Yılın son sayısında kapak konuğumuz olarak dergimizde ağırladığımız Ced-Go Genel Müdürü Gönül Taş ile standart oyun alanı konseptinin dışına çıkan bir yapıya sahip olan Yeni Nesil Çocuk Atölyesi Ced-Go’nun sektöre giriş hikayesi başta olmak üzere hizmet çerçevelerini, hem ebeveynlere hem çocuklara sağladıkları konforlu eğlence hizmetlerinin detaylarını hem de Ced-Go marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcılara sundukları avantajlı yatırım fırsatlarını konuştuk.
Ced-Go’yu tanıyabilir miyiz, Yeni Nesil Çocuk Atölyesi fikri nasıl ortaya çıktı? Markanızın sektöre giriş hikayesinden bahseder misiniz?
Markamız aslında kişisel bir ihtiyaçtan doğdu. Markamızın CEO’su Ümit Deniz Gül, eşi ve çocuğuyla Isparta’da bir alışveriş merkezinde dolaşırken, o zamanlar henüz 3 yaşında olan oğlu rahat durmayıp sürekli ağlayınca Deniz Bey’in eşi Burcu Gül; “… Şöyle çocuğu bıraksak, alışverişimizi yapsak ama telefondan da izleyebilsek ne yaptığını, ne güzel olur…” diye bir fikir ortaya atmasıyla markamızın serüveni başlamış oldu. Eve gittiklerinde kocaman bir resim defterine CedGo’nun çizimlerini yapmışlardı bile. İlk şubemizi Isparta’da açtıktan tam 11 ay sonra 2. şubemizi İstanbul’a açtık. O günden sonra pandemi süreci hariç neredeyse her ay 2 şube açarak ilerledik. Şimdi ise 1 milyondan fazla çocuğumuzun sürekli adresi haline geldik.
Güven, sorumluluk ve şeffafl ık ilkesine dayalı olarak sunduğunuz hizmetlerinizden bahseder misiniz, hangi yaş aralığına hitap eden hizmetlerinizle ebeveynlerin güvenle ve konforlu bir şekilde alışverişlerini sürdürebilmelerine olanak sağlıyorsunuz?
İlkeler dediniz. Bakın birçok firma için ilkeler web sitelerinde hazırdan kopyaladıkları misyon ve vizyon yazılarından ibarettir. Biz kendi misyon ve vizyon programımızı kendimiz hazırladık ve daha da önemlisi ilkelerimize hizmetlerimizin her noktasında bağlı kalmayı taahhüt ettik. Kime taahhüt ettik? Çocuklarımıza ve velilerimize.
Taahhüdümüzün arkasındayız. Bunu Google Play Store da Apple App Store’u açarak ve arama boşluğuna Ced-Go yazarak görebilirsiniz. Velilerimizin neler yazdıklarını görünce bu taahhüdün ve yazılan ilkelerin boşa hazırlanmadığını anlayacaksınız.
Ced-Go’da bir reklam sloganı olarak “yaş sınırımız yok” diyoruz. Çünkü içeride yetişkinlerin de oynayabileceği oyuncaklar var. Tabii bu sadece dikkat çekici bir reklam sloganı. Gerçekte ise 1- 10 yaş aralığındaki çocuklara hitap ediyoruz.
Standart oyun alanı konseptinin dışına çıkmanız sektörde sizi nasıl bir konuma taşıdı, inovatif ve farklı bir konseptle sektörde yer alan CedGo’nun yurt içi ve global eğlence pazarındaki konumu nedir?
Şöyle bir örnek vereyim; bizde velilerimizin satın aldığı dakikalar asla yanmaz. 120 dakika paket satın alan bir velimizin çocuğu içeride 60 dakika kalırsa, kalan 60 dakikayı istediği bir Ced-Go şubesinde kullanabilir. Herhangi bir manyetik kart ve benzeri bir şey taşımadan, sadece cep telefonu uygulaması ile bunu yapabilir.
Diğer çocuk eğlence alanlarında dakikalarınız yanarken, Türkiye’de bunu tam tersi bir anlayışla değiştiren biz olduk. Bunu yaparken bize “batarsın, ilerleyemezsin” diyenler çok oldu. Ama birinin de bunu denemesi gerekiyordu. Denedik ve işe yaradı. Şimdi bu sistem velilerimize içgüdüsel bir sadakat programı olarak ulaşıyor. Yani Ced-Go, velilerimiz üzerinde içgüdüsel bir sadakat programı uyguluyor. Tekrar ve tekrar Ced-Go’ya geliyorlar.
