Temizleme-Arındırma, Nemlendirme ve Koruma ana başlıklarında ürün geliştiren Sinoz Kozmetik, bu alandaki stratejisini tüketicilerinin ihtiyaçları doğrultusunda gerçekleştiriyor. Yurt içi satışlarının yanı sıra 5 kıtada 50’nin üzerinde ülkede Sinoz imzasının yer aldığını ifade eden Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekci, Türkiye’den global bir kozmetik markası yaratma hedefiyle yatırım ve çalışmalarını sürdüreceklerini vurguladı.
Yaz aylarının gelmesiyle birlikte kozmetik ürünlere de rağbet her zamanki gibi fazla oluyor. Özellikle güneş ışığından koruyan içerikler fazlasıyla ilgi görüyor. Sinoz olarak sizlerin yaza özel ürünleriniz nelerdir?
Sinoz Kozmetik olarak AR-GE çalışmalarımızda 3 ana başlığa özen gösteriyor ve cildin en temel ihtiyaçları olan; Temizleme-Arındırma, Nemlendirme ve Koruma’yı baz alarak bu alanlarda ürün geliştiriyoruz. Güneş koruması yazın ön plana çıksa da tüketicilerimize dört mevsim kullanmaları gerektiğini öneriyoruz. Sinoz Kozmetik olarak ürün geliştirme stratejimizi tüketicilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Solgun ciltler için Pink Touch Pembe Yüz Kremi, Lekeli Ciltlere Özel Güneş Kremi, Leke Karşıtı Yüz Güneş Kremi, Yağlı Ciltlere Özel Yüz Güneş Kremi ile tüm cilt tiplerinin ihtiyaçlarına uygun ürünlerimiz mevcut.
Online alışveriş fiziki alışverişin nerdeyse önüne geçmiş durumda. Online’a özel satışlarınızda müşterileriniz için avantajlarınız var mı, online kanallara ne yönde yatırımlarınız oluyor?
Sinoz Kozmetik olarak yüksek kalitede cilt bakım ürünlerini ulaşılabilir fiyatlarla müşterilerimize sunuyoruz. Fiyat-performans-kalite üçlüsünü ilk günden itibaren yakalamış ve müşterilerimize sunmuş bir markayız. Web sitemiz, online alışveriş platformları ve zincir güzellik marketleri üzerinden müşterilerimize çok pratik bir alışveriş deneyimi yaşatıp çok hızlı bir şekilde teslimat yapıyoruz. Ürünlerimizi Avrupa standartlarında hatta daha yüksek kalitede üretip, Avrupalı rakiplerimize göre çok daha uygun fiyatlarla tüketiciye sunuyoruz. Müşterilerimizin %72’si Sinoz’dan ikinci kez sipariş veriyor. Müşteri sadakati ve memnuniyeti çok yüksek bir markayız. Bu bağlamda Türkiye İtibar Akademisi tarafından gerçekleştirilen Kadın Marka Tercih Endeksi Araştırması’nda cilt bakım kategorisinde “Kadınların Güvendiği ve Tercih Ettiği Marka” olarak seçildik. Bizi kısa sürede başarıya götüren stratejimizin altında ise çok basit ve temel birkaç husus var. Birincisi, tüketicinin endişesine çözüm olacak ürünleri çok yüksek kalitede formülasyonlarla ürettik. Kurulduğumuz günden beri ürün kalitemizden taviz vermedik. Güçlü AR-GE faaliyetlerinde bulunarak, en efektif ürünlerin üreticisi oluyoruz. İkincisi, gerçek anlamda müşteri memnuniyeti. Bunu da ürünlerimizden memnun kalmayan müşterilerimize koşulsuz şartsız iade garantisi, hızlı teslimat ve müşteri sadakat programlarımızı geliştirerek sağladık. Üçüncüsü ise pazarlama ve satış. 2008 yılından beri sadece dijitale yatırım yaptık. Ürünlerimizi aracı ve toptancılarla değil, direkt kendimiz müşterimize ulaştırarak ürünlerimizi olabilecek en uygun fiyata sunduk. Böylelikle tam bir fiyat performans ürün gamı yaratmış olduk. Girişimci ruhumuzu koruyarak, teknolojik kökenli altyapı çalışmaları sürdürüyoruz.
Yurt dışı yatırımlarınız ne yönde ilerliyor, kozmetik alanında yurt içi ve yurt dışında farkınızı ortaya çıkaran hususlar nelerdir?
