Yeni sezonda geniş renk seçeneği ve kumaş skalasıyla müşterilerinin stiline yeni bir soluk getirmeyi hedefleyen NaraMaxx, 2023/24 Sonbahar-Kış sezonunun ana trendlerinden birini sürdürülebilirlik odağında yürütüyor. Doğayı koruyarak üretim yaptıklarını ifade eden NaraMaxx Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Özkarakaşlı ile hem koleksiyondaki ilham noktalarını hem de AVM’lerle yürüttükleri iş birliklerini konuştuk.
Kadın giyimin öncü isimlerinden biri olan NaraMaxx’in 2023/24 SonbaharKış koleksiyonunu oluştururken nelerden ilham aldınız, koleksiyonunuzda öne çıkan parçalar neler oldu?
NaraMaxx, yenilikçi yaklaşımını yaşam tarzınıza yansıtarak ve çalışmalarında sürdürülebilirlik ile doğaya saygıyı her daim temel ilkesi olarak kabul ederek çevreci duruşunu vurgulamaktadır. Dinamik, özgün ve pozitif tasarımların başlangıç noktalarına farklı bir boyut kazandıran NaraMaxx, koleksiyonlarında derin ve gizemli kombinleri, heyecan verici formları ve özgürlük hissini çağrıştıran desenleri ile sizi her sezon keşfe çıkartıyor.
Markanızı daha geniş kitlelere tanıtabilmek için AVM’leri tercih etmenizdeki faktörler neler oldu, AVM’lerle geliştirdiğiniz iş birliğinizden bahseder misiniz, karşılıklı olarak birbirinize nasıl bir katma değer sağladınız?
Teknolojinin gelişmesi ile alışveriş kavramı da yeni bir boyut kazandı. Geçmiş yıllarda ana satış noktaları olan alışveriş merkezleri ve cadde mağazaları pazar paylarını eticaret platformlarıyla paylaşmaya başladı. Yine de markaların satışlarında en büyük payı AVM’ler oluşturuyor ve markalar ile alışveriş merkezlerinin başarıları arasında bir doğru orantı bulunuyor. Bu nedenle NaraMaxx olarak AVM’lerle her sezon iş birlikleri gerçekleştirmekteyiz. Özel günlerde düzenlediğimiz kampanyalardan haberdar olan müşterilerimiz alışveriş yapmak için mağazamıza gelip sonrasında AVM’de zaman geçiriyor. Markamız AVM’lerin düzenlediği etkinliklere katılarak geniş kitlelere tanıtım yapma fırsatı buluyor.
NaraMaxx olarak 2023 yılında nasıl bir büyüme performansı sergilediniz, yıl sonu hedeflerinize ulaşma amacıyla yıl içerisinde hangi adımları attınız?
2023 yılı sadece perakende değil tüm sektörler için zorlu geçti. Hem ülkemizde hem de dünya genelinde ekonomileri olumsuz etkileyecek üzücü olayların yaşanması şirketlerin büyüme hedeflerini önceki senelere göre düşük tutmasına yol açtı. Satışlarımız yılın 2. yarısında yeniden ivme kazandı ve mağazalarımız ay bazında hedeflerinin üzerinde performans göstermeye başladı. Marka bilinirliğimizi artırmak için 2023 yılı içerisinde reklam faaliyetlerimizi artırdık ve senelik hedeflerimize ulaşmak için satış kanallarımızı her sezon genişletiyoruz. Önümüzdeki ay mobil uygulamamızın yeni sürümünün tanıtımını yapacağız. Bu sayede müşterilerimiz sadece web sitemizden değil, mobil uygulamamızdan da 7/24 sipariş verebilecekler.