FinTech

CÜZDAN TEKNOLOJİSİNDE ÖNCÜ OLMAYI HEDEFLİYORUZ

İmzapos Yönetim Kurulu Başkanı Özkan Meraş ile bir araya geldiğimiz Aralık sayımızda Meraş, cüzdan teknolojisinde hayata geçirecekleri yeni iş planlarıyla sektörde öncü olmayı hedeflediklerini vurguladı.

İmzapos’un müşterilerine sunduğu cüzdan teknolojisinin özellikleri ve kullanıcılara sağladığı avantajlar nelerdir, sektöre dijital cüzdan teknolojisi ile nasıl bir katkı sağladınız?

Geliştirme sürecinde yepyeni bir cüzdan deneyimini kazandırmak adına; 4 yıldır rakiplerimizin gelişim sürecini yakından takip ederek, AR-GE noktalarımızı sektörel olarak belirlemek için sektör deneyimine çok uzak sanayi şirketleriyle iş planları oluşturarak ve kurumsal yapılara önem vererek cüzdanı hiç tanımayan sektörlerde önemli adımlar atmayı başarmış bulunmaktayız. Kurum içi para transferi ve basit işlem menümüzle birlikte 9 temel yeni ürün geliştirerek sanal IBAN başta olmak üzere, 100 ülkeye uluslararası para transferi, operatör bazlı TL yüklemeyle birlikte, fatura ödeme, SGK prim ödemesi ve vergi ödemelerini kapsayan yeni sekmelerimize yer vereceğiz. Bu sürece 2000’e yakın üye iş yerimizle start vererek, sektör ayırt etmeksizin serüvenimize başlamış olacağız. Sanayileşmiş müşteri gruplarımızda da B2B alanında cüzdan tarafında tek oyuncu olmak için özel olarak geliştirdiğimiz iş planlarımızla birçok sektörde İmzapay markasının öncü olacağı inancındayız.

İmzapos olarak 2022 yılını genel olarak değerlendirdiğinizde nasıl bir yıl geçirdiniz, 2023 yılına dair hedef ve yatırımlarınız hangi yönde olacak?

Bu yıl yurt içi hedefl erimizde Türkiye’de ilk defa test edilecek olan e-ticaret yapılarını kapsayan QR ile ödeme ve marketplace’ı kapsayan API setlerimizi yayınlamış olacağız. Geliştirmiş olduğumuz e-ticaret altyapımız bu alanı destekleyerek, katma değerli API servislerimiz ile C2C temelli çalışan üye iş yerlerimize switch özelliğini kapsayan İmzapay yapımızla üye iş yerlerimize yeni bir deneyim kazandıracağız. Yurt dışında Almanya ve Hollanda’yla birlikte Amerika’da açtığımız yeni ofi simizin çalışma odağına cüzdan ve e-ticareti kapsayan yeni teknolojilerimizi konumlandırarak 2023’te pazardaki yerimizi almayı planlıyoruz. Gateway yapımızla son kullanıcı deneyimlerimizi tek bir noktaya odaklamayı başarmış bulunmaktayız. Rakiplerimizin kurgusu tek alanda yoğunlaşırken; kullanıcılarımız İmzapay’de E-ticaret, E-ihracat, Uluslararası Para Transferi, E-Dönüşüm hizmetleri, Banka Bakiyem ve Android POS’u da kapsayan bir servise tek bir ekrandan ulaşmış olacaklar. Rekabet konusunda pazar lideri olma hedefi miz, bu servislerimiz ile pazardaki yerimizi korumamıza ve yenilikçi bir anlayış ile sürecimize devam etmemize vesile olacak.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Sanal IBAN ile kurumsal ve bireyselde yeni bir ürün servisi yayınlamış olacağız. Bunun yanı sıra e-ticaret sistemlerimizde ve hazır yapılarda QR ile ödeme alışkanlığını yaymak için servislerimizi yayınlayarak canlı olarak da test etmiş olacağız. Para yükleme noktalarımızın sayısı ile göz önünde olacağını düşündüğümüz markalarımızla farklı deneyim alanlarını da yaratmış olacağız. Farklı olan tek özelliğimiz; İmzapos markamızın geliştirmiş olduğu başvuru servisimizle birlikte bireysel ve kurumsal kullanıcıların çoklu ekranla uğraşmak yerine, başvuru serüvenini kısaltarak tüm kurumlara tek bir ekran üzerinden erişim imkânı da sağlayacak birçok seçeneği kapsayan servisimizi bu ay yayınlayacağız. Orta vadede yeni servislerimizi son kullanıcılara alışkanlık olarak kazandırmak öncelikli hedefi miz. 1.5 yıldır üzerinde durduğumuz ve gelecekteki müşteri gruplarımızı sınıfl andırmak adına, 14-18 yaş grubu üzerinde ürün servislerimizi test etmeye başlamış bulunmaktayız. Uzun vadede İmzapay global bir marka olma yolunda sektörlerini belirlemiş, yurt dışı odaklı bir şirket olma yolunda sürecine devam edecektir.