AVM Öne Çıkanlar

İSTMARİNA AVM’DEN SOSYAL MEDYA BAŞARI HİKÂYESİ

2022’nin ilk çeyreğinde Iconosquare verilerine göre tüm AVM’ler arasında sosyal medyada %6.8 ile ikinci çeyreğinde ise %11.3 ile en yüksek etkileşim oranına sahip olan İstMarina AVM’nin sosyal medya yönetimini üstlenen dijital pazarlama ajansı LEVELUP’ın Ajans Başkanı Onur Yılmaz ile bir röportaj gerçekleştirdik.

Hedefleri Doğru Belirleyin

Markaların sosyal medya başarısının genellikle takipçi sayısı ile ölçüldüğünün ve bunun büyük bir yanlış olduğunun altını çizen Onur Yılmaz; bu algının hesap yöneticilerini takipçi ve beğeni satın almaya yönlendirdiğini ve sonucunda hüsran yaşadığını belirtti.

Onur Yılmaz açıklamalarına şu şekilde devam etti; “Takipçi ve beğeni satın aldığınızda instagram algoritması bu durumu saptıyor ve hesabınızdan yaptığınız paylaşımların gösterim sayılarını düşürüyor. AVM’nin mimarisinden mağaza karmasına, konseptinden hedef kitlesine kadar, onu diğerlerinden ayıran en önemli özellikleri iyi bir şekilde analiz edilmeli ve planlaması ona göre yapılmalıdır. Aslında AVM’ler birer içerik madenleridir. O madeni kazarak içerisindeki cevherleri doğru şekilde kitleye sunmak, sadakati yaratır. Müşteri kanadındaki bu sadakat AVM’ye giriş sayılarını ve dolayısı ile ciroları artıracaktır. Her geçen gün artacak bu eksponansiyel artış için en doğru kanal sosyal medyadır.”

Etkileşim Oranını Organik Olarak %290 Artırmanın Sırları

AVM’lerin alışveriş yapılabilecek bir yer haricinde bir yaşam alanı ve bir eğlence merkezi olarak da konumlanan yapılar olduklarının önemine değinen Yılmaz; “İnstagram’da kitleye gerçek görseller vermek çok önemlidir. Örneğin LEVELUP olarak İstMarina AVM’nin Instagram hesabında 1 sene içerisinde etkileşim oranlarını organik olarak %290 oranında arttırdık ve bir AVM Instagram hesabının nasıl bir içerik üreticisi hesabı gibi kullanılabileceğini ve bir community yaratabileceğini gösterdik.” ifadelerini kullandı.

Moderasyonun Önemi

Doğru bir moderasyonla Instagram’ın algoritmasını kısa bir süre içinde tetiklemenin mümkün olduğunu belirten Onur Yılmaz; “Instagram erişim vermek için etkileşim görmek ister. AVM’ye gelen tüm mesajlar ve yorumlar mutlaka cevaplanmalıdır. Bu cevaplarda her zaman kibar bir üslup ve emoji kullanımları büyük önem taşır. Bir community yaratmanın ilk aşamalarından birisi de doğru ve sürekli devam eden bir moderasyondur. AVM’nin Instagram hesabındaki içerikler yaratıcı, düşünülmüş, özenle hazırlanmış ve kaliteli olması bir AVM’nin kitlesine o denli değer verdiğinin kanıtıdır. Kitleye ne kadar kaliteli içerik verilirse o kadar kaliteli etkileşim kazanılmaktadır. Özensizce çekilmiş fotoğraflar, Instagram’ın istediği özelliklere dikkat edilmeden hazırlanmış içerikler, sadece fotoğraf paylaşmak vb. gibi etkenler etkileşimi her zaman düşürecektir.” sözleri ile moderasyonun önemine dikkat çekti.