Sayapark & Palm City Genel Koordinatörü Aykut Arslan ve Pazarlama Müdürü Engin Türkyılmaz ile Aralık sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide hem AVM’lerin konseptlerini ve yeni alışveriş alışkanlıkları karşısında geliştirdikleri vizyonlarını hem de hayata geçirdikleri 100Bin Gülücük Projesi’nin detaylarını konuştuk.
Değişen trendler ve alışveriş alışkanlıklarıyla son dönemde AVM’ler farklı konseptleriyle ön plana çıkmaya başladı, Sayapark AVM olarak sizlerin bu dönüşüme yönelik çalışmaları neler oldu?
Aykut Arslan: Pandeminin hayatımıza girmesiyle beraber tüketici alışkanlıkları değişmeye başladı. Teknoloji ve internetin kullanımının hızla yayılmaya devam etmesiyle de kişiler ve kurumlar arasındaki iletişim de büyük oranda sanal medyaya kaydı. Biz de tüketicilerin bu davranışlarını da göz önünde bulundurarak dijital pazarlamaya ağırlık verdik. Kaliteli içerikler üretip etkileşim odaklı çalışarak, yine kiracılarımızın pazarlama birimleri ile ortak aksiyonlar alarak, iyi düşünülen yaratıcı fi kirler ile uygulamalar gerçekleştirdik. Perakende sektörü için fi ziki mağazalar ile online alışverişin kesiştiği adımlar atılırken, bizler de bu adımları destekleyen çalışmalarda yer almaya odaklandık.
Bulunduğunuz lokasyonun sizler için avantajı nedir, özellikle açılışınızdan bu yana odak noktası olma yolunda ne gibi adımlar attınız ve atmaya devam ediyorsunuz?
Aykut Arslan: Konum olarak Mersin’in batı yakasında, hayatın merkezindeyiz. Mersin-Antalya karayolu ve otoban bağlantısı üzerindeyiz. Her yıl 1 milyonu aşkın yerli ve yabancı turistin ziyaret ettiği turistik sahil bölgelerine en yakın AVM biziz. Geniş bir kampüse kurulu 40 bin öğrencili Mersin Üniversitesi’ne yakınız. Mezitli ve Yenişehir ilçelerindeki yeni modern yapılanmanın ve nitelikli müşteri segmentinin tam ortasındayız. Bulunduğumuz konumu da göz önüne alırsak “şehrin odak noktasında” olduğumuzu söylüyoruz. Bu noktada alışveriş, eğlence, lezzet ve teknoloji kategorilerinde marka karmamızı güçlü tutup bulunduğumuz lokasyona uygun marka karmasıyla ilerledik ve buna çok dikkat ediyoruz.
Yeme-içme, alışveriş ve eğlenceden ziyade sağladığınız diğer hizmetler nelerdir?
Aykut Arslan: Sosyal sorumluluk projeleri önem verdiğimiz alanların başında geliyor. Yerelde ve ulusalda katkıda bulunabileceğimize inandığımız projelerin içerisinde her zaman yer almaya çalışıyoruz ve yeni projeler üreterek şehrimize katma değer sağlıyoruz. 100Bin Gülücük Projesi de bunlardan biriydi. Dayanışmanın ne kadar önemli olduğunu vurguladığımız, çok geniş kitlelere ulaştığımız bir proje oldu.
Sonuna geldiğimiz 2022 yılını bünyeniz dahilinde değerlendirir misiniz, 2023 hedefl eriniz ve yeni yatırımlarınız neler olacak?
Aykut Arslan: “Onlarca Yeni Marka, Çekim Gücü Yüksek Bir Farkla” anlayışıyla yola çıkmış bir projeydi Sayapark. Bu süreçte doğru marka karmasına ulaşmak için sürekli olarak marka performanslarını takip ve analiz ederek, sene başında hedefl ediğimiz % 100 doluluk oranına ulaşmanın ve “şehirde yeni odak” olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz sanatsal ve sosyal etkinliklerle, aynı zamanda bir yaşam merkezi olduğumuzu ve hayata geçirdiğimiz büyük çapta sosyal sorumluluk projeleriyle de sosyal bir alışveriş merkezi olduğumuzu kanıtladığımız bir yıl oldu bizim için. Sunmuş olduğumuz hizmet kalitesi, pazarlama stratejileri, kiracı ilişkilerimiz, kendimizi sürekli geliştirme ve yenileme ile sektörümüzde örnek gösterilebilecek çizgimizi sürdürebilmek, gerçekleştireceğimiz sosyal projelerle de ülkemizde fark yaratmak, 2023 yılı hedefl erimizin başında yer alıyor.