Güçlü bir yazılım ekibimiz ve altyapımız var. Bence bu, bizi şu an Türkiye’nin en iyisi yaparken, Avrupa’nın da en iyileri arasına soktu. Biz şu an sektörde standart belirleyicisi konumundayız. Çok açık bir şekilde gözükmektedir ki; standartları Ced-Go belirliyor.
Ziyaretçilerinizin ilgisini her daim en üst seviyede tutmak ve yeni ziyaretçiler kazanmak amacıyla hayata geçirdiğiniz kampanya ve etkinliklerden bahseder misiniz?
2023 sonu itibariyle 1 milyondan fazla çocuğumuzun sürekli adresiyiz. Bu sayı her geçen gün artıyor. Bu sayıya çok hızlı bir şekilde ulaşmamızın temel başlıkları;
Çocuk güvenliği
Çocuk sağlığı
Çocuk ve veli memnuniyeti
Ama tüm bu başlıkların altında, uyguladığımız eşsiz bir etkinlikler programı var. Biz adına Ced-Go Team diyoruz. Ced-Go Team etkinlikleri, çok yüksek bütçeli reklamlar gerektirmeden reklam yapmayı, velilerle daha yakından ve yerel olarak ilgilenmeyi ve diğer markalarla iş birliği ve etkileşimi sağlıyor. Bugüne kadar 20.000’den fazla hediye verdik. Yeri geldi ilçelerdeki küçük tedarikçilerle iş birliği yaptık, yeri geldi uluslararası markalardan ürünler verdik. Bu, Ced-Go’nun elastikiyet yeteneğinin göstergesi.
Ced-Go tüm zamanlara, tüm çocuklara, tüm velilere ve tüm mekanlara muhteşem uyum sağlayabilen bir organizasyon yapısına sahip. Ced-Go çatısı altında yer alan personelinizi seçerken nelere dikkat ediyorsunuz, yetkinliklerini ölçme ve artırma adına ne tür çalışmalarınız mevcut?
Yazılımlarımız sayesinde çocuklarımızın içeride kalma sürelerini ölçen bir algoritmamız var. Bu algoritma sayesinde çalışanlarımızın çocuklarımızla ilgilenip ilgilenmediğini ölçüyoruz. Bir çocukla ne kadar fazla ilgilenirseniz, o çocuk içeride o kadar fazla kalıyor. İçeride yüksek zaman geçiren çocuğumuzun ebeveyninin yüzündeki mutluluğu görmelisiniz.
Buna ek olarak şimdi CedPes adında altyapısı ve işleyiş şekli, algoritmaları tamamen bize ait yeni bir personel performans sistemi geliştiriyoruz. Devreye alındığında yapay zekanın da aktif olarak kullanıldığı yeni nesil bir personel performans izleme sistemi olacak.
Bir personeli aramıza alırken en önemli şeyin; sabır ve hayata bakış açısı olduğuna inanıyoruz. Bu hizmet sektöründe ve hele de çocuklarla ilgili bir hizmet sektöründe en gerekli şey. Hayata bakış açısı çok şey demek bizim için. Artık mülakatların ardından görüşme yaptığımız personelin sosyal medya hesaplarına da göz atıyoruz. Burası da yeni dönemde o personelin hayata bakış açısı ile ilgili oldukça fazla bilgi sağlıyor bize.
Şube açılışlarında personeli biz buluyoruz. İş görüşmelerini yapıyor, eğitimlerini bizler veriyoruz.
Bununla birlikte bir yatırımcımız personel konusunda bizden destek istediğinde gerekli desteği vermek için etkin bir merkezi çalışma yürütüyoruz.
“Ced-Go Rehber” adında tamamen kendimizin hazırladığı farklı bir dille yazılmış 160 sayfalık bir rehber kitap var. Bu kitap aslında sektörün rehber kitabı olarak bile kullanılabilecek kapasiteye sahip. Herhangi bir kriz anında ne yapılması gerektiği konusundan velilerin nasıl karşılanması, çocuklara nasıl davranılması gerektiği konusuna kadar en ufak ayrıntılara bile değindiğimiz bu rehber hem görüntülü hem de yazılı olarak personelin sürekli ulaşabileceği konumda.
