AVM Öne Çıkanlar Perakende

En moda ürünü uygun fiyata tüketiciyle buluşturuyoruz

Türkiye genelinde tamamı AVM’lerde olmak üzere 40 mağazaya ulaşan Euromoda, yıl sonuna dek 2 mağazayı daha bünyesine katmaya hazırlanıyor. Üretici ve ithalatçı olmanın sağladığı avantajla mağazalarında geniş bir ürün çeşitliliği sunduklarını ifade eden Euromoda Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Türkgenç ile Kasım sayımızda keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

2023 yılının son dönemlerine girdiğimiz bugünlerde Euromoda halihazırda kaç şubeye ulaştı, yılın kalan döneminde müşterilerinizle kaç şubeyi daha buluşturmayı hedefliyorsunuz? Yurt içinde ve yurt dışında orta ve uzun vadedeki büyüme stratejinizden bahseder misiniz?

Şu an için Türkiye genelinde tamamı AVM’lerde olmak üzere 40 mağazamız bulunmaktadır. Bu sene sonuna kadar iki yerle anlaşmalarımızı tamamlamak üzereyiz. 2024 yılında 6 ila 8 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Tabii ki uygun lokasyonlarda ve uygun fiyatlarla olması gerekiyor. Günümüzde ticaret zorlaştı, vatandaşın alım gücü eskisi gibi değil. İnce eleyip sık dokumamız gerekiyor. Biz prensip olarak en iyi ve en moda ürünü uygun fiyata tüketiciyle buluşturmaya çalışıyoruz. Tabii ki üretici olduğumuz için avantajlarımız var. Satış oranları yüksek olan ürünleri üretip bir hafta içerisinde mağazalarımızda bu ürünlere yer verebiliyoruz. Ayrıca ithalatçıyız. 40 senelik bağlantılarımızın avantajlarını kullanıyoruz. Prensip olarak çok mağaza açarak sektörde var olmaktansa, işlettiğimiz mağazaların rantabl olmasına bakıyoruz.

Büyüme stratejisinde AVM’leri tercih eden bir marka olarak lokasyon tercihlerinizde etkili olan faktörler nedir, yeni bir şube açmaya karar verdiğinizde süreç nasıl ilerliyor?

Bizim için AVM’ler daha cazip. Yatırımcı ve tüketiciler tarafından bakıldığında AVM’lerde kurumsallaşmış markalar yer alıyor. Biz de artık kurumsal yapıdan ödün vermeden ilerliyor ve büyümemizi bu misyonla sürdürüyoruz. Müşteri memnuniyetini daima ön planda tutuyoruz. Müşteri velinimettir prensibini sözde değil özde uygulamaya çalışıyoruz. Biz daha çok metrekare olarak büyük ve ziyaretçi sayısı oranı yüksek olan hareketli AVM’leri tercih ediyoruz. Zira müşteri evden çıkarken takı ya da aksesuar almak için çıkmıyor, AVM’de bize rastlarsa mağazaya giriyor. Hanımlar hayranlıkla ürünlerimizi inceliyor. Biz de onları mutlu ettiğimiz için mutlu oluyoruz.