Mağazalarını ziyaret eden müşteriler için alışverişi bir zorunluluktan çok, keyif alabilecekleri bir deneyime dönüştürme hedefiyle farklı mağaza konseptleri geliştiren Schafer, mağazalarında ferahlığı ön planda tutan mimarisiyle tüketicinin karşısına çıkıyor. Schafer Yönetim Kurulu Üyesi Murat Aslan’ı ağırladığımız Haziran sayımızda ürün çeşitlerinde geliştirdikleri yenilikleri ve mağaza konseptlerinin detaylarını konuştuk.
Ürünlerinizde, teknolojiyi ve fonksiyonelliği birleştirdiğinizi biliyoruz. Bu yöndeki çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
2004 yılından itibaren dinamik ve yenilikçi tasarım anlayışımızla sektörün öncü markalarından biri olduk. Trendleri takip ederek, tüm kategorilerde tüketici ihtiyaçlarına öncelik vererek fonksiyonelliği ön plana çıkarmaya devam ediyoruz. Schafer markasına özgü formla ince eleyip sık dokuyarak, yemek takımına fonksiyonellik katacak küçük detayları da hesaplayarak tasarlanan Queen ve Glamor isimli iki yemek takımı koleksiyonumuz çok beğenildi. Tüketicinin bizden yenilik beklediği diğer bir kategori ise küçük elektrikli ev aletleri. Son zamanlarda dünyada da oldukça rağbet gören Airfryer/Sıcak Hava Fritözleri çeşitliliği anlamında ürün gamımıza güveniyoruz. Manuel’den dijitale, tek ve çift hazneli kullanıma kadar birçok farklı model Airfryer Schafer’da var. Son dönemde Schafer Fit Fry Dual, sadece bir Airfryer olmanın dışında rosto yapma, meyve sebze kurutma gibi birbirinden farklı özellikleriyle pratik ve sağlıklı yiyecek hazırlamada öne çıkıyor. Üstelik çift haznesiyle aynı anda iki çeşit yiyeceği hazırlayabiliyorsunuz. Şeffaf kapağı sayesinde tüketiciler hem pratik ve sağlıklı yemekler hazırlayacak hem de pişerken yiyecekleri izleyebilecek. Bunun dışında sütlü kahve yapabilme özelliği olan Kahvecim S Türk Kahve Makinesi da geliştirdiğimiz ürünler arasında yer alıyor.
Son dönemin en çok rağbet gören ürünü olan Airfryer’lara Schafer olarak siz ne yönde yatırımlar yaptınız, yeni ürünlerinizden söz eder misiniz?
Airfryer’lar mutfaklarda harcanan eforu minimuma indirmesi ve pratikliği sebebiyle dünyada oldukça rağbet gören ürünler. Biz de trendleri takip ederek Airfryer konusuna öncelik vererek yatırımlarımızı bu doğrultuda gerçekleştirdik. Sektördeki diğer markalardan farklı olarak çekirdek ailelerden kalabalık ailelere kadar her tüketiciye ve bütçeye hitap eden birden çok Airfryer modeline sahibiz. Tüm Airfryer modellerimizle farklı ihtiyaçlar doğrultusunda doğru ürünü müşterilerimizle buluşturarak bu konudaki yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Bu ürün kategorisi için yatırım ve araştırmalarımızı sürdürüyor, en popüler ve fonksiyonel Airfryer modellerini geliştirip tüketiciye sunmaya devam ediyoruz. Yakında şeffaf kapaklı yeni Airfryer modelimiz Fit Fry Look satış noktalarımızda yerini alacak.
Mağazalarınız içerisindeki konsept ve düzende dikkat ettiğiniz noktalar neler, mağazalarınıza gelen ziyaretçilerinize alışverişi keyifli kılmak adına ne gibi yenilikler yapmaktasınız?
Marka olarak arzumuz; mağazamızı ziyaret eden müşterilerimizin alışverişi bir zorunluluktan çok, keyif alabilecekleri bir deneyime dönüştürmek. Bunun için mimari konseptimizi yeniledik. Mağazalarımıza deneyim alanları ekledik. Yenilenen konseptimizdeki bu deneyim alanları sayesinde mağazamızı ziyaret eden tüketiciler ürünlerin kullanımını canlı olarak gözlemleme ve ürünleri deneme fırsatı elde ediyor. Böylece ürünlerimizle daha yakından tanışmış oluyorlar. Trendleri takip ederek her geçen gün ürün gamımızı zenginleştiriyor ve yeni ürünlerimizi tüketicilerle buluşturuyoruz. Mağazalarımız içerisindeki konseptleri de trendleri de takip ederek yenileyerek müşterilerimizin ürünler hakkında daha detaylı fikre sahip olabilmeleri için inovasyona gittik ve mağaza düzenimizi ferahlığı ön planda tutarak konumlandırdık.
Mevcut mağaza konseptlerinizi yenilerken diğer bir yandan ilave mağaza konseptlerinizi hayata geçirmeyi planladığınızı açıkladınız. Bu yöndeki yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Bir yandan mevcut mağaza konseptlerimizi geliştirirken bir yandan da farklı ihtiyaçlara yönelik yeni konseptler geliştiriyoruz. Kısa bir süre önce taşındığımız yeni genel merkezimizde Schafer’ın en büyük mağazasını açacağız. Burası bir mağaza olmaktan öte, ziyaretçilerin markamızı çok daha yakından tanımalarını sağlayacak, tüketicileri ürünlerimizle buluşturmanın yanı sıra mağazamıza yaptıkları ziyaretleri unutulmaz bir deneyime dönüştürmeyi amaçladığımız bir merkez olacak. Keyifli ürünlerimizle mutfaklara, evlere giren bir markayız. Aynı zamanda ürünlerimizle vadettiğimiz kaliteyi, fonksiyonelliği müşterilerimizin de yaşayıp bir zevke dönüştürmesini sağlamak önceliğimiz. Kısa zaman içerisinde fiyat avantajı sağlayan ürünlerimizin yer aldığı 450 metrekareye kadar büyüklüğe sahip olacak mağazalarımızı da hayata geçirmeyi planlıyoruz.
Türkiye genelinde şubeleşme sürecinizi anlatır mısınız?
2013 yılında ilk perakende mağazamızı İstanbul’da açtık. Sofra ve mutfak kategorilerinin yanı sıra Schafer Home markasıyla ev tekstili grubunu da bünyemize ekleyerek emin adımlarla sektörde büyümeye devam ettik. 2023 yılı itibariyle 26 büyük ilde toplamda 53 mağazaya ulaştık. Her geçen gün müşterilerimiz için daha ulaşılabilir olma arzusuyla mağaza sayımızı artırmaya ve mağazacılık yaklaşımımızı geliştirmeye devam ediyoruz. 2023 yılında 11 yeni mağaza ve 24 yeni franchise mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Aranan bir marka olduğumuzu biliyor, artan şubelerimizle daha çok tüketiciye markamızı ulaştırmak için çalışıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Diğer satış kanallarından ayrı olarak perakendecilik bizim çok keyifle yaptığımız bir iş. Türkiye’deki birçok AVM’de yer almak, AVM müşterileriyle buluşup markamızla temas etmeleri, deneyimlemelerini sağlamak bize de mutluluk veriyor. Bu konuda işimizi geliştirmeye, birçok noktada Shafer markasının farklı mağaza konseptleriyle var olmaya devam edeceğiz.