Ced-Go’da aktif personel sayısı şu an itibariyle 350’yi geçti. 350 personelin idaresi ve eğitimini başka bir 3. firmaya vermeden tamamen kendimiz yapıyoruz. 350’den fazla personelintamamının katılığı aylık görüntülü toplantılarımızda ve her 2 haftada bir tüm şube liderlerimizin katıldığı liderler toplantılarında güncel toplantı gündem maddeleri ve rehber eğitimindeki diğer önemli konuların üzerinden sürekli geçiyoruz. Amaç, personelin ilgisini ve bilgisini sürekli diri tutmak.
Ced-Go’nun büyüme stratejisinin önemli bir parçası olan franchise sisteminizden bahseder misiniz, Ced-Go marka çatısı altına girmek isteyen yatırımcı adaylarında aradığınız koşullar ve sunduğunuz avantajlar nelerdir?
Bir Ced-Go yatırımcısı olursanız avantajlarınız şunlar olacak:
Özgürlük: Dünyanın her yerinden işinizi yönetebilirsiniz.
Kolay İş Yönetimi: Merkezin sağladığı operasyonel destekle senede 1 defa iş yerinize gitmenizi sağlayan iş takip ve kontrol sistemi.
İtibar ve Manevi Tatmin: Geleceğimizi eğlendiriyoruz.
Yatırımın Hızlı Geri Dönüşü ve Maddi Tatmin
Sürekli Gelişen Prestijli Bir Markanın Büyüme Yolculuğunu En Önden İzleme Ayrıcalığı
Şimdi biraz daha detaylandıralım. Aslında bir önceki soruda cevapladığım gibi; Ced-Go’nun yatırımcısına sağladığı en iyi fayda özgürlük…
Bir iş yerine, bir markaya yatırım yaptığınızda sizi oraya kilitlemeyen, yönetimi kolay bir iş modeli, yatırımcısına en faydalı iş modelidir. Sadece telefonla dünyanın her yerinden yönetebildiğiniz fiziksel bir iş modeli. Esnaf modelinden direkt girişimci modeline geçişin en doğru adresi bir Ced-Go bayisi olmak.
Buna ek olarak, itibarlı bir iş Ced-Go. Ülkenin geleceğinde söz sahibi olacak tüm minikler sizin alanınızdan geçiyor. Düşünebiliyor musunuz? Belki de geleceğin cumhurbaşkanları, bakanları, ülkeye yön verecek büyük insanlar bizim alanlarımızda… Belki de geleceğin cumhurbaşkanı olacak çocuk şu anda bir şubemizde legolarla oynuyor. İnsan bunları düşününce tatmin duygusunu da en üst seviyede yaşıyor. Hani iş dünyasında bir tanım vardır; “tertemiz iş” diye… İşte Ced-Go, her yönüyle tertemiz bir iş.
Kazanç anlamında yukarıda da bahsettiğim gibi gider kalemlerinin oldukça az olması (sadece 3), yatırılan tutarın inanılmaz sürelerde geri kazanılmasını sağlıyor. Sadece 5 ayda yatırdığı parayı kazanan şubelerimizin sayısı bir hayli fazla.
Ced-Go’nun bayisi olmakla prestijli markanın parçası olmak gibi güzel bir deneyim de yaşamış oluyorsunuz. Bu deneyim, sürekli gelişen markanın, büyüme yolculuğunu en önden izleme ve hatta yeri geldiğinde bu serüvene ortak olma ayrıcalığını getiriyor.
Bir de Ced-Go’nun parçası olma noktasını Ced-Go’nun esnek yapısı ile de açıklamak lazım. Hemen hemen bütün yatırımcı profilleri için Ced-Go inanılmaz ideal bir seçenek. Yatırımcılarımızarasında 20 yaşında üniversite öğrencisi var. Yine yatırımcılarımız arasında gıda sektöründe faaliyet gösteren esnafl ar, devlet memurları hatta fabrika sahipleri bile var. Peki neden ve nasıl bu kadar geniş bir yatırımcı profiline hitap edebiliyoruz diye soracak olursanız, şöyle yanıtlayayım: Ced-Go her şeyden önce süper kolay bir iş yönetim şekline sahip. Sektörde ilk defa bizim uyguladığımız Yönerge İş Takip Sistemi ile operasyonun neredeyse %95’ini biz hallediyoruz. Bu durumda yatırımcılarımıza sadece ay sonunda hesaplarındaki parayı saymak kalıyor.
