Baydöner, PidebyPide ve Bursa İshakBey markalarını bünyesinde bulunduran Apaz Group adına firmanın Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Polat ile bir araya geldiğimiz Nisan sayımızda uyguladıkları franchise sisteminin detaylarını anlatan Polat, dijitalleşmeye yapacakları yatırımlarla da sektörde fark yaratacaklarını vurguladı.
Apaz Group olarak markalarınız hakkında bilgi verir misiniz, franchise sisteminizin detayları nelerdir?
Faaliyetlerimize 2007 yılında İzmir’de, ilk olarak Baydöner markası ile başladık. Geçtiğimiz 16 yılda çalışmalarımıza ara vermeden devam ederek, Baydöner ile Türkiye’nin dört bir yanında büyürken yurt dışı yatırımlarına da imza attık. 2018 yılında PidebyPide, 2019 yılında ise Bursa İshakBey markaları Apaz Group çatısı altında misafirlerini ağırlamaya başladı. Apaz Group bünyesinde yer alan Baydöner, PidebyPide ve Bursa İshakBey markalarımızla, Türk mutfağının yöresel lezzetlerini kaliteli hizmet ve uygun fiyat anlayışıyla lezzet tutkunlarıyla buluşturuyoruz. Baydöner restoran konseptinde, PidebyPide ve Bursa İshakBey ise self servis sistemiyle hizmet veriyor.
Baydöner olarak Türkiye’de 42 ilde ve yurt dışında 1 ülkede, toplam 113 restoranda faaliyet gösteriyoruz. Franchise sistemimizde satış cirosu üzerinden aylık %5 oranında royalty, %2 oranında pazarlama bedelimiz bulunuyor. Restoran kurulum maliyeti; lokasyon ve m2 büyüklüğüne göre farklılık gösterdiğinden proje aşamasında fizibilite çalışması yapılıyor. Restoranlarımızda en az 8-10 metre ön cephe ve 120-200 m2 civarında kullanım alanı şartı belirledik. Franchise işletmelerimize sağladığımız pek çok destek söz konusu. İşletmecilerimize, restoranın açılış hazırlıkları süresince ve açılışın ilk gününden itibaren pazarlama, satın alma, lojistik, eğitim, insan kaynakları, operasyon, kalite kontrol gibi konularda yoğun destek hizmetleri veriyoruz.
PidebyPide markamız da ilk günden bu yana kalitesinden ödün vermiyor ve taze taze hazırlanan bol malzemeli ürünleriyle 19 ildeki 29 restoranında misafirlerini ağırlıyor. Hızlı servisi ve doyurucu porsiyonlarıyla self servis hizmet veren Bursa İshakBey markamız ise iskender ve ekmek arası döner ürünleri ile 15 ilde 21 restoranıyla konuklarına hizmet veriyor.
PidebyPide ve Bursa İshakBey markalarımızın franchise sisteminde de satış cirosu üzerinden aylık %5 oranında royalty, %2 oranında pazarlama bedelimiz bulunuyor.
Marka iş birlikleriniz ile müşteri sayınızda oldukça büyüme olduğunu görüyoruz. Online yemek platformlarında ve çeşitli markalar ile anlaşmalarınız sonucu olarak bunların size nasıl bir getirisi oldu?
Büyüme yolculuğumuzda markalarla gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri oldukça önemli bir yer tutuyor. Kendi sektörünün lideri olan markalarla kendi markalarımızı bir araya getirmek hem daha fazla müşteriye ulaşma hem de hizmet ağımızı genişletme adına bize yarar sağlıyor. Bu iş birliklerinin tüketiciye dokunan bir tarafı da var. Hayata geçirdiğimiz kampanyalarımızla iş birliği yaptığımız markaların müşterilerini özel indirimli menülerimizle buluşturuyor, eşsiz lezzetlerimizi indirimli fiyatlarla deneyimlemelerini sağlıyoruz. Ayrıca online yemek platformları aracılığıyla ürünlerimizi restorandaki kalite ve lezzetle müşterimizin istediği yere ulaştırabiliyoruz.
Ürünlerinizde size özel kullandığınız malzeme ve soslarınız var mı?
Ürünlerimizde kullanılan malzemeleri her türlü gıda güvenliğine sahip, hijyenik şartlarda üretim yapan, sektörlerinde öncü firmalardan tedarik ediyoruz ve kendi reçetemizle hazırlıyoruz. Çıtır çıtır pidesi, nefis döneri, domates sosu ve bol bol halis tereyağı ile hazırlanan iskenderimizi, müşterilerimize hem restoranlarımızda hem de paket serviste özenle servis ediyoruz. Yeni ürün geliştirme sürecinde AR-GE çalışmalarına büyük önem veriyor, bu süreçte müşterilerimizin taleplerini de dinliyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Yurt içinde liderliğimizi güçlendirmeye devam ederken, yeni yatırımlarla da büyüme trendimizi sürdürüyoruz. Yurt dışında da markalaşmak, teknoloji ve inovasyon ile işimizi her daim geliştirmek, iskenderin dünya çapında bir marka olmasını sağlamak ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Hedeflerimize giden yolda önemli bir adım niteliği taşıyan fabrika yatırımımızı da bu yıl hayata geçireceğiz. Restoran sayımızı artırarak büyümeye devam edeceğiz. Ayrıca dijitalleşme de gelecek stratejimizin çok önemli bir parçası olacak. Dijitalleşmeye yaptığımız yatırımlarla sektörde fark yaratacak işlere imza atmayı hedefliyoruz.