Yalnızca ödemeyi alanlar için değil, ödemeyi yapanlar için de inovatif yaklaşımlarla ürünlerini müşterileriyle buluşturan Sipay, hizmetlerini kullanan binlerce müşterisine kolay entegrasyon süreçleriyle kesintisiz, hızlı, kolay ve güvenilir projeler ortaya koyuyor. Sipay CEO’su Semih Muşabak’ı ağırladığımız Aralık sayımızda hem 2022 yılında hayata geçirdikleri projeleri hem de 2023 yılına dair hedeflerini konuştuk.
Sanal POS ve dijital cüzdan ürünleriyle Sipay sektöre nasıl bir güç kazandırdı, müşterilerinizin faaliyet gösterdiği sektörlerde avantajları neler oldu?
Sipay’in özellikle perakende sektörü için geliştirdiği inovatif ürünler mevcut. POS ve cüzdan teknolojisini, fi ziksel POS’lar ve ön ödemeli kartlar gibi hizmetlerle birleştirerek, markalar için hem dijitalde hem de mağazacılıkta entegre çözümler sunuyoruz. Bu sayede müşterilerimiz, ödeme almaya yönelik tüm ihtiyaçlarını sadece Sipay ürünleriyle karşılayabiliyor. Öte yandan fi ntech sektöründeki tecrübemizi ve teknolojimizi, operasyonel olarak destekleyerek; hizmetlerimizi kullanan binlerce müşterimiz için kolay entegrasyon süreçleriyle kesintisiz, hızlı, kolay ve güvenilir projeler ortaya koyuyoruz. Bu projeler sayesinde geri iade sorunu yaşayan, puan harcaması için cüzdan ihtiyacı olan, fi ziksel POS yönetimine alternatif arayan şirketlerin ihtiyaçlarına çözüm ortağı oluyoruz.
Sipay 2022 yılını nasıl geçirdi, 2023 yılına dair hedef ve yatırımlarınız ne yönde ilerleyecek?
Sipay olarak 2018 yılında kurulduğumuz günden bu yana, odağımız her zaman inovasyon ve teknoloji oldu. En başından beri stratejimiz ve yatırımlarımız hep bu yöndeydi. Dolayısıyla bir fi ntech olarak bugünün değil yarının da ödeme dünyasındaki ihtiyaçlarını en iyi şekilde analiz ediyoruz. Böylece müşterilerimizin yeni ihtiyaçlarına, hazır teknoloji ile çok hızlı karşılık verebiliyoruz. 2022 yılını beklentilerimizin ve sektörün üzerinde bir büyüme ile kapatmaya hazırlanıyoruz. 2023 yılında Walletgate ürünümüzü yeni özelliklerle daha da geliştirmeyi planlıyoruz. Şirketlerin kendi fi ntech markasını oluşturabilmesine olanak sağlayan bu ürünümüzün, perakende ve diğer sektörlerde aktif bir şekilde kullanılması ana hedefl erimiz arasında yer alıyor. Tüm bunların yanı sıra Sipay Cüzdan ve ön ödemeli kartımız aracılığıyla son kullanıcılar için “fi nansal özgürlük” mottosuyla güçlü bir alternatif olarak konumlanıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Ödemeyi yapan son kullanıcıların marka tercihlerinde kolaylık, hız, güvenlik ve avantaj öne çıkıyor. Tüketici alışkanlıklarına yönelik yapılan araştırmalara baktığımızda alışveriş esnasında seçimi belirleyen unsurlar içerisinde fi yatın 4. hatta 5. sıralarda olduğunu görüyoruz. Sipay olarak sektörümüze bakış açımızı sadece ödeme alan değil, ödemeyi yapan için de inovasyon olmalı düşüncesiyle mimarileştirdik. Bu mimari, ödeme başlığı altındaki tüm hareketlerin yönetilebilmesi ve kolaylaştırılabilmesi üzerine kuruldu. 2023 yılında Sipay daha çok noktada kullanılacak.