Haber Öne Çıkanlar

İş dünyasında parlayan birçok kadına tanık olacağız

Ashley Joy Kurucusu ve İş İnsanı Aslı Gümüşel ile bir araya geldiğimiz Mart sayımızda markasının doğuş hikayesini okurlarımızla paylaşan Gümüşel, kadınlara ilham veren sözlerinde de pes etmemeleri, haklarını bilmeleri ve üretmenin gücüne inanmaları gerektiğini vurguladı.

Ashley Joy markasının doğuş hikayesini sizlerden dinleyebilir miyiz?

Aslında bunun çok ilginç ve çok özel bir hikayesi var. Halihazırda her zaman yediğime, içtiğime dikkat eden biriydim ancak hamilelik dönemimde bu konuda daha dikkatli olmaya başladım. O dönem, ben buna hep planlanmış ve ilahi tesadüfl er diyorum, bir arkadaşımın nikah şahidiydim ve düğünü de New York’taydı. Düğün sırasında doğal içeriklere önem verdiğimi fark eden, bu anlamda sohbetlerimize tanıklık eden ve hayatımda gerçekten de rehber olma özelliği taşıyan biriyle tanıştırıldım. Bu doğal içerikler konularında sohbet ettik ve gerçekten çok iyi anlaştık. Kendisi bir süre sonra Türkiye’yi ziyaret ettiğinde kendisine eşlik ettim. Dönüş vakti geldiğinde tam kendisini yolcu edecekken bana beyaz bir zarf uzattı. İçinde daha önce hiç görmediğim, karşılaşmadığım çok özel bir bitkisel formül vardı. Hızlıca denedim ve muazzam bir etki aldım; işte o formül de Ashley Joy’un ikonik bakımı olan Ashley Joy Bitkisel Saç Bakım Yağı’nın formülüydü… Daha sonra da New York’a her gittiğimde kendisinden bitkilerle ilgili özel eğitimler aldım. Daha sonrasında bir seyahatim sırasında önümde bir kadın bayıldı; hemen yardımına koştum sonra kadın benimle ilgilendi, sohbet ettik ve beni lokalde iyi bilinen çok özel biriyle tanıştırdı. Daha sonrasında yine ilahi tesadüfl er devam etti ve Türkiye’ye döner dönmez ne yapmak istediğime karar verdim. Ulaşılabilir, uygun fiyatla en kaliteli içerikler olacak fikriyle yola çıktık. Kişisel bir marka ismi olmasını istemediğim ve kulağımıza da çok iyi geldiği için markamın adını Ashley Joy olarak belirleyerek bu serüvene başladık ve bugünlere geldik. Şu an 70.000 adet satışımız var. Harvey Nichols, özel satış noktaları ve pek çok online mecrada yer alıyoruz. 30 ürün çeşidimiz bulunuyor ve hayallerimden vazgeçmeden, konumda kendimi daha da geliştirerek devam ediyorum. Şimdi gündemimde yurt dışı projelerimiz var.

Ürün gamınızı başlıca saç ürünleri oluşturuyor, kısa vadede ürün çeşitliliği yaratacak farklı bakım ürünleri Ashley Joy ailesine katılacak mı, yeni ürün oluştururken standartlarınız nedir, nasıl bir AR-GE süreci yönetiyorsunuz?

Evet ağırlıklı olarak saç ürünleri mevcut ancak manikür – pedikür peelingi, el bakım kremi, kaş & kirpik serumu gibi farklı kategoride ürünler de var. Elbette “Herkes En İyisini Hak Ediyor” söylemimizle bu çeşitliliği artırarak herkese faydalı olmayı amaçlıyoruz. Yeni ürünlerimizi oluştururken açıkçası empati yapıyorum. Dolayısıyla kendim ikna olmazsam, memnun kalmazsam o üretime geçmem; daha çok çalışır, daha çok geliştiririm. Elbette bu anlamda ekibimin de fikirleri birbirinden kıymetli, tam bir takım işi çıkarıyoruz. En küçük detayına kadar inceliyor, araştırıyor, deniyor ve en iyisini ortaya koymak adına çalışıyoruz.

2021 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye’de yönetici pozisyonundaki kadın oranı yüzde 20,7’ydi. Sizce Türkiye’de üst düzey yönetimde çalışan kadın sayısı yeterli mi, bu oranın artırılması adına şirket ve yöneticilere düşen sorumluluklar nelerdir, Ashley Joy bu alanda nasıl bir misyonla hareket ediyor?

Her ne kadar eskiye nazaran kadınları artık daha çok iş dünyasında görmeye başlasak dahi yapılan araştırmalara göre şirketlerin sadece %6,6’sında kadın CEO yer alıyor. Şahsen ben bu oranın daha da artacağı yönünde iyimser bakıyorum çünkü yaptığım yayınlar, katıldığım panellerde yaptığım konuşmalar ve elbette Ashley Joy tarafında birebir iletişimde olduğumuz kadınlarda çok önemli bir potansiyel görüyorum. Burada önemli olan kadınların pes etmemesi, haklarını bilmeleri ve üretmenin gücüne inanmaları… Biz Ashley Joy’da da kadın ağırlıklı çalışan bir firma olmakla beraber; STK tarafında birçok kadına destek sağlıyor, kampanya iş birliklerimizde kadın emeği içeren yaklaşımlara hassasiyet gösteriyoruz. Sadece ülkemizde değil, tüm dünyada büyük bir dönüşüm başladı; o yüzden iş dünyasında parlayan daha birçok kadına tanık olacağız.