Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarıyla yeni ürünler geliştirmeye devam edeceklerini belirten Okko Group Yönetim Kurulu Başkanı M. Onur Karadağ, 2024’ün ihracat odaklı bir yıl olacağının altını çizdi.
Firma olarak 2023 yılı genelinde büyüme hedefleriniz doğrultusunda nasıl bir ekonomik büyüme elde ettiniz, 2024 yılına ilişkin büyüme stratejinizde öncelikle üzerinde durduğunuz unsurlar neler olacak?
Okko Group olarak 2023 yılında cirosal hedeflerimizi gerçekleştirdik. İmalat tarafında yurt içi ve yurt dışı birçok projeye imza attık. Kurumsal altyapımızla ilgili yatırımlar yaparak, yenilikçi politikamızla birkaç ürün AR-GE’sini tamamlayarak imalatlarımıza yeni ürünler kattık. İşletmelerimizde kişi sayılarında, deprem ve seçim yılı olması sebebiyle önceki yıllara nazaran hedeflerimizin altında kalmamıza rağmen, cirosal anlamda önceki yılların üzerinde bir performans gösterdik.
2024 yılında devam eden AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarımızla yeni ürünler geliştirmeye devam edeceğiz. Bu anlamda özellikle yurt dışına yönelik birçok fuarda yerimizi şimdiden aldık ve yoğun bir çalışma ile ihracat odaklı bir yıl geçirme hedefiyle çalışmalarımızı planlıyoruz. Türk eğlence markaları Orta Doğu, MENA Bölgesi ve Avrupa için önemli bir tedarikçi konumuna gelmiş durumda. Biz de Okko Global şirketimizle, bu bölgeleri potansiyel pazarlar olarak seçtik ve buralarda birçok proje çalışması içerisindeyiz. İşletmelerimizde sürdürülebilirliği artıracak çalışmalar içindeyiz. Turistlere yönelik olan parklarımızda güvenliği ön plana çıkararak, mutlu misafirler ilkesiyle hedeflerimizi gerçekleştirmek üzere planlarımızı hazırladık ve sezon hazırlıklarımızı eksiksiz yapmaktayız.
ATRAX 24’te eğlence sektörü temsilcileri ve yatırımcı adaylarıyla buluşturduğunuz ürünleriniz neler oldu, fuarın markanıza kattıkları konusunda neler söylersiniz?
11.’si gerçekleştirilen sektörümüzün en büyük ve tek fuarı olan ATRAX organizasyonunda Okko Group olarak verimli bir fuar geçirdik. Biz bu seneye özel dış alan ve iç alanda ağlarla tasarlanmış, içerisinde kompakt olarak Zipline, Trambolin, Tırmanma Duvarı, Ağ Parkurları, Survivor oyunu ve Kum Havuzu’nun olduğu yeni ürünümüzün tanıtımını gerçekleştirdik. Hem yurt içinden hem yurt dışından ziyaretçilerimizin yoğun ilgisini toplayan ürünümüzü ilk olarak ATRAX Fuarı’nda tanıtıyor olmanın keyfini yaşadık.
ATRAX Fuarı’nda emeği geçen Tureks Ailesi’ne çalışmalarından dolayı sizin nezdinizde teşekkürlerimi iletmek isterim. Sonuçta sektör adına tüm paydaşların bir araya geldiği, yeniliklerimizi sunduğumuz, panellerle sektöre değer katan birçok katılımcının tecrübelerinden istifade ettiğimiz, dolu dolu geçen bir 3 gün yaşadık. Biz de markamız olarak hem yeni müşteriler hem de mevcut müşterilerimizle verimli zamanlar geçirdiğimiz bir fuar yaşadık.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Gelişen dünya düzeninde insanları eğlendirmek ve becerilerini geliştirmek üzerine bir sektörde iş yapıyor olmanın keyfini yaşıyorum. Tüm paydaşlarımıza işlerinde başarılar diliyorum.