DataExpert katkıları ile BMI Business School tarafından yürütülen ve 2016 yılından bu yana sürdürülen En Etkin 50 CMO araştırmasının sonuçları açıklandı. 800’den fazla organizasyonun üst düzey pazarlama yöneticisinin değerlendirmesiyle hazırlanan listede kadın-erkek yönetici dengesi geçen yıla göre yer değiştirdi ve listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu.
DataExpert katkıları ve BMI Business School tarafından yürütülen 2023 yılı En Etkin 50 CMO araştırmasının sonuçları belli oldu. Listedeki kadın-erkek yönetici dengesi geçen yıla göre yer değiştirdi. Bu yıl 800’den fazla şirkette pazarlama alanındaki yöneticilerin etki ve yetkinlikleri değerlendirilerek hazırlanan listede yer alan liderlerin yüzde 54’ünü kadınlar oluşturdu. Pazarlama alanında sayıları her yıl artan kadın liderlerin oranı geçen yıl yüzde 46’ydı.
Adayların başarı kriterlerindeki performanslarının ve yetkinliklerinin Danışma Kurulu tarafından incelenmesiyle belirlenen En Etkin 50 CMO listesinde bu yıl, Türk Hava Yolları, Arçelik, Unilever, Turkcell, Betek Boya, PepsiCo Türkiye, Hayat, Lenovo Türkiye, DeFacto, Logo Yazılım, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, Aras Kargo, Akbank, CarrefourSA, Borusan Otomotiv, TAB Gıda, Watsons Türkiye, Penti, Garanti BBVA, Vestel, Dimes, Koçtaş, Şişecam, Migros Grubu, Beymen, Teknosa, Otokoç Otomotiv, Brisa Bridgestone, FLO, Hopi, Vodafone, Ülker, sahibinden.com, Nestlé, LC Waikiki, Şok Marketler, Boyner Büyük Mağazacılık, Allianz Türkiye, P&G, Çimsa, Domino’s, Tosyalı Holding, Yapı Kredi, Mavi, Türkiye İş Bankası, Petrol Ofisi, Aksigorta, Yıldız Holding gibi ulusal ve uluslararası ölçekte farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin Pazarlama liderleri yer aldı.
En Etkin 50 CMO, oyun kuranları görünür kılıyor
En Etkin 50 CMO araştırmasının sektörde beklenen bir liste olduğuna değinerek pazarlama stratejilerinin dönüşümünde liderlerin etkisi ve rolüne dikkat çeken DataExpert Yönetici Ortağı Yasin Altunkaya şunları söyledi: “Pazarlama liderleri, şirketlerinin oyunda durdukları yeri belirlemede kumandayı elinde tutanlar konumunda. Liste, pazarlamanın trendlerini belirleyenleri görünür kılıyor. Dolayısıyla bu araştırma pazarlamasektörü ve şirketlerin yönünü göstermesi açısından önemli. Bir diğer önemli nokta ise listenin yarısından fazlasını kadın liderlerin oluşturması. Bu her geçen yıl artan bir grafikte seyrediyor. Geçen yıl listede 23 kadın lider yer alırken bu yıl sayı 27’ye yükseldi. Bu değişim pazarlamadaki dinamikleri de değiştiriyor. Başarılı liderler, genç kadın yöneticilere örnek oluyor.”
Araştırmanın yöntemi ve kapsamı
Türkiye’nin En Etkin 50 pazarlama liderinin belirlendiği araştırma, Türkiye’de açıklanan 500 listeleri, borsada işlem gören şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular üzerinden gerçekleştirildi ve 800’ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklüğü, aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki saygınlığı gibi kriterlerle araştırmaya dahil edilen organizasyonların üst düzey pazarlama yöneticilerine ulaşıldı. Elde edilen veriler, Danışma Kurulu Yasin Altunkaya tarafından analiz edildi, oylama ve değerlendirmeleri sonucunda performanslarıyla dikkat çeken liderler bu yılın sıralamasını oluştur