Perakende

Sinoz 15 yıldır global arenada kadınların cilt bakım ihtiyaçlarına çözümler üretiyor

Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekci ile Kasım sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide yeni fabrika yatırımları, büyüme hedefleri ve ürün gruplarındaki yenilikleri konuştuk.

Sinoz Kozmetik’in kuruluşu hakkında bilgi verir misiniz?

Sinoz Kozmetik, 2008 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan ekonomik kriz sürecinde kurulmuş bir markadır. 2008 yılında ülkemizde üretilen kaliteli bir dermo kozmetik markasının olmadığını, bu alandaki ürünlerin ithal edildiğini keşfettik ve Türkiye’den kozmetik alanında bir dünya markası yaratmak istedik. Markamızı ilk olarak TV’lerde doğrudan satış reklamları ile tanıtırken; 2012 yılında sosyal medya ve dijital dünya ile tüketicilerimize daha hızlı ulaşabileceğimizi düşünerek, pazarlama stratejilerimizi tamamı ile dijital üzerine konumlandırdık. 15 yıldır olduğu gibi her evde bir Sinoz idealiyle hareket ediyoruz.

15 yılık tecrübesiyle kozmetik sektöründe inovatif çalışmalar gerçekleştiren Sinoz Kozmetik’in ürün gamında son dönemlerde hayata geçirdiğiniz yenilikler neler oldu?

Tüketicilerimizin ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmek ve samimi bir iletişim yoluyla bu çözümleri kendileriyle buluşturmak en büyük önceliğimiz. AR-GE çalışmalarımızda cildin en temel ihtiyaçları olan; Temizleme-Arındırma, Nemlendirme ve Koruma’yı baz alarak bu alanlarda ürünler geliştiriyoruz.

Yaz döneminde No:16 Mucizevi Yağımızı sedef pigmentleriyle birleştirerek ışıltılı bakım yağı ürettik. Bunun yanında her yaş grubu için uygun Nemlendiricili Vücut Losyonu’nu çıkardık. Son olarak, Pure Cica ailemize kusursuz şekilde ton eşitleyen Tiger Grass Kızarıklık Karşıtı Onarıcı Bakım Kremi’ni ekledik. Dünyadaki son trendleri takip etmeye, tüketicilerimizin ihtiyaçlarına uygun ürünler üretmeye ve de geliştirmeye devam ediyoruz.

Ülke ekonomisine katma değer sağlamak amacıyla hayata geçirdiğiniz fabrika yatırımınızın güncel durumu nedir, kısa ve orta vadede fabrika yatırımınız dışında ülke ekonomisine değer katacak yeni yatırımlarınız mevcut mu?

Sinop’ta 100 milyon TL’lik bir yatırım yaptık. Büyük bir fabrika kurarak birçok ürünümüzün üretimini artık bu fabrikadan yapacağız. Mayıs itibariyle hazırlıkları başlayan fabrikanın yeni yılla birlikte faaliyete geçmesi planlanıyor. Sinop OSB’de bulunan ve 5 bin m2 kapalı alana sahip fabrika tam kapasite çalışmaya geçtiğinde 180 kişiye istihdam sağlayacak. Yeni fabrikaya 2024 başına kadar 50 milyon TL’lik, toplamda da iki yıl içinde 100 milyon TL yatırım yapacağız. Firma olarak kazancımızın çoğunu AR-GE çalışmalarına, hem yeni ürün hem de mevcut ürün içeriğini daha da zenginleştirmeye ayırmaktayız. Ayrıca yerli ve yabancı cilt bakım, parfüm, kişisel bakım ve saç bakımı gibi kategorilerde pazarda yeri olan, kurumsal kimliği oturmuş markaları satın alma konusunda arayış içinde olup bazı markalar ile görüşme halindeyiz.

Global pazarda Sinoz Kozmetik’in konumu nedir, ihracat kanalına yaptığınız yatırımlardan da söz eder misiniz, yıl sonu büyümenizde ihracatın katkısının ne kadar olmasını bekliyorsunuz?

Sinoz Kozmetik olarak, özellikle ihracat kanalına da bu yıl hem yapısal hem de kaynak olarak ciddi bir yatırım yapıyoruz. İnsan kaynakları yatırımı, yurt dışı pazar araştırmaları yapıyoruz. İş ortaklarımızı destekleyici pazarlama faaliyetlerinde bulunuyor ve bu konuyu oldukça önemsiyoruz. Dünyada 5 kıtada 50’nin üzerinde ülkede varız. 2020 yılından bu yana ihracat konusuna eğilmiş durumdayız. Sürdürülebilir satış, sürdürülebilir üretim konusuna önem veriyoruz. Avrupa ve Kuzey Afrika’da geniş bir varlığa ve Orta Doğu’da da güçlü bir konuma sahibiz. Irak ve Hollanda’da mağazalarımız bulunmaktadır. Pandemi döneminde %300’lük bir büyüme kaydederek ihracatımız ivme kazandı. Ayrıca yılda 2-3 kez uluslararası sektör fuarlarına katılıyoruz. Amacımız, kozmetik ve kişisel bakım sektörüne dair Türkiye’den bir dünya markası yaratmak. Ciromuzun %20’si ihracat ama bunu %50’ye çıkarmayı hedefliyoruz, büyük ölçüde ihracata odaklanacağız.