Günümüz tüketicisi günlük hayatın stresinden uzaklaşıp alışverişin yanı sıra eğlenmek, keyifli ve kaliteli vakit geçirmek istiyor. Bu nedenle AVM’ler, eğlence ile alışverişin buluştuğu yepyeni bir kulvar yarattı. Günümüzde gayrimenkulde yükselen değer olan karma projelerde AVM’lerle birlikte eğlence merkezleri, tematik parklar, çocukların yanı sıra yetişkinlere de hitap eden dev eğlence konseptleri tasarlanıyor. Bu dev karma projeler gerek yurt içinden, gerekse yurt dışından milyonlarca turisti çekiyor. Eğlence turizmi ile birlikte alışveriş, konaklama, ulaşım vs. diğer sektörler de pastadan payını alıyor. Yalnızca büyüklere değil çocuklara yönelik eğlence imkânları da AVM’leri daha popüler kılıyor. AVM’lerinin kiracıları olan sinemalar, eğlence merkezleri gibi mekânların dışında AVM’ler özel günlerdeki okullarla yapılan etkinlikler, konserler, çocuk ve gençlik kulübü etkinlikleri çerçevesinde yapılan etkinlikler, animasyonlar, yarışmalar, kültürsanat aktiviteleri, festivaller ile dağıtılan promosyonlara ev sahipliği yapıyor. AVM’ler ziyaretçilerini mutlaka eğlendirmek ve keyifli bir ortamda alışverişin yapılmasını sağlamak durumunda. Geleceğin AVM’lerinde en önemli unsur “eğlence” unsuru olacaktır. Bu, AVM’nin yaşam merkezi olmasının bir gereğidir. Mağaza karmanızda eğlence sektörüne ayırdığınız pay, keyifli bir alışveriş ortamı yaratmak için yeterli seviyede olmalı.
Eğlence faktörünü güçlü kılmak, AVM’ler açısından üç yönde çok önemli katkı sağlamaktadır;
1. Farklılaştırmak,
2. Çekim gücü oluşturmak,
3. AVM içerisinde kalış süresini artırmak,
Alışverişte farklılık yaratmak için işe, neşe ve mizah katılması etkili olmaktadır. Ama fiyatla farklılaşmaktan daha başka fikirler de üretilmelidir. Hizmetin ve ürünün sunuluş tarzını farklılaştırmanın en önemli yolu neşenin kullanımıdır. Neşe bizi birbirimize bağlar, neşeyle öğrenilen bilgiler kolay kolay unutulmaz, neşe dilden dile reklam yaptırır. O nedenle alışverişte neşe faktörünü ciddiye alın ve neşe yaratacak her fırsatı değerlendirin. Çoğu müşteri kendisini hiçbir mağazaya ait hissetmiyor. Artık perakendeciler sadık müşteri değil, ilgili müşteri yaratmak ve müşterinin ilgisini canlı tutmak zorundalar. Dekorasyonunuzdan ürün sunumunuza, müşteri ilişkilerinizden satış sonrası hizmetinize kadar mağazanız merak ve heyecan yaratmalıdır. Mutlu, neşeli promosyonlar, mevcut ve potansiyel müşterilerinizin AVM veya mağazanız hakkında konuşmasını sağlar. Promosyon ne kadar ilginç olursa o kadar reklam yaparsınız. Ama her şeyden önce müşterinin AVM’nin kapısında gülümseyerek karşılanması, hizmetlerin aksaksız yerine getirilmesi ve varsa problemlerin müşteri ilişkileri bölümünce veya yönetim kadrosundan bir kişi tarafından sakin, anlayışlı, pozitif bir tavırla, sabırla dinlenmesi ve çözüm üretilmesidir. Eğlence sektöründe son yıllarda yükselen trend ise “tema parklardır.” Tema park veya eğlence parkı, belli bir temaya dayanan, yaygın bir alanda açık ve kapalı alanlarda yer alan farklı eğlence tesislerinden oluşan eğlence merkezleridir. Bu tema parklar yerine göre AVM, hotel, marina, hediyelik eşya merkezi, yiyecek-içecek alanları vs. ile desteklenir.