Perakende

Avon Türkiye, yıl sonuna kadar 80 mağazaya ulaşmayı hedefliyor

Kadınlar için daha iyi bir dünya yaratma konusundaki çalışmalarını her yıl artırarak sürdüren Avon Türkiye, ilk defa Türkiye’de hayata geçirdiği ve diğer Avon ülkelerine de örnek olan çoklu kanal stratejisiyle daha çok kadının hayatına dokunmayı amaçlıyor. Online satış kanallarının yanı sıra halihazırda 61 fiziki mağazası bulunan Avon Türkiye olarak yıl sonuna kadar 80 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini aktaran Avon Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Bölge Başkanı ve Avon Türkiye Genel Müdürü Orkun Gül’ü Ekim sayımızda dergimizde ağırladık.

Büyümenizin temelini oluşturan çoklu kanal stratejinizin detaylarından bahseder misiniz, Avon Türkiye çatısı altında yer almak isteyen girişimcilerden beklentileriniz ve onlara sağladığınız avantajlar nedir?

Avon olarak ilk defa Türkiye’de hayata geçirdiğimiz ve diğer Avon ülkelerine de örnek olan çoklu kanal stratejimiz ile daha çok kadının hayatına dokunmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda online platformumuz olan web sitemizi yeniledik, Trendyol ve diğer pazaryerleri ile iş birliği yaptık. Böylece tüketicilerimize diledikleri ürünü farklı satış kanallarından sipariş edebilme olanağı sağladık. Stratejimizin önemli bir parçasını oluşturan satış noktalarımızı ise ilk olarak 2020 yılında pilot illerde gerçekleştirdik. Mağazacılık kanalında tüm temsilcilerimize mağaza açabilme imkanı sağlıyoruz. Mağaza açılış sürecinin her noktasında Avon olarak biz yer alıyoruz. Mağaza iş birliği sağlanmasının ardından dekorasyon ve diğer çalışmalarla birlikte yaklaşık 1 ay içinde açılışı gerçekleştiriyoruz.

Avon Türkiye olarak fiziki mağazalarınızla kısaorta ve uzun vadede ülkemizde nasıl bir büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz? Büyüme için öncelikle hangi bölge ve lokasyonları hedeflediniz, sebebi nedir?

Geçtiğimiz aylarda Ankara Tunalı Hilmi Caddesi’ndeki yeni mağazamızla birlikte 61 satış noktasına ulaştık. Mağazacılık sektöründe büyüme stratejimizde belirli bir bölge ya da lokasyona odaklanmıyoruz. Yıl sonuna kadar da 80 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Hedefimiz, tüm Türkiye’de yer almak.

Sosyal sorumluluk projelerine ve kadın girişimcilere önem verdiğinizi biliyoruz, bu bağlamda yıl içerisinde hangi projelere imza attınız?

Amacımız önce ve her zaman toplumsal faydaya odaklanmak. Bu doğrultuda da her yıl 100 milyon kadının hayatına dokunmayı hedefliyoruz. Bizi biz yapan eşit ve adil bir hayat kurmak amacıyla da yıllardır kadınların karşı karşıya kaldıkları engel ve sorunlarla mücadele ediyor, onlara her alanda destek olmak için çalışıyoruz. Geçtiğimiz yıl tüm dünyada kadınların mücadele ettiği konulara yönelik Avon, Avon Vakfı’nın 33 ülkede 35’ten fazla aile içi şiddete karşı sivil toplum kuruluşuna yaptığı 782 bin dolar dahil olmak üzere, toplumsal cinsiyete dayalı şiddeti sona erdirmek için 3,5 milyon dolardan fazla bağışta bulundu. Ayrıca 45 ülkede meme kanseri farkındalık kampanyalarına 4,4 milyon dolar bağış gerçekleştirdi. Kadınlar için daha iyi bir dünya yaratma konusundaki çalışmalarımıza önümüzdeki dönemde de hız kesmeden devam edeceğiz.