AVM

MALATYAPARK AVM, 13 YILDIR ŞEHRE DEĞER KATIYOR

MalatyaPark AVM Genel Müdürü Yılmaz Arslan’ı ağırladığımız Aralık sayımızda Arslan, Malatya Girişim Grubu tarafından 2009 yılında hayata geçirilen ve 13 yıldır vizyoner yaklaşımlarıyla şehre değer katan MalatyaPark AVM’yi, yıl içinde gerçekleştirdikleri projeleri ve 2023 hedeflerini okurlarımız için anlattı.

MalatyaPark AVM hakkında genel bilgileri okurlarımızla paylaşır mısınız?

Malatya Girişim Grubu, 2004 yılında memleketlerine daha iyi ve daha güçlü hizmetler sunmak, Malatya’ya yeni bir vizyon kazandırmak ve tarihi şehrin modern dokusuna katkı sağlamak amacıyla ülke çapında bir ilki gerçekleştirerek 33 iş adamının bir araya gelmesiyle oluşturulmuştur. Malatya’nın ilk ve tek AVM’si olan MalatyaPark, 14 Kasım 2009‘da Malatya Girişim Grubu’nun bu vizyon doğrultusunda Malatya’ya kazandırdığı ilk projesidir. Bulunduğu bölgenin bu ölçekte tek AVM’si olması nedeniyle sadece Malatya’ya ve Malatyalıya hizmet vermenin ötesinde çevre illerden de yoğun ziyaretçi trafi ği yaşamaktadır. 103.000 m2’lik bir alanda 48.000 m2 kiralanabilir alana sahiptir. Aradan geçen yıllar boyunca bünyesine katılan yeni yaşam alanları ile gelişmeye devam etmektedir. Birçok marka ilk defa bölgeye MalatyaPark AVM aracılığı ile yatırım yapmıştır. Yıllık ortalama 8,5 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan MalatyaPark AVM; marka karması, hizmet kalitesi ve sunduğu nezih, güvenli, seçkin alışveriş ortamı ile hizmete girdiği ilk günden bugüne ziyaretçilerinin beğenisini kazanmıştır. Sürekli kendini yenileyen, çağın gereklerine ayak uyduran yapısı ile sadece alışverişin değil, Malatya’daki sosyal hayatın da merkezi durumundadır. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından 2010 yılında kendi kategorisinde “Yılın En İyi AVM’si” seçilen MalatyaPark AVM; Stevie Avards, Marcom Awards ve Hermes Awards gibi dünyanın en prestijli uluslararası ödül platformlarından yıllarca ve üst üste aldığı ödüllerle de başarısını taçlandırmıştır. MalatyaPark AVM yeni nesil alışveriş ve yaşam merkezlerinin sunduğu sinema, tiyatro, yeme-içme alanları gibi noktalarla ziyaretçi trafi ğini sürekli üst seviyede tutmaktadır. Günümüzde insanların AVM’lerden beklentileri geçmiş yıllara göre çok farklılaşmış ve değişim göstermiştir. MalatyaPark AVM, bu değişim doğrultusunda kendi ziyaretçi kitlesinin ve potansiyel ziyaretçilerinin beklentilerini gözeterek, onların arzu ve ihtiyaçlarına göre sürekli gelişmekte ve yenilenmektedir. Malatya Girişim Grubu, 2021 yılında 30 adet yeni cadde mağazanın bulunduğu MalatyaPark Meydan Projesi’ni AVM’nin tamamlayıcısı olarak şehrin ve ziyaretçilerin hizmetine sunmuştur. Bu yeni alışveriş caddesi ile şehrin ve bölgenin ihtiyaçları analiz edilerek tasarlanan 10.250 m2’lik yeni bir alan hizmete girmiştir. Malatya’nın en eğlenceli meydanı olmaya aday bu konseptle birlikte, farklılaşan ziyaretçi talepleri doğrultusunda güzellik merkezi ve diş polikliniği gibi yeni projeler ile değişmeye ve gelişmeye devam etmektedir. Ayrıca tüm masrafl arı Malatya Girişim Grubu tarafından karşılanan kütüphanemiz Kültür Bakanlığımıza ve halkımıza kazandırılmıştır. Malatya Girişim Grubu 2009 yılında MalatyaPark AVM ile başladığı yolculuğuna, 5 yıldızlı ve bölgenin en prestijli oteli olan Mövenpick, MalatyaPark Meydan, MalatyaPark Ofi s ve iki kuleden oluşan MalatyaPark Life Residence projeleri ile devam etmektedir. MalatyaPark çatı markası altında bu bölge bugüne kadar olduğu gibi bundan böyle de bölgenin ve şehrin en önemli yaşam, kültür, turizm ve ticaret merkezi olmaya devam edecektir.

