Perakende

Bir erkeğin hayatının her anında kiğılı ile yer edinmeye odaklandık

52 ülkede 62 mağaza ve 106 franchise satış noktasıyla Türkiye’nin yanı sıra dünyanın dört bir yanında giyimine ve rahatlığına önem veren erkeklere hizmet sunan Kiğılı, alışılagelen Kiğılı kalitesini şimdi daha modern, daha rahat ve daha özgüvenli hissettirecek şekilde müşterileriyle buluşturuyor. Kasım sayımızda ağırladığımız Kiğılı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem hem yeni koleksiyonlarını hem de yurt dışındaki büyüme performanslarını okurlarımız için aktardı.

“Kiğılı’dasın, rahatsın” mottosuyla öne çıkan kampanyanızla moda tutkunlarına vermek istediğiniz mesaj nedir, yeni sezon koleksiyonunuzda ilham aldığınız noktalar neler oldu?

Her zaman müşterilerimizin beklenti ve isteklerine kulak veren, bunları çok iyi analiz ederek ürün ve hizmet kalitemizde çıtayı daha da yukarı taşımayı amaçlayan bir markayız. Bu doğrultuda yaptığımız kapsamlı araştırmalar bize, erkeklerin giyim konusunda en büyük ve kapsayıcı motivasyonunun rahatlık olduğunu gösterdi. Biz de buradan yola çıkarak rahatlık kavramına yoğunlaştık. Ürün ve beden çeşitliliği sunmakla kalmayıp, fonksiyonel faydamızı ‘her ana ve herkese uygun kombin çeşitliliği’ ile destekledik. Farklı tarz, karakter ve yaşların yanında, fiziksel görünüm olarak da birbirinden farklı erkeklere hitap etmek, bizi tüm sektörde ayrıştıran önemli bir alan. Bu nedenle kombin çeşitliliğini, kapsayıcılıkla güçlendirdik. Sonuçta bir erkeğin hayatının her anında, Kiğılı markasıyla yer edinmeye odaklandık. Amacımızı ‘Hayatın içinde daha fazla Kiğılı’ olarak belirledik ve bizi bu amaca götürecek adımlar attık. Bildiğiniz Kiğılı kalitesini şimdi daha modern, daha rahat ve daha özgüvenli hissettirecek şekilde müşterilerimizle buluşturuyoruz.

Global pazarda Kiğılı’nın büyüme stratejisinden bahseder misiniz, büyüme yolunda odaklandığınız hedef pazarlar hangi bölgeler?

Halen 52 ülkede 62 mağaza ve 106 franchise satış noktasıyla dünyanın dört bir yanında giyimine ve rahatlığına önem veren erkeklere hizmet sunuyoruz. Markamızın uluslararası çapta daha da güçlü konuma gelmesini hedefliyoruz. Bu doğrultuda büyüme rotamızı yurt dışına çevirmiş durumdayız. Şu anda Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’da bulunuyoruz. En çok satış noktamız, erkek modasının kalbinin attığı İtalya’da. Bu ülkeyi Romanya, Sırbistan ve Azerbaycan izliyor. Yatırımlarımızı artırmak istediğimiz ülkeler arasında İtalya, Sırbistan ve Romanya başı çekiyor. Azerbaycan, Bulgaristan, Özbekistan ve Irak, büyümeye devam edeceğimiz ülkeler. Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Kazakistan, Suudi Arabistan; Balkanlar’da Hırvatistan ve Arnavutluk’ta bu yıl ilk kez faaliyetlerimize başlayacağız. Bu mağazaların bir kısmı kendi yatırımımız bir kısmı ise franchise olacak. Yurt dışında hem bayilik hem de franchise modeliyle büyümek istiyoruz.

2023 yılı içerisinde Kiğılı nasıl bir büyüme performansı sergiledi, yıl sonu hedeflerinize ulaşma açısından büyüme hedeflerinizdeki hangi adımları tamamladınız?

Yıl içinde elimizde olmayan nedenlerden dolayı inişli-çıkışlı seyir izlediğimiz dönemler oldu. Yıla çok iyi bir başlangıç yaptık. Örneğin, adette %51, ciroda %178 artışla hedefleri yakaladığımız bir Ocak ayı geçirdik. Ancak Şubat’ta 11 ilimizi etkileyen ve tüm Türkiye’yi de derinden sarsan Kahramanmaraş depremi nedeniyle bizim de müşterilerimizin de önceliği ve odağı tamamen değişti. Mart ayıyla birlikte başlayan toparlanma, ardından seçim döneminde satışlarımızın artması, çok iyi bir yaz dönemi geçirmemiz sebebiyle Ocak-Eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla ciromuzu %93 artırmayı başardık. Black Friday dönemine yaklaşırken başlattığımız ‘Gözü Kara İndirim’ kampanyasıyla iki ve üzeri ürün alımında etiketin yarısı kadar indirim uyguluyoruz ve bu sayede yılı, hedeflerimizin üzerinde tamamlamayı öngörüyoruz.

Şunu da eklemek isterim: Bu başarının arkasında her zaman müşterilerimize en iyisini sunma arzumuz, işine büyük tutkuyla bağlı kocaman ekibimiz, şirketimizi her daim dinamik tutacak proje ve çalışmalarımız var. Temmuz 2022’de başladığımız ve tam 13 ay boyunca iç ses toplantıları, pazar ve tüketici araştırmaları, marka atölyeleri, iletişim stratejisi gibi birçok aşamalardan geçerek ortaya çıkan yeni marka stratejimiz, gelecekteki büyümemizin nüvesi olacak.