Yeni yatırımlarımız ara vermeden devam etmekte, firma olarak kazancımızın çoğunu AR-GE çalışmalarına ve hem yeni ürün hem de mevcut ürün içeriğini daha da zenginleştirmeye ayırmaktayız. Özellikle gelen talepleri değerlendirip ürün yelpazemizi genişletmek ve yüksek kalitede profesyonel ürünlerimiz ile eşsiz hizmet sunarak müşterilerimizin memnuniyetini her geçen gün artırmak en büyük amacımız. Hedefimiz, Türkiye’den dünyaca ünlü bir kozmetik markası yaratmak. Bu bağlamda 2023 yılında ihracat çalışmalarına hız vermek ve gelecek 5 yıl içinde tüm dünya ülkelerine ihracat yapar hale gelmeyi umuyoruz. Cironun ve kârın çoğunu AR-GE, yeni ürün, dijital altyapı ve lojistik çalışmalarına ayırıyoruz. Sinoz Kozmetik olarak, özellikle ihracat kanalına da bu yıl hem yapısal hem de kaynak olarak ciddi bir yatırım yapıyoruz. İnsan kaynakları yatırımı, yurt dışı pazar araştırmaları yapıyoruz. İş ortaklarımızı destekleyici pazarlama faaliyetlerinde bulunuyor ve bu konuyu oldukça önemsiyoruz. Yurt içi satışların yanı sıra dünyada 5 kıtada 50’nin üzerinde ülkede varız. 15 yıldır bu doğrultuda attığımız yatırım adımlarıyla büyümeye devam ediyoruz. 2020 yılından bu yana ihracat konusuna eğilmiş durumdayız. Sürdürülebilir satış, sürdürülebilir üretim konusuna önem veriyoruz. Avrupa ve Kuzey Afrika’da geniş bir varlığa sahibiz ve aynı şekilde Orta Doğu’da da güçlü bir konuma sahibiz. Irak ve Hollanda’da mağazalarımız bulunmaktadır. Pandemi döneminde %300’lük bir büyüme kaydederek ihracatımız ivme kazandı. Ayrıca yılda 2-3 kez uluslararası sektör fuarlarına katılıyoruz. Amacımız kozmetik ve kişisel bakım sektörüne dair Türkiye’den bir dünya markası yaratmak. Ciromuzun %20’si ihracat ama bunu %50’ye çıkarmayı hedefliyoruz, büyük ölçüde ihracata odaklanacağız.
Sinop’ta büyük bir yatırıma imza attınız. Bu yatırımınızın detaylarından bahseder misiniz, uzun vadedeki çalışmalarınız neler olacak?
Evet Karadeniz’in en özel illerinden biri olan Sinop’ta 100 milyon TL’lik bir yatırım yaptık. Büyük bir fabrika kurarak bizim en özel ürünlerimizden biri olan No:16 Mucizevi Yağ ve serisinin üretimini artık bu fabrikadan yapacağız. Mayıs itibariyle hazırlıkları başlayan fabrikanın yeni yıl ile birlikte faaliyete geçmesi planlanıyor. Sinop OSB’de bulunan ve 5 bin metrekare kapalı alana sahip olan fabrika tam kapasite çalışmaya geçtiğinde 180 kişiye istihdam sağlayacak. Yeni fabrikaya 2024 yılı başına kadar 50 milyon liralık, toplamda da iki yıl içinde 100 milyon liralık yatırım yapacağız.
Kozmetik denilince artık ilk akla gelen vegan ve temiz içerikli olması. Bu konu bağlamında ürünlerinizin içeriği hakkında bilgi verir misiniz?
1993’ten bu yana sivil toplum kuruluşlarının mücadelesiyle Avrupa Birliği, kozmetik ürünlerin hayvanlar üzerinde test edilmesini 2004’ten itibaren (toksikolojik testler hariç) yasakladı. Aynı yasak, 2009’dan itibaren ürün içeriklerini de kapsamıştır. Ülkemize ise 2017’de hayvanlar üzerinde test yapılan kozmetik ürünlerin girişi yasaklandı. Sinoz Kozmetik olarak, ürünlerimizde kesinlikle hayvan deneyleri yapmadığımız gibi; yaptığımız tüm çalışmaları yasalara uygun, toplumlara faydalı, çevreci, ahlaki ve etik kurallar içinde yürütüyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Sinoz Kozmetik olarak, Türkiye’den global bir marka yaratmak en önemli hedefimiz. Türkiye’den çıkmış global bir marka olmayı amaçlıyoruz. Avrupa standartlarında yüksek kalite üretim yapıyoruz. Avrupa’daki birçok lokal marka Türkiye’de üretiliyor. Dünya standartlarında yaptığımız bu üretim faaliyetlerini tüm dünyaya yaymak istiyoruz.