatırımın başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birinin yatırımın yapıldığı lokasyon olduğu herkes tarafından kabul edilmektedir.

Müşteri hedef kitlenizin bulunduğu, rekabet açısından size avantaj sağlayan, çevresindeki etkileşim noktaları ile doğrudan ya da dolaylı olarak pozitif yönde etkileyen faktörlere uygun lokasyonlar seçildiğinde, yapılan yatırım hem yatırımcı hem de marka açısından doğru bir sonuç vermektedir.

Lokasyon analizi yazılımları kullanmayan firmalar bu ihtiyaçlarını uzun süren bireysel gözlemlerle, saha ziyaretleri ile ve subjektif yorumlarla yaparken; lokasyon analizi çözümleri kullanan firmalar güncel ve güvenilir nitelikteki bilimsel verilere çok daha hızlı ve konforlu biçimde erişebilmektedir.