2023 yılında müşteri sayısını yüzde 30 oranında, cirosunu da iki buçuk kat artıran Saloon Burger, 2023 yılında açılışını gerçekleştirdiği 10 yeni restoranıyla birlikte Türkiye genelinde 55 restorana ulaştı. PizzaLazza ve Saloon Burger CEO’su Esra Kıvrak ile bir araya geldiğimiz Şubat sayımızda geçtiğimiz yıl hayata geçirdikleri çalışmaları konuştuğumuz Kıvrak, 2024 yılı sonuna dek 80 restorana ulaşmayı ve bu büyümelerinin ana motorunun ise yeni franchising stratejileri olmasını öngördüklerini ifade etti.
2023 yılı genelinde hayata geçirdiğiniz yatırım ve projeleriniz neler oldu? Gıda sektöründe hızla artan fiyatlar ve ekonomik dalgalanmalar yatırımlarınızı ve büyümenizi nasıl etkiledi? Sürdürülebilirlik ve verimlilik odağında nasıl bir vizyon geliştirdiniz?
Saloon Burger markamız, orijinal lezzet kodlarını koruyan burgerleri ve yerel tatlarla farklılaştırılan özel hamburgerleriyle 55 restorana ulaştı.
Tüketici beklentilerini ve tüketim trendlerini yakından takip ediyoruz, en cazip ürün ve menü tekliflerini geliştiriyoruz, hızlı servis ve paket serviste yenilikçi pazarlama stratejilerimizle burger mutfağındaki payımızı büyütüyoruz.
2023 yılında müşteri sayımızı %30 artırdık ve ciromuz iki buçuk kat arttı. Bu kayda değer performansın yanı sıra, 2023 yılında açılışını gerçekleştirdiğimiz 10 yeni restoranımızın 4’ü, markamızla yeni tanışan Ankara (3 restoran) ve Eskişehir’de yer alıyor. Yine 2023 yılında 5 yeni burger lezzetimize ve Tenders, MacCheese gibi atıştırmalıklarımıza ek olarak, tüketicilerimizin hayat tercihlerine eşlik eden 6 kutu menü lansmanı da gerçekleştirdik. Tüketicilerimizin sesini dinleyerek menümüzü yerel lezzetlerimizle zenginleştirdik, ülkemizde çok sevilen Sucuk Ekmek gibi ürünleri servise açtık. “Türk hamburgeri köfteyle yapar” söylemiyle yola çıktığımız yerel tatlar arayışımıza 2024 yılında da devam edeceğiz.
PizzaLazza ve Saloon Burger restoranlarımızın tüm ürün ihtiyaçlarını, 2023 yılında kullanıma aldığımız 9 bin metrekare alana yayılı lojistik merkezimiz ve güçlü lojistik ağımızla, tek bir noktadan düzenli sevkiyatla, belirlenen zamanda aksama olmadan, eksiksiz şekilde karşılıyoruz.
İş ortaklarımıza Eğitim, El Kitabı, Yer Seçimi, Proje, Pazarlama, Finansman, Personel Temini, Ortak Reklam, Lojistik temini gibi konularda danışmanlarımız ve eğitim ekiplerimizle destek oluyoruz. Ayrıca teknolojik alt yapı, restoran bakım onarımları, lokasyon analizleri gibi konularda da yardım sağlıyoruz.
Yeme-içme sektörüne yönelik değişen satın alma eğilimleri, tüketici alışkanlıkları ve beklentileri doğrultusunda 2024 yılında alacağınız aksiyonlar neler olacak, hangi strateji ve hedeflerle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?
Büyüme ivmemizi 2024 yılında da sürdüreceğiz. 2024 yılı sonuna kadar Türkiye genelinde yaygın bir marka olmak için stratejik planlarımızı hazırladık. 2024 yılı sonuna dek 80 restorana ulaşmayı ve bu büyümemizin ana motorunun yeni franchising stratejilerimiz olmasını öngörüyoruz.
Franchising iş ortaklarımızla yeni restoran açılışlarının yanı sıra, mevcut restoranlarımız için de franchising iş ortaklarına devir öngörüyoruz. Saloon Burger markamızın gücü ve başarısını kanıtlamış iş modelimizle işletmecilerimize kendi işlerinin sahibi olma, kendi geleceklerini belirleme fırsatı sunuyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Evde yeme sosyal trendinde artış görülürken, e-ticaret platformlarının gelişimi de özellikle son 3 yılda hızlı servis restoranlarının iş modellerini değiştirdi ve geç saatlere kadar eve servis isteme imkanını artırdı. Sektörümüzde eve servisin payının artan bir ivmeyle büyümeye devam etmesini öngörüyoruz. Saloon Burger markamızda %25 olan eve servis oranı, etkin kampanya ve iş birliklerimizle %50’lere kadar yükselebiliyor