Kiğılı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hilal Suerdem ile Haziran sayımızda yaptığımız röportajımızda Kiğılı’nın yurt dışı yatırımlarını, bahar ve yaz koleksiyonlarını aynı zamanda sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarını konuştuk.
Kiğılı olarak Türkiye’nin birçok yerinde mağazalarınızı görmekteyiz. Günümüz şartları da göz önüne alındığında yatırım süreçleriniz ne yönde ilerleyecek bahseder misiniz?
Türkiye’nin 70 ilinde 200’ü aşkın mağazalarımıza ilave olarak, 2020 yılında pandeminin hayatımıza girmesiyle Kiğılı olarak boş durmayıp yurt dışına odakladık, yurt dışındaki fırsatları değerlendirdik. Son iki yıldır yaptığımız yurt dışı yatırımlarımızla 51 ülkede 62 mağaza ve 106 franchise satış noktası ile toplamda 168 mağaza sayısına ulaştık. Bizler uluslararası bir havaalanında ilk kez mağaza açan Türk markasıyız. Almanya’da Duesseldorf havaalanında yeni konsept mağazamız ile yerimizi aldık. Geçen hafta yurt dışındaki ilk flagship mağazamızı Romanya’nın en önemli alışveriş merkezi olan Afi Mall AVM’de açtık. Bu mağazamız yurt dışında açılan en büyük büyük mağazamız oldu. Yurt içinde ise mağaza yatırımlarımız AVM’lerde ya da caddelerde kazan kazan sistemiyle ve ciro orantılı anlaşma sağlayabilirsek markamızın gücüyle, kiraladığımız yerde iyi bir ciro çıkartarak mal sahibini de destekler hale geliyoruz.
Ürünleriniz ve markanızda sürdürülebilir olmak adına dikkat ettiğiniz unsurları okuyucularımız için anlatır mısınız?
Hammadde tüketiminin azaltılması, atıkların yeniden kullanılması, enerji tüketiminin minimuma indirilmesi adına çok önemli bir rol üstlenen geri dönüşümü odak noktamıza aldık. Kiğılı olarak, sektörümüz adına üzerimize düşen sorumluluğu yerine getiriyor ve sürdürülebilir bir gelecek için atık değerlendirme konusunda, üretim esnasında çevreye verilen zararın en aza indirilmesini sağlayacak çalışmalara öncelik veriyoruz. Yeşil moda önceliğinde, sektörün çevre etkilerini azaltmayı hedefleyerek üretim süreçlerimize doğal ve geri dönüştürülebilir hammaddeleri dahil ediyoruz.
Kiğılı’nın 2023-24 sezonuna damgasını vuracak tasarımlarınızdan bahseder misiniz, bu yaz trend renk ve parçalar neler olacak?
Tomorrow koleksiyonu ile sürdürülebilir modaya yeşil dokunuş yaptık. Çevreye duyarlı üretim süreciyle yeşil moda anlayışını sürdürürken, Tomorrow koleksiyonu sayesinde ekolojik dengeyi koruyoruz. “Yarın için bugünden” mottosuyla oluşturulan Tomorrow koleksiyonumuzda üretiminde 20 kat daha az su kullanılan kenevir esaslı pantolonla ter tutmayan, leke bırakmayan ve antibakteriyel gümüş iyon teknolojisine sahip garnili gömlek üretiyoruz. Doğaya ve insana olan saygımızı üretim süreçlerimizde yaptığımız AR-GE çalışmaları ve sürdürülebilir malzemeler kullanarak gösteriyoruz.
Kiğılı, ‘Hikayeni Yaz’ mottosuyla hazırladığı 2023 İlkbahar/Yaz koleksiyonunuzdan da söz eder misiniz?
Yeşil moda ve sürdürülebilirlik kavramlarına önem vererek tasarlanan parçaların da yer aldığı koleksiyon, sizi kendi hikâyenizi bulmaya çağırırken doğayla yeniden bağlantı kurmayı simgeliyor. Koleksiyon, yazın enerjisini doyasıya yaşarken, hikâyenizi bulmak için keşfe çıkmanıza ilham oluyor. Kiğılı’nın yeni koleksiyonu hakimiyet süren toprak renkleri, kırık beyaz, yeşilin tonları, kırmızı, gök mavisi, limon sarısı ve çimen yeşili gibi canlı ve parlak renklerle doğayı simgeleyen dinamik bir stil sunuyor.
Kiğılı olarak İtalya Milano’da katıldığınız fuardan da söz eder misiniz?
Kiğılı olarak, İtalya’nın moda kenti Milano’da gerçekleştirilen ve gelinlik ile resmi kıyafet özelinde dünyada öncü fuarların başında gelen “Sì Sposaitalia Collezioni Milano “ Bridal Week’te tek Türk markası olarak podyumdaki yerimizi aldık. 5 yıl önce girdiğimiz İtalya pazarında her geçen gün özel ve güzel tasarımlarımızla ülkede çok sayıda ünlü simaların da tercih ettiği marka haline geldik. Bu ülkede, dünya markaların olduğu bir yerde ciddi şekilde rekabet içinde olduk. Birçok önemli markaları geride bırakıp İtalya Milli Basketbol takımına sponsor olduk.