Orta Doğu’nun fast food devi Atawich, Türkiye’deki genel merkezinin açılışını gerçekleştirdi. Atawich CEO’su Serhat Baldan ile Eylül sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide, Atawich’in gelecek dönem projelerini ve fast food sektörünün detaylarını konuştuk.
Atawich 20 yıllık tecrübesi ile Orta Doğu’dan sonra artık Türkiye’de hizmet vermekte. Okuyucularımıza Atawich’ten kısaca bahseder misiniz?
Atawich, 20 yıl önce ilk olarak İran’da kuruldu. Günümüz itibariyle de İran’ın en büyük fast food fi rması. Burada sadece şube sayısı ile değil, aynı zamanda üretim tesisi ve şirket yapısı ile de ülkenin en büyük beş şirketlerinden bir tanesi. Bu operasyonel güç tabii ki Türkiye’ye de yansıdı. Bir yıl içerisinde 10 faal şube ve kısa süre içerisinde tadilatı bitmek üzere olan 10 şubemiz ile hizmete devam ediyoruz.
Alışılan butik burger anlayışından ziyade bünyesinde birçok ürünü bulunduran Atawich’in sıradaki yatırım ve projeleri neler olacak?
Türkiye’de amaçladığımız hedef, 2022 yılı sonuna kadar 23 şubeydi. Yılın bitmesine 4 ay kala biz bu hedefi mize çoktan ulaştık. Bu bağlamda hedefi mizi güncelleyerek yılsonuna kadar 35 yeni şube hedefi ve 1000 m2’lik üretim tesisimiz ile Atawich markasını öncelikle kurumsallaşmış bir zincir restoran şirketi haline getirmeyi ve müşterileri, çalışanları ve bayileri ile 3M (Mutlu Müşteri, Mutlu Franchise ve Mutlu Personel) mottosuyla hizmet vermeyi sürdürmek istiyoruz. 2023’ün ilk çeyreğinde ise İstanbul’da 40, Anadolu’da 3 şehir ve minimum 10 şube ile toplam 50 şube hedefi miz var. Halihazırda Türkiye operasyonlarını yürütürken Almanya’da da Atawich’in şube açılışlarını gerçekleştiriyoruz.
2022 yılının ilk yarısını geride bırakırken bünyeniz açısından ilk yarının değerlendirmesini yapar mısınız? Özellikle ilerleyen dönemlerdeki Türkiye hedefl erinizden söz eder misiniz?
İlk şubemiz olan İncirli şubesinin açılışından bu yana tam 1 yıl geçti. Aynı anda 5-6 şube birden açtık. Bu, bizim bir strateji izlediğimizin, planlı ve istikrarlı gittiğimizin göstergesi. Sadece şubelerimizde değil, kendi bünyemizde bulunan ürünlerimiz için ürettiğimiz hammaddelerini üreten fabrikamızla da oldukça ilgilendik. Yaklaşık 1200 m2 alana sahip Avcılar’da bulunan fabrikamızda tüm Atawich şubelerimize hammadde üretiyor ve gönderiyoruz.
Fast food sektörü oldukça büyük ve rekabeti fazla olan bir sektör. Atawich’i bu sektördeki rakiplerinden ayıran en büyük özellikler nelerdir?
En büyük özelliklerimizden bir tanesi; menümüzün ürün gamı ve müşterilerimizin hayalinde olanın daha fazlasını vermemiz. Menülerimizde dünyanın her yerinde tüketilen burger, pizza, hotdog, sandviç, salata gibi ürünlerin olmasından ziyade; kendimize özel ürünlerimiz de bulunmakta. Bu durum aslında bizi rakipsiz bir yere konumlandırıyor. Markamız, her sürecinde kurumsallaşmış güçlü bir altyapı ve kültüre de sahip.
Bayilik başvuru sürecinizden söz eder misiniz?
2022 yılı Ağustos ayı itibariyle hem Türkiye hem Almanya için bayilik başvurularını almaya başladık. Bundan sonraki süreçlerde görüşmelerimiz de olacak. Franchise başvurularını kendi internet adresimizden almaktayız.