Paulmark Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Sait Kayatürk ile Haziran sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide Kayatürk, online platformlarına yaptıkları yatırımları aktarırken bu alanda geliştirdikleri stratejilerde müşterilerinin alışveriş yolculuğunun önemli bir etken olduğunun altını çizdi.
Günümüz teknolojisini göz önünde bulundurduğumuzda Paulmark olarak online platformlarınıza yatırımlarınızdan söz eder misiniz, müşterilerinize ve size katkıları neler oluyor?
Günümüz teknolojisini göz önüne aldığımızda; tüm dünyada gerçekleşen dijital dönüşüm, Paulmark olarak bizleri iş modellerini değiştirmeye ve yeni pazar gerçekliğine uyum sağlamaya zorladı. Bununla ilgili ilginç olan şey, bu değişikliği yönlendiren Paulmark yönetimi ya da sahipleri değil, Paulmark’ın müşterileriydi. Bugün bizim müşterilerimiz istedikleri zaman, istedikleri yerde, istedikleri biçimde ve cihazda beğendikleri ya da ihtiyaç duydukları ürünlere anında ulaşabiliyor. Stratejimizi belirleyen onların alışveriş yolculuğu oluyor ve bu yeni “her zaman online” müşteri türüne ayak uydurmak için, işletmemizi ve markamızı benzersiz bir müşteri deneyimi sunacak teknolojiye taşımaya çalışıyoruz. Tüm iş süreçlerimizde müşteriyi ilk sıraya koymak, stratejimizin merkezinde yer alıyor. Paulmark olarak yatırımlarımıza yön verirken, mağazalarımız ile online platformlarımızı birleştirerek 360 derece dijitalleşme ihtiyacına cevap verebilecek geliştirmeler yapıyoruz. Yakın zamanda müşterilerimizin lokasyonlarına yakın mağazalarımızdan gönderimleri başlattık. Yine mağazadan değişimi ve mağazaya iade süreçlerini de başlattık. Yakın dönemde ise mağazalarımızın kendi arasında ürün tedariğini içeren, müşterinin talebi olan bir ürünün bir bedeni bulunduğu mağazada yok ise, envanterin bulunduğu en yakın mağazadan müşterinin vereceği adrese direkt olarak gönderimini sağlayacak yapıyı kuruyoruz.
Ürünleriniz ve markanızda sürdürülebilir olmak adına dikkat ettiğiniz unsurları okuyucularımız için anlatır mısınız?
Çevrenin mevcut durumu göz önüne alındığında sürdürülebilir olmak adına, markaların mağazalarına bir geri dönüşüm kutusu koyması ve gezegene yardım etmek için geri dönüştürülebilen ürün üretimi yaparak üzerlerine düşeni yaptıklarını iddia etmesi artık yeterli değil. Gerçek sürdürülebilirlik, israfı bir işletmenin her seviyesinde ele alan çözümler gerektirir. Günümüzde karbon ayak izinden bahsedilmeye başlanmışken, çevresel proaktiviteyi, fiziksel somut ürünler yerine online hizmetleri güçlendirmeyi, kağıt israfını azaltmayı, enerji verimliliğini artırmayı hedefliyoruz.