Kapak Öne Çıkanlar

GERÇEK BÜYÜME, ÇALIŞAN MAĞAZALARIN REFERANSLARI İLE GERÇEKLEŞİYOR

Türk mutfağında yer edinmiş soslu tavuk ürünlerinin önemini keşfederek 2014 yılından beri damaklarda lezzet şöleni yaşatan Tavada Tavuk, yatırım fizibilitesinin kolaylığı ve hedef ciroların tahmin edilebilir olmasından dolayı AVM’lerde yer almanın büyümelerine pozitif katkı sağladığını belirtiyor. Kendilerine özgü tatlar ile master franchise anlaşması doğrultusunda çok yakında Fransa’da bayi açacak ve yurt dışında da hızla büyümeye devam edecek olan Tavada Tavuk adına Genel Müdür Süleyman Demirtaş Haziran sayımızda kapak konuğumuz oldu. Demirtaş ile Tavada Tavuk’un uzun vadede hayata geçireceği projeleri konuştuk.

Günümüz ekonomisi ve müşteri alışkanlıkları göz önüne alındığında Tavada Tavuk olarak bayilik sisteminizde ne tür değişikliklere gittiniz?

Tavada Tavuk olarak bayilik sisteminin yaygınlaşması adına en büyük referansımız bayilerimizin mutluluğu. Yeni bir bayi açılışı için günümüz ekonomik şartlarını baz alarak hareket ediyoruz. Bu sebeple açılış maliyetlerini olabildiğince minimum seviyelerde tutarak, profesyonel ekibimiz ile doğru fizibilite raporları hazırlayarak en uygun dükkan lokasyonunda yatırımcılarımıza uzun soluklu hizmetler sunmayı hedefl iyoruz. Gerçek büyüme, çalışan mağazaların referansları ile gerçekleşiyor. Yeni yatırımcıları sistemimize dahil etmek tabii ki önceliğimiz, ancak kendi içimizdeki yatırımcılarımızın yeni atılımlar yaptığını görmek Tavada Tavuk olarak bizleri daha çok mutlu ediyor.

Yatırımcılarınız için hazırladığınız fizibilite raporlarınızda dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir, süreç nasıl ilerlemekte?

Fizibilite raporu hazırlarken önceliğimiz mağazanın konumu oluyor. AVM’lerde 120 ila 150 metrekare arası alanlar ilk tercih sebebimiz. Franchise operasyon ekibimizin hazırladığı fizibilite raporları doğrultusunda mağaza lokasyonu ve rayiç kira bedellerini değerlendirerek hareket ediyoruz. Mağaza kurulumunda anahtar teslim hizmetimiz mevcut, fakat yatırımcı dilerse talep ettiğimiz konseptin inşaat aşamasını kendisi de üstlenebiliyor. Bu sağladığımız hizmetlerimizle sektörde rakiplerimizden farklı bir konumda yer alıyoruz.

Franchise sürecinde Tavada Tavuk olarak önemle üzerinde durduğunuz kriterler nelerdir, yatırım maliyetlerinizden yeni ekonomiyi de göz önüne alarak bahseder misiniz?

Franchise operasyon ekibimizin hazırladığı fizibilite raporuyla, hangi bölgelerde satış olabileceğine ve hedef cirolara dair tablolar çıkararak yatırımcıları doğru bir şekilde yönlendirmek için çalışırken, iş gücünün yeterli olmadığı noktalarda da bayi açılışına onay vermeyip, yatırımcıları cironun daha kuvvetli olacağı yerlere yönlendiriyoruz. Franchise operasyon ekibimizin yatırımcılar için hazırladığı fizibilite raporlarının başarı oranı %97’dir. Yatırımların dönüşüm süresi ile ilgili bu zamana kadar herhangi bir sapma yaşamadık. Tavada Tavuk markamızın franchise bedeli 250.000 TL+KDV. Biz yatırımcılarımıza mimari çizimleri veriyoruz, bayi belirlediği tarihte bitirmeyi taahhüt ederse kendisi yaptırabiliyor veya talepleri doğrultusunda bizler anahtar teslim yapıyoruz. Aynı sektörde yer aldığımız diğer firmalardan farklı olarak inşaattan ya da dükkân tasarımından kazanç elde etme eğiliminde değiliz. Rakiplerimizin yarısı kadar bir bütçeyle, aynı metrekarelerde restoran kurulumlarımızı gerçekleştiriyoruz. Tavada Tavuk olarak şu an izlediğimiz politikamızda markamızı büyütmek ve hem Türkiye’de yer almadığımız noktalara hem de dünyaya kendimizi tanıtmak var. Doğru yer, doğru zaman ve yatırımcı bulunduğunda eğer yeterli metrekarelere ulaşamıyorsak, yatırımcılarımıza alternatif oluşturmak adına onları burger ve dürüm markası olarak hayata geçirdiğimiz Bigye markamıza yönlendiriyoruz.