Ced-Go’nun operasyonu çok kolay, aslında bir zaman satıcısı olduğumuz için “mal geldi-mal gitti, bozuk çıktı” gibi bir derdimiz yok. Size Ced-Go’nun yatırımcıları ile ilgili küçük bir istatistik paylaşayım: Ced-Go yatırımcılarının %80’inin en az 2 şubesi var. Yani tek bir şube açtıktan sonra öyle verim aldılar ki, hemen ardından mutlaka 2. şubelerini de açtılar.
Ced-Go yatırımcılarının %94’ünün şubesi, yaşadıkları yani ikamet ettikleri şehirde değil.
Bakın bu iki veri çok şey anlatıyor aslında. Senede 1 defa ziyaret ettiğiniz ama her ay güzel paralar kazandığınız bir iş modeli düşünün. Ced-Go işte tam bunun karşılığı.
Yatırımcı olarak odaklanmanız gereken sadece 3 ana gider kalemi var; AVM giderleri, personel giderleri ve royalty bedeli. Tüm bunlar düşünüldüğünde yeni nesil girişimcilik ruhuna sahip her birey bizim için en uygun aday profili oluyor.
Ced-Go 2023 yılını nasıl geçirdi, nasıl bir büyüme performansı sergilediniz? Gelecek yıl size büyüme getirecek yatırımlarınız neler olacak, hizmet çerçeveniz özelinde düşündüğümüzde hangi strateji ve hedefl erle hareket edeceksiniz?
2022 yılını pandemi döneminden sayarsak, pandemiden sonraki ilk normal yılımızı geçirdik diyebiliriz ama 2023’ün de eski normallere göre oldukça anormal olduğunu da kabul etmek gerekir. Savaşlar, siyasi ve ekonomik krizler…
22 şube ile başladığımız 2023 yılını 60 şube ile kapatıyoruz. Ortalama 3 katı büyüme ile 2024 yılına giriyoruz.
Umuyorum ki 2024 yılı, Ced-Go’nun adının yurt içinde hem daha fazla noktada duyulduğu bir yıl hem de yine Ced-Go markasını yurt dışında ilk defa duyacağımız bir yıl olacak.2024 yılında Ced-Go’nun yurt içi şube sayısını 100’e ulaştırma hedefimiz var. Türkiye’de alışveriş merkezlerindeki lokasyon-verim oranını olabildiğince sık elemeye çalışıyoruz. Bunun yanında 2023 sonu ya da 2024 yılı başında uluslararası fuarlarda da boy göstermeye çalışacağız. Yine Azerbaycan, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri, Almanya, Hollanda ve Balkan coğrafyasında da yer almak için görüşmelerimiz devam ediyor.
Bu noktada 2023 yılında birçok ülkeye ziyaretlerimiz oldu ve 2024 yılında da bu artarak devam edecek. Dubai’yi marka vitrini şehirlerden biri olarak gördüğümüz için Dubai merkezli bir operasyon yürütmek amaçlı resmî girişimlerde bulunduk. Ced-Go hem İstanbul hem de Dubai merkezli bir marka olarak 2024 yılına giriş yapmış olacak. Ced-Go’nun şubeleşme macerasında çok önemli bir yer tutan Ced-Go Academy ile aslında bu macerayı da çok farklı bir boyuta taşımış olacağız. 1 milyondan fazla çocuğumuzun yeni nesil eğitimler aldığı, 2.000 metrekarelik çok yönlü bir yapı üzerinde de çalışmalarımız devam ediyor. En geç 2024 yılı içinde bu yapıyı da aktif etmiş olacağız.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Ced-Go artık sektörde bir bayrak taşıyıcısı. Bunun en önemli sebebi samimiyet ve tutku. Sektördeki diğer rakiplerimizin de bunu anlamasını istiyoruz. Ced-Go’yu bu noktaya getiren; alana yerleştirilen oyuncaklar, duvardaki tablolar ya da mobilyalar değil. Değer üretme tatmini, işimize duyduğumuz tutku ve samimiyet. Bu CEO’muz Ümit Deniz Gül’den başlıyor ve benim üzerimden tüm şubelerimize yayılıyor. Bunu görebilirsiniz. Bu sebeple biz sektördeki diğer rakiplerimizden görmezden gelme değil, aksine güç birliği istiyoruz. Bugün Ced-Go ile yola çıkan yarın çok daha kazançlı çıkacaktır.