Perakende

SONBAHARDA METAVERSE TEMALI, ŞIK VE ENERJİK BİR KOLEKSİYON OLUŞTURDUK

2022-23 Sonbahar/Kış koleksiyonlarında Metaverse’den ilham alan Zühre, canlı renklerin yer aldığı tasarımlarla sonbahar-kış döneminde de adından söz ettirecek. Zühre Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Ekin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Ekin, online kanalda yaptıkları çalışmaları ve yeni koleksiyonlarının detaylarını okurlarımız için anlattı.

E -ticaret satış kanalında Zühre’nin son dönemdeki yenilikleri nelerdir, buradaki satış performansınızı değerlendirir misiniz?

Biz pandemi döneminde e-ticarete başladık. E- ticaretimiz günbegün kendi bölümünde performansını artırıyor. Koleksiyon genişliyor ve bunun yanında müşteri memnuniyeti de şu an çok iyi durumda. Online kanallarımızda bazı pilot çalışmalarımız oluyor, dönem dönem online’a yönelik yeni ürünler ve koleksiyonlar geliştiriyoruz. Bunun sonucunda online platform üzerinden daha çok dönüş alan koleksiyonlarımız oluyor. Örneğin; Zühre’nin belirli bir tadı var koleksiyonda, online’da daha basic yaptığımız tasarımlar müşterilerin toptan tarafında da dikkatini çektiği için perakende mağazaya da ayrı bir yatırım oluyor. Satış oranlarımız da online tarafta gayet iyi. Perakende sektörünün bir kolu olarak, dijital dünya bu işin vazgeçilmezi. Sonuçta online kanallardan satış da, perakende sektörünün bir yol haritası.

2022-23 Sonbahar/Kış kreasyonunuzda hayata geçirdiğiniz trendler nedir, öne çıkan tasarımlarınız hakkında okurlarımızı bilgilendirir misiniz?

2022-23 Sonbahar/Kış koleksiyonumuzda Metaverse’ü ilham aldık. Gelişen teknoloji sayesinde, müşteri nezdinde satın almanın da matematiği değişecek. Ürünleri online kanaldan ya da mağazadan direkt satın almak yerine; Metaverse ortamlarında, 3 boyutlu gözlüklerle ürünler satın alınmaya başlanacak. Bu Hüsnü Ekin sektör dünyada hızlı bir şekilde gelişiyor, sanal fuarlar düzenlenirken bir yandan da sanal mağazalar açılıyor. Biz de bu noktaya değinmek adına Metaverse konseptli çekimlerimizi gerçekleştirdik ve Sonbahar/ Kış koleksiyonumuzda bunu vurguladık. Özel kaban kumaşları ve neon renklerin yer aldığı parçalardan oluşan hem enerjik hem de şık bir koleksiyonumuz var. Renkler de turkuaz, fuşya, mor gibi canlı renklere döndü. Kadınlar artık klasik ve sade giyinmeyi tercih etmiyor. Farklı renk ve tasarımlarla her girdikleri ortamda dikkatleri üzerlerine çekmek istiyorlar. Koleksiyonlarımızı hazırlarken bunlara çok dikkat ediyoruz, sıradan malzemelerle sıradan tasarımlar üretmiyoruz. Çünkü piyasada fark yaratmalıyız. Bu yarattığımız farkla da müşteri kitlemizi farklı bir noktaya taşıyoruz.

Uluslararası fuarlarda da yer alarak Zühre tasarımlarını global pazardaki müşterilerinize ulaştırıyorsunuz, bu fuarların Zühre’nin tasarımlarına ve gelecek vizyonuna katkıları konusunda neler söylersiniz?

Geçtiğimiz günlerde Magic New York Fuarı’ndaydık. Orada işi bilen ve zevkli butik mağazaların ürünlerimize özel bir ilgi gösterdiğini gördük. Farklı bir koleksiyon yaptığımız ve ürün kalitemiz konusunda tebrikler aldık. Zühre olarak piyasanın yaygın olarak ürettiği ürünleri yapmıyoruz, farklı kumaş materyalleriyle ortaya farklı bir koleksiyon çıkarıyoruz. Bu nedenle bu fuarda yer aldık. Yurt dışı fuarlara katılımımız ilerleyen dönemlerde de devam edecek. Şu an Amerika pazarı bizim için önemli bir pazar haline geldi. Zühre, ölçülü bir giyim markasına dönüştü. Zühre gibi ölçülü giyime yatırım yapan markalar hem kumaş kalitesi hem de bütün koleksiyon çeşitleriyle her yaşa ve her tarza hitap ediyor. Ölçülü giyim tabiri, kadın giyim markalarının çoğunda da yer almaya başladı.