Yatırım fizibilitesinin kolaylığı ve hedef ciroların tahmin edilebilir olmasından dolayı AVM’lerde yer almanın büyümelerine pozitif katkı sağladığını ifade eden Tavada Tavuk Genel Müdürü Süleyman Demirtaş hem yurt içinde hem de yurt dışında hayata geçirmeye hazırlandıkları yeni proje ve yatırımlarla Tavada Tavuk ismini akıllara kazıyacaklarını belirtti.
Tavada Tavuk olarak birçok AVM’de yer almaktasınız. Franchise sisteminizde AVM’de bulunmanın size kattığı avantajlar neler, hali hazırda kaç AVM’de yer alıyorsunuz?
Genellikle AVM’leri tercih etmemizin birden fazla nedeni var. Yatırımın fi zibilitesinin daha kolay yapılabiliyor olması, hedef ciroların daha kolay tahmin edilebilir olması ve en önemlisi de geçmişte yaşadığımız pandemi süreci örneğinde olduğu gibi zorlu şartlarda AVM yönetimleri tarafından destek alabiliyor olmamız AVM’leri tercih etme sebeplerimiz arasında yer alıyor. 65 aktif şubemizden 55 tanesi AVM içerisinde bulunuyor.
Franchise sisteminizden okuyucularımıza bahseder misiniz? Cirosal açıdan AVM’lerin bünyenize etkileri nelerdir?
Franchise sistemimizde önceliğimiz bayimizin mutluluğu. Hem mevcut yatırımcılarımızın hem bizimle çalışmak isteyen yeni yatırımcıların mutlu şekilde işletmelerini sürdürebilmeleri bizim önceliğimiz. Franchise adaylarımıza mağaza kurulumuyla beraber mağaza kurulduktan sonra da bazı desteklerimiz oluyor. Öncelikle şu an Anadolu ağırlıklı talep alıyoruz. Tabii İstanbul, İzmir, Ankara ve Antalya’dan da yine talepler geliyor. Bu talepleri değerlendirirken bölgenin satın alma gücünü ve tüketim alışkanlıklarını değerlendiriyoruz. Operasyon ekibimizin verdiği rapor doğrultusunda ve yatırımcımızın da onayı ile beraber mağaza kurulumuna başlıyoruz. 40 metrekareden 250 metrekareye kadar mağazalar açabiliyoruz. Mağazalarda en dikkat ettiğimiz nokta, bulunduğu konum ve cephesi. Kurulum sürecindeki en büyük avantajımız ise doğru partnerler ile sorunsuz bir açılış süreci gerçekleştirebilmek. Cirosal açıdan AVM’ler nihai tüketiciye alan oluşturmak adına işletmelerimize fayda sağlıyor. Ayrıca AVM’lerin markaları ürün karmalarına bakarak tanımaları, sektörümüzün gelişimi açısından çok yerinde bir durum.
Bundan sonraki yatırımlarınız hangi yönde olacak, cadde mağaza açma düşünceniz var mı?
2019 yılında başlattığımız yurt dışı atağımızı hızlandırarak şu anda 5 olan yurt dışı şube sayımızı arttırmak istiyoruz. Biz şube tercihi yaparken AVM-cadde ayrımı yapmadan doğru bir fi zibilite ile sürdürülebilir bir işletme hedefl iyoruz. Doğru lokasyonda olduğunda cadde dükkanlarını da değerlendirmeye devam edeceğiz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
2022 yılını geride bırakırken zor bir sürecin de sonuna gelmiş olup yeni umutlara yelken açmaktayız. Bu doğrultuda önümüzdeki 2 yıl boyunca yurt içinde 50 şube ve yurt dışında BAE ve Fransa’da açılacak şubelerimiz ile beraber toplamda 120 şube hedefi mize ilerleyeceğiz. Özellikle fabrikalarımızı büyütüp kapasitemizin üzerine çıkarak bünyemize öz sermaye kattık. İstanbul Silivri’de bulunan yaklaşık 2500 metrekarelik fabrikamızdan hem sıcak hem soğuk ürünlerimiz ile gerek yurt içi gerek yurt dışı operasyonlarımızı yönetiyoruz. Ayrıca planlamış olduğumuz reklam çalışmalarımızla da markamızın ismini akıllara kazıyacağız.