ACE OF MICE’tan ödülle dönen 100Bin Gülücük Projesi’nin detaylarını sizden dinleyebilir miyiz, projenin çıkış noktası neydi, proje çerçevesinde ne tür çalışmalar yürüttünüz?
Engin Türkyılmaz: “Bir çocuğun yüzündeki gülücük kadar eşsiz hayalimiz var” mottosu ile yola çıktığımız 100Bin Gülücük Projesi’nde, dil, din ve kültürel farklılıklar olmaksızın Mersin’de ve çevre şehirlerde dezavantajlı bölgelerde yaşayan yüz bin çocuğu gülümseterek mutlu etmeyi amaçladık. 100Bin Gülücük Projesi ile Mersin’in kurtuluşunun 100. yılında kültürel miraslarımızdan imece usulü yardımlaşma kültürünü tekrar canlandırarak şehirde kitlesel bir dayanışma hareketi başlattık. Dezavantajlı bölgelerde yaşayan çocuklar başta olmak üzere; özel eğitime ihtiyaç duyan, sağlık sorunları ya da maddi zorluklar sebebiyle en küçük hayallerini bile gerçekleştiremeyeceğini düşünen sevgili çocuklarımız için onların yüzlerini güldürecek ve ilk kez deneyimleyecekleri etkinliklerle onları buluşturduk ve şehirde interaktif bir etkileşim yaratıp, online ve offl ine’da etkili bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdik Projeye özel oluşturduğumuz web sitemiz ile birlikte Türkiye’nin bir çok noktasından destek ve talep topladık. Proje başlangıç öncesinde yaklaşık 3 ay boyunca ön hazırlık yaptık. İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Mersin Büyük Şehir Belediyesi ve Kadın Aile Daire Başkanlığı ile toplantılar gerçekleştirerek Mersin’deki dezavantajlı bölgeleri, yerleşim bazında hangi okullara ve çocuklara ulaşacağımızı belirledik. Mersin Üniversitesi ile işbirliği yaparak proje kapsamında öğrencilerin desteğini aldık. Gönüllü öğrenciler #100BinGülücük elçisi olarak şehir içindeki bağış faaliyetlerimizde görev aldılar. Proje lansmanını 23 Nisan tarihinde şehir içinde büyük bir kalabalıkla birlikte kortej yürüyüşü ile başlattık. Proje boyunca Sayapark ve Palm City Alışveriş Merkezlerinde 150’den fazla müzik, dans ve spor etkinlikleri gerçekleştirdik. AVM içine, özel okullar ve devlet okullarına, parklara, şehrin kalabalık noktalarına yerleştirdiğimiz kumbaralardan toplamda yaklaşık 18.000 adet kitap ve oyuncak bağışı aldık. 2 köy okulunda 100Bin Gülücük Kütüphanesi açtık. Oyuncak tamircisi ile yüzlerce çocuğun oyuncağını tamir ederek yeniledik. 1 köy okulunu gönüllülerle birlikte boyadık. Proje boyunca 2 AVM’mizde binlerce çocuk hayatlarında ilk kez sinema izleyerek eğlence parklarında eğlendiler. Binlerce çocuk için Mersin’in ilçelerinde sinema gösterimi gerçekleştirdik. Proje fi nalinde Sayapark AVM’de gerçekleştirdiğimiz bir kitap ya da oyuncak getirmek karşılığında davet ettiğimiz 70.000 kişilik Mustafa Ceceli konseri ile kullanılabilir durumda olan binlerce oyuncak ve kitap bağışı aldık. 100Bin Gülücük Projesi ile Mersin’in kurtuluşunun 100. yılında kültürel miraslarımızdan imece usulü yardımlaşma kültürü ile şehirde kitlesel bir dayanışma hareketi başlatarak hedefi mizin üzerinde çocuğa ulaştık. Projeye dahil olan herkes tek bir amaç etrafında toplandı; “Mutlu olmak her çocuğun hakkıdır!”