Bulunduğunuz sektörde günümüzde fazlaca marka yer almakta. Sizler bu doğrultuda müşteri sadakatinizi sağlamak adına bünyenizde neler yapmaktasınız?

Bizler için en önemli konu müşterilerimizin memnuniyetidir. Onları mutlu etmek adına menümüzdeki klasikleşmiş ürünlerimizin haricinde yepyeni lezzetler keşfederek damak zevklerine sunuyoruz. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özellik ise ürünlerimizde kullandığımız enfes sosları kendi bünyemizde üretiyor olmamız. Ayrıca mağaza noktalarında ürünün hijyen, hazırlanış ve sunum aşamasına kadar her anını ön mutfak hizmetimiz ile müşterilerimizin kendi gözleri ile görmelerini sağlıyoruz.

Markanızı büyütme politikanız doğrultusunda Türkiye ve yurt dışında 2023 yılı çalışmalarınız nelerdir?

Markamızı büyütmek adına çeşitli reklam kampanyalarımızı ulusal televizyon kanalları, radyolar ve sosyal medya kanalları ile daha geniş kitlelere ulaştırıyoruz. Ancak gerçek büyüme, yukarıda da belirttiğim gibi aktif mağazalarımızın referansları ile gerçekleşiyor. Yeni yatırımcıları sistemimize dahil etmek tabii ki çok güzel bir duygu fakat kendi bünyemizdeki yatırımcılarımızın yeni atılımlar yaptığını görmek Tavada Tavuk ailesi olarak bizleri daha çok mutlu ediyor. Yurt dışında aktif olarak Ürdün’deyiz ve daha önce de adımlarını attığımız master franchise anlaşmamız ile çok yakında Fransa’da da yerimizi alacağız.

Yılın ilk çeyreğini geride bıraktık. Bünyeniz dahilinde ciro performansınızı değerlendirir misiniz, ilerleyen dönemler için öngörüleriniz nelerdir?

İlk çeyrek itibari ile markamızın ciro performansı geçtiğimiz yıllara istinaden hem mağazalarımızdaki sadık müşterilerimizin artışı hem de online satış platformlarıyla birlikte beklentimizin çok üstünde gelişti. Şu an online platformlardan satışın ciromuza etkisi %30-40 bandında, zamanla bu oranın daha da yükseleceğini öngörüyoruz.

Teknolojinin ve internetten yapılan alışverişinin arttığı bu dönemde online mecralara yaptığınız yatırımlardan söz eder misiniz?

Müşterilerimizin lezzetli ürünlerimizi gönül rahatlığı ile sipariş verebilmeleri adına online sipariş platformlarından Getiryemek, Yemeksepeti ve Trendyolyemek uygulamalarında aktif olarak faaliyet göstermekteyiz.

Steak burger markası olarak hayata geçen diğer markanız Bigye’nin yatırımlarına ne yönde devam ediyorsunuz, ilerleme sürecinizden okuyucularımıza bahseder misiniz?

Bigye, pandemi sürecinde ekonomik şartları göz önünde bulundurarak geliştirdiğimiz bir markaydı. O günden bu güne markaya olan yoğun talepten oldukça memnunuz ve önümüzdeki yıllarda ciddi bir ivme kazanacağından da hiç şüphemiz yok.

Gençlerimize girişimcilik ve franchise konusunda tavsiyeleriniz neler olur?

Girişimcilik konusunda gençlere vereceğim tek tavsiye, bilmedikleri hiçbir işe girmemeleri. Özellikle yemek sektörüne girecek genç girişimciler hakim oldukları bir işe yatırım yapmalı ya da çalışacakları işten iyi anlayan bir ortaklık kurmalılar.