AVM

DOĞRU ZAMANDA DOĞRU YATIRIMLA, DEZAVANTAJI AVANTAJA ÇEVİRİYORUZ

Pandemi süresince ve dönem dönem yaşanan ekonomik dalgalanma dönemlerinde doğru zaman ve doğru yatırımla dezavantajlı durumları avantaja çevirme konusunda AVM’lere desteklerini sürdüren EKS Danışmanlık adına Kurucusu Kübra Ekmekçi ile Aralık sayımızda bir araya gelerek keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

EKS Danışmanlık olarak siz bünyenizdeki AVM’ler için ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz?

EKS Danışmanlık olarak yola çıktığımız sloganımız “Zamanınız En Değerli Varlığınız”. Bu açıdan gerek Covid-19 pandemisi olsun gerek dönem dönem içine girdiğimiz ekonomik krizler olsun böyle durumlarda doğru zamanda doğru yatırımın yapılmasını sağlayarak dezavantajın avantaja çevrilmesi konusunda devreye giriyoruz. Biz projelerimizde, talep ve ihtiyaçlar doğrultusunda müşterilerimizin isteklerini önemseyerek ilerlemeyi hedef edindik.

Sonuna geldiğimiz 2022 yılını bünyeniz dahilinde değerlendirir misiniz, 2023 hedefl eriniz ve yeni yatırımlarınız neler olacak?

2022 yılının geneline baktığımızda, 2019 yılından sonra sektörün bazı kanallarında gözle görülen artış yaşandı. Teknoloji, dijitalleşme alanındaki gelişmeler ve sağlıklı yaşam kalitesinin artışa geçmesi sonucunda bu akım spor kıyafetler, ayakkabı vs. satışlarının hızla yükselmesine neden oldu. Bizim öncelikli ve önemli olan amacımız; AVM sayısını artırmak değil, güçlü bir portföye sahip olarak fark yaratabileceğimize inandığımız yenilikçi projelerde hem kendimizi ve yatırımcıyı hem de sektörü ileri götürebilecek projelerde yer almak ve başarılı sonuçlar elde etmek.

Türkiye’deki AVM sektörünü kısaca değerlendirir misiniz, her geçen gün değişen şartlar karşısında sizce AVM’ler 2023 yılında nasıl şekil almalı ve yol izlemeli?

Türkiye genelinde AVM sektörüne baktığımızda, öncelikle AVM’lerin 2,1 milyon kişiye istihdam sağladığını ve Türkiye ekonomisi için büyük bir katkıda bulunduğunu bilmemiz gerekiyor. Covid-19 pandemisi sürecinde fi nansal ve sosyal olarak en çok zorlanan sektörlerden birisinin de AVM’ler olduğunu tecrübe ettik. 2023 yılında aslında yeni AVM yatırımlarının yanı sıra mevcut olarak sektörde yer alan AVM’lerin yenilenmesi ve yeniden konumlandırılması ve bu uygulamalar yapılırken de Z kuşağının taleplerinin de göz önünde bulundurulması inancındayım.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Yatırımcılar olarak yatırım yapılacak bölgenin kendi standartlarına, yaşam kalitesine kulak vererek ve kültürel değerlerini de göz önünde bulundurarak doğru marka karmasını bir araya getirip insanlarla buluşturmaları gerektiğini düşünmekteyim. 2023 yılında değişim ve yenilik ile birlikte yatırımların ve ciro artışlarının devam edeceği inancındayım. Son olarak tüm güzel zamanlar sizlerle olsun.