Geçtiğimiz günlerde içinde yer aldığınız kompleks, European Property Awards’tan ödül aldı. Ödüle giden süreci bize detaylı aktarır mısınız?

MalatyaPark Life ve MalatyaPark Ofi s projeleri, MalatyaPark AVM, Mövenpick Hotel Malatya ve MalatyaPark Meydan ile birlikte Malatya Girişim Grubu tarafından, şehrin tek karma projesi olarak hayata geçirilen MalatyaPark ailesinin önemli parçalarıdır. Türkiye’nin önde gelen itibarlı inşaat ve taahhüt şirketlerinin katılıp ödül aldığı, International Property Awards (IPA) kapsamında en önemli bölgesel kategori olarak kabul edilen European Property Awards (EPA), gayrimenkul endüstrisini prestij ve mükemmeliyetle buluşturmak ve bu alanda uluslararası standardın oluşmasına öncülük etmek amacıyla Londra’da 28 yıldır düzenleniyor. Projelerimizle iki farklı kategoride yarışmaya katıldık. Malatya Girişim Grubu MalatyaPark Life projesi ile, “European Residential Highrise Architecture” (Avrupa Konut Yüksek Mimari) kategorisinde ve MalatyaPark Ofi s projesiyle ise “European Commercial Highrise Architecture” (Avrupa Ticari Yüksek Mimari) kategorisinde rakiplerini geride bırakarak iki ödüle birden layık görüldü.

MalatyaPark AVM bu yılı nasıl geçirdi? Ziyaretçi ve ciro rakamlarında pandemi öncesi rakamları yakaladınız mı?

MalatyaPark AVM, pandemi sürecini ve sonrasını oldukça iyi yöneten bir AVM oldu. Bu dönemi birlikte ve en az kayıpla atlatabilmek için tüm paydaşlarımıza hatrı sayılır destekler verdik. Müşterilerimize yüksek hijyen standartları sağladık ve sağlıyoruz. Müşterilerimizle sosyal medya, yazılı basın ve diğer kanallarla güçlü ve sürekli bir iletişim içerisinde olduk. Pazarlama anlayışımızı pandemi koşullarına uyarladık ve dönüştürdük. Dijital platformları daha yoğun kullandık ve bu günlere geldik. 2022 yılı tüm bunların da etkisiyle oldukça başarılı bir yıl oldu. Birçok kiracımız kendi portföylerinde en iyi gelişim rakamlarına ulaştı, birçok kiracımız ise yine kendi portföylerindeki en yüksek cirolarına MalatyaPark AVM mağazalarında ulaştı. Bugün MalatyaPark AVM perakende sektörü içerisinde pandemi öncesine en hızlı geri dönüş sağlayan AVM’ler arasındadır.

2023 hedefl eriniz nelerdir? AVM bünyesinde ne gibi yenilikler göreceğiz?

Ağır ve uzun pandemi koşullarına ve ekonomi üzerindeki etkilerine rağmen 2022 yeni kiralamalar açısından da iyi bir yıl oldu. Bugün AVM içerisinde % 99,5 doluluk oranına ulaşmış durumdayız. 2023 yılına ise oldukça iddialı hedefl erle hazırlanıyoruz. 2023 yılında stratejimiz, MalatyaPark Meydan ve MalatyaPark AVM’ye insanların geliş sebeplerini ve geliş sıklıklarını artırmak. Buna yönelik olarak farklı sektörlerde kiralamalar yaparak müşteri portföyümüzü genişletiyoruz. Projemiz içerisinde artık bir diş hastanemiz, ulusal bir güzellik merkezimiz ve büyük ölçekli bir mobilya mağazamız var. Bugün MalatyaPark bölgenin en iyi karma projesidir.

MalatyaPark AVM’nin şehrin sosyal ve ekonomik hayatına katkısını nasıl yorumluyorsunuz?

MalatyaPark şehrin buluşma merkezi haline gelerek, her zaman bir yaşam merkezi olma özelliğini öne çıkarmıştır. Kültür-sanat ve eğlence projelerine öncelik vererek ziyaretçilerin eğlenerek vakit geçirmelerini sağlamaktadır. Malatya’da halkın sosyalleşme imkanı bulduğu, şehrin birçok etkinlik ve organizasyonunun yapıldığı en özel anlara şahitlik etmiştir. 13 yıldır sosyal, kültürel, sanatsal aktivitelerle en mutlu anlara ev sahipliği yapıp şehre değer katmaya devam ediyoruz.