Haber Öne Çıkanlar

KOKOŞ’un hayat amacı, kadına hizmet ve estetik sunmak

Sürekli yenilik ve değişim ilkesiyle büyümesini sürdüren KOKOŞ Aksesuar, kadınların kendilerini daha şık ve mutlu hissetmeleri adına ürün grubunda binlerce çeşit aksesuara yer veriyor. Firmalarının hayat amacının kadına hizmet ve estetik sunmak olduğunu ifade eden KOKOŞ Aksesuar Yönetim Kurulu Başkanı Sebahattin Takar’ı ağırladığımız Mart sayımızda Takar ile kadınların daha verimli, etkili ve eşit iş ortamında çalışmalarına imkan sağlamak adına gerçekleştirdikleri çalışmaları konuştuk.

KOKOŞ Aksesuar’ın değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda mağaza konseptinde ve ürün grubunda neler değişti?

Türkiye genelinde kaç şube sayısına ulaştınız, yeni yıl ile birlikte hangi strateji ve hedefl erle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz? Bahsettiğimiz gibi sürekli yenilenen, değişen tüketici alışkanlıkları ve talepleri ile karşı karşıyayız. Değişime kayıtsız kalamayacağımız aşikâr bir gerçekliktir. Firma politikalarımızdan biri de sürekli yenilik ve sürekli değişimdir. Değişimi, tüketim gerçekliği ve değişen ekonomik veriler doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Müşterilerimize kaliteli ve güncel ürünü “kalitede homojen olma ilkesi” ile ürünün piyasadaki rakiplerinden daha iyi bir fiyata sunmak, farklı olmak, sürekli yeni modeller ile zenginleşmek yaptığımız başarılı işlerden birisidir. Ürün gruplarımıza sürekli daha kaliteli ve güncel ürünler ekliyoruz. Bu ürün gamına dinamizm ve yüksek kalite katıyor. Fiyat payda paritesinde, verimliliği yüksek ürün çeşitliliğine evrilen politikaları izliyoruz. Türkiye’de yaklaşık 40 mağazamız bulunmakta. Proje aşamasındaki 5 mağazamız da Haziran ayı sonuna kadar hizmete girmiş olacak. İçinde bulunduğumuz yılda KOKOŞ’u 50 mağazaya ulaştırma hedefindeyiz. Minimal markamız olan TOKACI’yı ise KOKOŞ’un kalite anlayışı ile sürdürülebilir büyüme sürecine doğru kurgulayıp, çoğu alışveriş merkezinin aranan markalarından biri haline getirmek de 2024 hedefl erimizin arasındadır.

Kadınların kendilerini daha şık ve mutlu hissetmeleri adına ürün grubunda binlerce çeşit aksesuara yer veren KOKOŞ Aksesuar’da kadın istihdam oranınız nedir, kadınların yetenek dönüşümünü sağlamak ve daha verimli, etkili ve eşit iş ortamında çalışmalarına alan açmak adına nasıl bir strateji geliştirdiniz?

Hayat amacı kadına hizmet ve estetik sunmak olan bir firmanın kadına verdiği önem de yüksek olacaktır. KOKOŞ olarak kadın istihdamına verdiğimiz önem; çalışanlarımızın %98’inin kadın olmasından gururluyuz. Firma dışından üst düzey yönetici almak yerine, kendi bünyemizde yetişen kadın çalışanlarımızı kademe kademe yönetim ve operasyon departmanlarına taşımak kurum kültürümüzün önemli ilkelerinden birisidir. Mevcut yönetim kadromuzda ve önemli departmanlarımızın başında şirketimizde yetişen kadın çalışanlarımız yer almaktadır. Açıklık ilkesi gereği her çalışanımızın fikrine önem veren ve sürekli gelişimlerini sağlayan bir iş akış modelimiz mevcuttur. Kadın personelimize verdiğimiz sürekli eğitimler ile gelişim süreçlerini hızlandıran bir gelişim politikası izliyoruz. Yetenekleri açığa çıkarıp liyakat ile adil ödüllendirme kurum kültürümüzün bir parçası olup, çalışanlarımızı sürekli dinamik ve verimli kılmaktadır. Dolayısıyla personelin geleceğe güvenle bakmaları sağlanmaktadır.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Tüm kadınlarımızın Kadınlar Günü’nü tebrik ediyorum. Atalarımızın cins-i latif dedikleri kadınlara hizmet etmenin gururunu hep taşıyacağız. Her şeyden önce dostumuz, sevgilimiz olan, dünyayı güzelleştiren, anne olan, anne adayı olan, büyükanne olan, kardeş olan, abla olan, çocuk olan tüm kadınlarımızı saygı ile selamlıyoruz. Kadına gösterilen sevgi ve saygı oranınca dünyanın güzelleşeceğine inanıyorum. Sağlıkla ve sevgiyle kalın.